• MariaN

    När mognar killar?

    eller ja.. när kan man säga att killar är redo att binda sig? ni vet flytta ihop och hela den biten. ja jag vet att killar är individer hehe, men en ungefär ålder.. man måste ju kunna generalisera lite? vad tror ni? vad säger ni killar?

  • Svar på tråden När mognar killar?
  • MyFine
    Nininosen skrev 2007-05-24 09:11:17 följande:
    När dom fäller ner toalett locket...
    Har man gett fan i båten får man ha den på land.
  • Devlin

    Flytta ihop och liknande saker kan en del göra från 18 och uppåt, men att de små rackarna mognar i övrigt visste jag inte

  • MariaN

    Lola Jämtland skrev 2007-05-24 09:10:25 följande:


    O enligt min erfarenhet är det inte så. Så att påstå att "killar" är som du tycker blir ju fel. Dra inte alla över en o samma kam.
    och som du påstår blir ju också fel isåfall..
    det gör jag inte, jag försöker bara veta ungefär.!
  • namnlös

    min sambo säger: tjatar man tillräckligt länge ger dom upp till slut :) haha!

  • isisisis

    Det är iaf känt att killar mognar senare när det gäller skolbarn.
    Det finns tydlig satistik på saken.Detta har dryftats om i flera år.
    Så där finns iaf en skillnad.Har tyvärr ingen källstatistik(det ska det ju jämt finnas så fort man pratar om såna här saker)
    men jag är 42 år och har hört det på nyheterna att forskare kommit fram till det väldigt många gånger vid det här laget.

  • Lola Jämtland
    MariaN skrev 2007-05-24 09:15:00 följande:
    Lola Jämtland skrev 2007-05-24 09:10:25 följande: och som du påstår blir ju också fel isåfall..det gör jag inte, jag försöker bara veta ungefär.!
    Hur kan det bli fel?
    Jag påstår att alla inte är likadana. Det kan ju inte bli fel?
    //Jag har allt...o ändå saknas något......
  • sextontassar

    Frågan kan ju ställas tvärt om också :D
    Även om driften att skaffa barn är speciell för kvinnor, är det mycket vanligt med en ganska overklig föreställning över hur ett familjeliv skall te sig.

    Vill du ha en familj, behöver du jämka dina förväntningar och vara tydlig med dessa mot den tänkbara partnern också.

    Med det sagt, så:

    "när" är mindre intressant än "under vilka villkor". Enkelt uttryckt mognar en människa - även killar alltså - av utmaningar och motgångar. En som har haft curlingföräldrar och som, utan att jobba, har tillräckligt bra med pengar, kompisar och häng, behöver ju inte göra mycket för att finnas till.
    Det vore knasigt att förvänta sig att en sådan person plötsligt fixar att vara lycklig förälder i två decennier.

    Vill du att din kille skall veta hur man lever det förenklade mamma-pappa-barn-med-bil-hus-sommarstuga-etc sättet? Ja då får du vänta tills han

    - har skaffat och behållit ett jobb som kräver obekvämligheter som tidiga morgnar, pålitlig närvaro och resultat
    - har bott i eget och tagit hand om sig själv (med jobb, handlat ingredienser och lagat mat, hållit rent (inte bara städat en gång)
    - har skaffat sig mansvänner som han gör mer med än bara "festa"
    - har passat barn och inte bara låtit ungen sitta med en pekplatta
    - har bokat av en träff med dig bara för att det är enda kvällen han har fått tid att tvätta.

    Så strunta i åldern - det kommer inte säga dig något i alla fall.
    Men OK, här är min gissning: 33


    Nyskild och kontaktsökande, men med måtta.
  • Auditanne
    Nininosen skrev 2007-05-24 09:11:17 följande:

    När dom fäller ner toalett locket...


    Med andra ord - aldrig. 
Svar på tråden När mognar killar?