• Meli o Neo

Skojigaste dubbelnamnet?

Är det bara jag som tycker att vissa dubbelnamn är skitroliga? Om 20-30 år sitter folk och garvar åt vår generations namn, men det bjuder vi på.
    Obs, tråden ligger i sandlådan, syftet är inte att såra nån dom som känner och älskar någon som innehar nåt av dessa namn.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skojigaste dubbelnamnet?
  • Jooonna

åh kjell-henry! den reklamen va skitbra. haha.
    jag har en kompis som påstår sig vilja döpa sitt barn till kenneth-henrik. de e rätt illa.

• Kaxmaja

Min sambo säger alltid att han vill döpa sin son till Kim-Rodney. Hoppas för guds skull att han skämtar

★★ViktVäktare ★ Totalt -21.3kg★★
  • flamingon

Har en bekant vars syster heter Britt-Jenny.

• Anki 82

Vad sägs om Knapp-Lisa? Har en kompis vars arbetskollega heter så. På riktigt alltså!

• emma brolin

Min farbror heter Jan-Kennert..

• Helene m Olivia o Sigrid

Min sambo heter Odd-Martin (men det är bara hans mamma som kallar honom det, andra säger Martin!)

(¯`°?.¸ ღ O-031017 & S-051003 ღ ¸.?°´¯)
  • Meli o Neo
    Marvelina skrev 2007-05-19 23:52:22 följande:
    Min mamma heter egentligen Gun-Monica. Behöver jag säga att hon är från Norrland..?Vet också om en Egon-Pelle och en Skatt-Ove. Skatt-Ove jobbade faktiskt just med skatter, men namnet hade han fått som liten för att han var mammas skatt
    Haha nästan alla norrländskor har dubbelnamn! Min heter Britt-Inger. Även hon norrlänning.
  • bigmouth

Tss, de här var ju normala. Max-Tjabo är min favorit.

• Helene m Olivia o Sigrid

Klas-Kennet är väl läckert?

Eller dubbelnamn med både mansnamn och kvinnonamn i samma!
    Britt-Göran, Gun-Magnus, Sten-Karin

(¯`°?.¸ ღ O-031017 & S-051003 ღ ¸.?°´¯)
  • annatb

Röstade på Bengt-Göran, har ett ex vars pappa heter det

Bidrar även med två exempel från levande livet (förstår inte hur folk tänker): Sara-Diana och Jimmy-Johnny. De är tack och lov inte syskon

Sluta jiddra, börja trolla
  • Pallas Athena

HAha! Kom på två systrar från barndomen som heter Anna-Klara och Maja-Karin!

• Licizzi

Sven-Torkel

♥ Cicci Bella -o5 + hoppas på en -o8 ♥
  • Lilium candidum

Gert-Åke, stackars barn, undrar hur många gånger han har fått heta Sjtärt-Åke i skolan.. *fniss*

Svar på tråden Skojigaste dubbelnamnet?