• Busfröken blir mamma

Dåligt bemötande på gynakuten...

Jag fick konstaterat missfall förra helgen. Det är jättejobbigt men det som retar gallfeber på mig är det sätt som jag blivit bemött av på gynakuten på Sahlgrenska.

Kommentarer såsom:

"Det är inte så myckert att gråta över, det var ju så tidigt i graviditeten och för övrigt är det ju så vanligt!"

"Ångest kanske inte är ett skäl nog att komma in så här en söndagkväll, det kunde väl ändå ha väntat till måndag morgon" (Vi sa vid inskrivningen att det var helt ok att de tog andra par som hade "värre" symtom före oss då vi fattade att vi inte var högprioriterade)

Jag har förstått att jag inte är den enda som fått tråkiga kommentarer och fått allmännt dåligt bemötande av personal på SU.

Skriv gärna om dina erfarenheter.

Jag är inte så intresserad av att höra hur mkt personalen har att göra etc. jag var i en kris och de är utbildade för att kunna hantera folk i sådana krissituationer. Om jag var på "fel" ställe så skulle de har väglett mig till det rätta stället.
    Jag vet också att det finns massor av duktiga kompetenta barnmorskor, sjuksköterskor och läkare...så det rymms inte i denna tråd.

Snälla håll er till ämnet i denna tråd.

Det är främst su detta gäller men även ni som varit på andra ställen och blivit dåligt bemötta är välkomna att ventilera.

Kram på er alla därute...

• Svar på tråden Dåligt bemötande på gynakuten...
  • Anna52

Mycket dåligt bemötande! Jag blev arg när jag läste det. Kram

• Sleepingbeuty

Har haft mycket bra erfarenheter på SU akuten.Då jag varit där för cystor och misstänkt EX.
    Tror helt enkelt det beror på VILKA som jobbar.Som det är överallt.Vissa är riktiga surmuppar och en del jätte gulliga och en del helt neutrala.Men håller med om att vissa borde sluta att joba i vården om de själva börjar bli utbrända och inte tycker det ä r roligt längre. Att alla blir besvärliga patienter i deras ögon.
    Sedan ska man inte som sjukvårdspersonal hålla på att stöna över hur mycket man har att göra. Det vet vi alla redan och det är inte patientens problem.Utan patientens problem ska ju vara i focus.Inte personalens,Oproffsigt av de du mötte.

• Bling1975

Stor kram till dig! Jag gick igenom samma helvete i onsdags.

Nu fick jag ingen surtant men en praktikant som inte visste vad IVF var och som inte vågade ställa sina frågor. Riktiga läkaren var väl ok, men jag visar aldrig känslor inför främmande människor så jag fick stålsätta mig tills vi kom till bilen.

Men å andra sidan tror jag inte att någon skulle kunna säga något som får oss att känna oss bättre så det är bättre att de bara är tysta. Men att klämma ur sig en massa sura saker är INTE ok. jag blir så arg när jag hör sånt.

Jag tror helt enkelt att de som aldrig har gjort IVF eller fått missfall förstår hur det känns, vilket sorgearbete som man måste gå igenom först vid alla misslyckanden, sedan vid besked om att IVF behövs, sedan vid fler misslyckanden och den värsta vid ett missfall. Jag hade i alla fall i mina drömmar hållit mitt lilla barn i famnen många gånger efter vårt plus så det är ju så mycket mer än ett embryo som dör, det är ju framtidsdrömmen om barnet.

Jag hoppas att du slipper träffa dem igen och att det går bättre nästa gång för dig! Kram

Stitch älskade sin Lilo
  • mariliza

TS:Jag fick oxå ett riktigt dåligt bemötande på gynakuten på SU. De borde verkligen jobba på sin image! Där satt jag och storgrät över mitt mf, och hade blivit ditskickad av min bm. Och så har kärringen mage att sitta o nästintill skälla ut mig för att jag kommit dit. Bara för de ändå inget kunde göra!! Jag vet inte i det läget vilket som gjorde mest ont, att ha förlorat det lilla i magen, som förvisso inte var mer gånget än v.5-6, eller hennes omänskliga bemötande!

Hoppas kritiken kommer fram till dem nån gång bara!

• dallas

Busfröken; Jag har inte heller fått så bra bemötande där (SU) Kom dit i feb pg a att det värkte nåt fruktansvärt i magen efter Min "mens" efter misslyckat ET- hade ändå ringt och pratat med en bm ett par dar tidigare som rådde mig att komma upp om värken fortsatte (och en massa konstiga flytningar)

Läkaren "menade" på att det bara var Psykiskt p ga av att jag gjort IVF!! Vadå- så jag inbillade bara flytningar och värk?! Kan tillägga att jag har endometrios, men det brydde dom sig inte heller om..

Som sagt hade väl otur och fick en kass läkare eller så, vad vet jag..

Svar på tråden Dåligt bemötande på gynakuten...