hur många unga mammor här på FL ammar eller har ammat??
Orsaken till att jag frågar är för att det är så mycket snack om att vi unga mammor ammar inte & då vill jag veta är detta sant?? Varför ammar ni inte?? Rädda för hängtuttar eller vadå?? vad är problemet?? Helt ärligt blir jag lite orolig över detta, har själv 4 kompisar som fått barn och dom skiter i att amma och klagar bara på att mjölken tog slut men redan efter 1 månad som bebisen kommit kan det väl inte ta slut redan? eller så klagar dom på att det var så himla jobbigt.. Men hallå är det inte jobbigare att få hålla på att fixa välling varje gång än att slänga fram tutten??
Jag ska bli mamma den 24nov och önskar och hoppas verkligen att jag ska kunna amma, & jag ska göra allt i min makt för att jag ska lyckas amma för tycker att det verkar så härligt med den närhet och mys man får med sitt barn när man sitter där och gosar och ammar Hehe min åsikt..
Detta inlägg är inte för att göra någon upprörd, vil bara veta om detta stämmer och kolla med er unga mammor om ni ammat eller ammar
Om ni nu inte gjorde det kan ni inte berätta varför?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-17 15:28:07:
Ska lägga till detta, eftersom jag inte vill att fler ska ta illa upp... & ber om ursäkt om ni gjort det!!
Så ställer om frågan..
Varför ammar ni inte om ni så väl kan? Så ska väl frågan mer lyda..