• Yllie

Bristningar

Hej alla tjocka magar

Är det ngn som vet hur man kan undvika ev kommande bristningar.. Kör med mandel olja från apoteket..  har inte fått några än men kollar man nogas kan man nog ana att det börjar komma lite kanske.. Det hör väl till men jag bara undrar om det finns andra knep som ni kör med?

• Svar på tråden Bristningar
  • fiffiluran

är det nån skillnad på utseendet på hormonella bristningar och "vanliga" bristningar för att huden töjs?

• Mephala the ranger

Tips är ju sheasalva från dermanord, helt fantastisk!

• Nymne

Det är väl den ända fördelem med att vara äldre när man väntar barn; man är slapphudad nog att inte få så myckte bristningar, enligt vad jag har hört.
    Men...När brukar de dyka upp, om man nu får några?

• Pyre på väg

Jag smorde som en galning med weleda havandeskapsoljan, gjorde slut på en 1½ flaska. Mina bristningar kom mot slutet. Det stramade väldigt då. Jag var konstant kladdig om magen av all olja. Nu 4 mån efter förlossningen ser det inte så illa ut, de bleknar lite, men visst de är lila!

Meja 070120
  • MERlight

Jag var enorm när jag fick sonen, inte en enda bristning på hela magen. Smorde inget heller.

Nu är jag i v19 och har inte alls speciellt stor mage utan den är mindre nu än vad den var förra gången vid den här tiden MEN jag har fått några bristningar kring naveln.

Dessa bristningar kan ju knappast bero på att jag blivit stor snabbt utan det kan ju bara vara pga hormoner, eller vad säger ni?!

• Zarita79

Kan varmt rekomendera Weledas havandeskapsolja Den är dryg & effektiv

• Leennaa

Hej! Bristningar är inget kul! En väninna till mig prövade Renlive. Det är en creme som man smörjer in sig med och den ska göra att man slipper det, eller att de blir avsevärt mycket mindre iaf. Min väninna klarade sig utan bristningar, om det var krämen eller inte är ju svårt att veta :)
    Finns här: http://hairfree.se/produkter/ 

• Dalo3a
    Leennaa skrev 2012-11-21 13:13:33 följande:
    Hej! Bristningar är inget kul! En väninna till mig prövade Renlive. Det är en creme som man smörjer in sig med och den ska göra att man slipper det, eller att de blir avsevärt mycket mindre iaf. Min väninna klarade sig utan bristningar, om det var krämen eller inte är ju svårt att veta :) Finns här: hairfree.se/produkter/ 

Den här tråden är ungefär 5,5 år gammal men tack för att du skrev det, jag har en bomb på magen med bristningar
  • Fotbollstjej

Min förra graviditet så smörjer jag in mig med allt som fans som skulle motverka bristningar men om du frågar mig är de bara bluff å båga. Jag smörjer in mig minst flera gånger Dan tidigt i graviditeten och jag fick bristningar ordagrant över hal min mage och då var jag inte överviktig innan graviditeten och gick upp 13 kg å hade en liten kula. Så denna gången så har jag inte alls lagt ner massa pengar på olika krämpor å oljor.. fast denna gången tror jag inte att jag kommer få fler bristningar för jag har väldigt mycket sedan innan. Något man får acceptera att man får tyvärr... tråkigt men sånt:(

• Dalo3a
    Fotbollstjej skrev 2012-11-26 20:11:46 följande:
    Min förra graviditet så smörjer jag in mig med allt som fans som skulle motverka bristningar men om du frågar mig är de bara bluff å båga. Jag smörjer in mig minst flera gånger Dan tidigt i graviditeten och jag fick bristningar ordagrant över hal min mage och då var jag inte överviktig innan graviditeten och gick upp 13 kg å hade en liten kula. Så denna gången så har jag inte alls lagt ner massa pengar på olika krämpor å oljor.. fast denna gången tror jag inte att jag kommer få fler bristningar för jag har väldigt mycket sedan innan. Något man får acceptera att man får tyvärr... tråkigt men sånt:(

Fast egentligen äre inte så farligt, med tanke på att dom ljusnar med tiden så syns dom inte alls så mycket tycker jag.
  • Fotbollstjej
    Dalo3a skrev 2012-11-26 22:19:59 följande:
    Fast egentligen äre inte så farligt, med tanke på att dom ljusnar med tiden så syns dom inte alls så mycket tycker jag.

De bror nog på hur stora bristningar är å hur mycket å tjocklek. Jag har massor som är långa å breda. Å då är jag inte överviktig eller så. Efter sonen kom ut så jag inte så vacker ut då dom var blå lila men solade solarium mycket för att blekna bort dom å de hjälpte till stor del men de syns en hel del fortfarande. I början skämdes jag men nu är de inte alls så farligt nu. Kan duscha efter fotbollsträningen å på gymmett. Eller skäms kanske inte är rätt ord för bristningar jag fick betyder ju ändå att jag har varit gravid å fått barn. Å de är de finaste man kan få. Å snart kommer de en liten knodd till.
Svar på tråden Bristningar