• dec06

Systertråd till Octavia-tråden -Vi som tillslut fått ett plus!

Hejsan!

Här kan vi samlas efter att ha genomgått behandling på Octavia....en "fortsättnings-tråd" på Octaviatråden helt enkelt

Tänkte att vi kunde ha en annan tråd där vi kan följa varandra vidare efter plusset!

Vi kan skriva av oss funderingar, krämpor, nyheter och annat smått å gott

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-12 18:53:14:
    GRAVIDA:
    dec06, BF 5 dec 2007
    Skyttis, BF 12 jan 2008
    Tjet, BF ?

• Svar på tråden Systertråd till Octavia-tråden -Vi som tillslut fått ett plus!
  • dec06

Hej hej!
    Va spännande Tjet, oj va tiden går!!!! V.11....det låter ju jättelovande!!! Lycka till med vul!
    Jag känner mig inte det minsta gravid längre heller...men det är väl så det är denna tid. Idag är jag i v.15+6
    Har dock haft jätteont i livmodern, vet inte vad det är. Men försöker få tag på min bm för att fråga lite. Har kollat upp urinvägsinfektion men det var inte det. Nu vill jag bara kolla så den lille växer å mår bra för isåfall kan jag ju stå ut med att det gör ont.

• Tjet

OJ, vad tiden går! Vecka 16 för dig redan, helt otroligt! Jag har också ont i livmodern, hoppas på att det är växtvärk, men det kanske är en annan smärta du känner eller? Prata med bm du, det är alltid skönt att få lite lugnande besked!

Jag känner det lite som om jag lever i ett vakuum just nu, känner mig lite ensam, vågar knappt va med i "gravid-klubben" där nästan alla mina vänner befinner sig nu, för jag är så rädd att det inte är ok med bebisen, och jag är ju definitivt inte o-gravid heller...vill så gärna att det ska vara bra så jag kan berätta för mina föräldrar - de kommer bli så chockade och glada, jag som alltid sagt att jag inte ska ha barn...vill vill vill kunna överraska dem!

• dec06

Jag förstår dig Tjet! Usch, det är så läbbigt....å man försöker förtränga tiden så att veckorna bara passerar. När man berättar för fiolk så blir alla så himla glada, nästan gladare än en själv känns det som och då får jag dåligt samvete. Men jag vågar inte vara dödslycklig för jag är rädd att allt går åt skogen då....men men, 16 v har gått å den lille är kvar så jag hoppas jag får känna lite lugn glädje snart

va spännande att få berätta för föräldrarna! När ska ni berätta? Vi väntade de berömda 12 veckorna

• Tjet

Ja, det är så vi tänkt också. Jag gör ju vul:et i v 11+4 så om det ser bra ut (hoppas, hoppas, hoppas) så berättar vi sen när jag är i v 12 + 0. Man kan ju inte vänta hur länge som helst, saker kan ju alltid hända, så någon gång måste man ju sluta oroa sig. Det är inte lätt, men jag ska försöka slappna av lite om allt är bra vid vul...

• jamis

Åh, jag är i vecka 10 idag!! 3 veckor kvar tills man kan känna sig lite säkrare iaf. Vi var på vul i torsdags och då såg vi bebisen röra på sig och hjärtat slå. Det var så skönt!!!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • jamis

Tack dec06 ! Nu är risken för MF typ 5%. Hoppas på lägre snart!!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • dec06

ja, det sa L till mig oxå efter att vi sett hjärtat i v.7+1....det är ju verkligen INTE mycket med 5 % egentligen
    Så du ska se att allt går finemang :)

va roligt! Vilken lättnad för er!

• jamis

Tack tack

• dec06

Hej hej alla!

Hur mår ni? Hur går det för er?? Själv gnatar det på som vanligt, tiden bara flyger fram nu känns det som. Oroar mig fortfarande dock...men på tisdag den 3 juli är det ultraljud, lite läbbig men spännade!

• Tjet

Hej Dec!
    Jag har börjat slappna av lite, var på vul igår, och såg en sprattlande bebbe på 4,5 cm. Är i v 11 + 5 nu, så det känns skönt!
    Härligt att det går bra för dig också!

• jamis

Härligt att det såg bra ut Tjet!

dec06: Lycka till på UL!

Själv är jag i vecka 10+4 så jag börjar oxå slappna av lite...

Kram!!

• dec06

NU har vi varit på UL!!! Oj, vilken häftig upplevelse!!! Den lille var så söt! Allt verkade sitta där det skulle oxå så nu kan man vara hyfsat lugn

• jamis

Härligt dec06!!!

Svar på tråden Systertråd till Octavia-tråden -Vi som tillslut fått ett plus!