HJÄLP!! Hon har två barn, jag har inga. Hur gör man??
Hej Alla
Detta är säkert en helt vanlig fråga besvarats tusen gånger på detta forum, men jag är ny i denna värld och just nu känner jag mig hjälplös!
Jag är en kille/man på 33 år har aldrig haft några längre förhållande, men har nu träffat en underbar kvinna med två småpojkar sen ett tidigare förhållande på 2 och 4 år. Jag har aldrig sett mig i rollen som kille till en tjej med barn. Jag vill ha egna och tror mig ha en egen idé på hur jag vill uppfostra egna barn. Mamman, barnen och den riktiga pappan har en bra relation vilket jag tycker är skönt. MEN, hur gör jag? jag är rädd för att jag inte ska orka! att jag ska tycka att jag inte klarar av barn. Jag har ju ingen erfarenhet av barn, hur gör man vad säger man hur....jaa...ooooww det pirrar lite nervöst när jag tänker på det. Hela min idé om hur jag trodde mitt liv skulle se ut vänds nu uppochner när jag träffade henne. Svar: (på en antagligen kommande fråga) Ja, men hur vet man det! att man älskar någon, vi har ju just träffats och jag har inte några bra erfarenheter av långa förhållande 2 år max. Men denna gång känns det så anorlunda, jag vill at det ska funka jag vill älska henne jag vill att hennes barn ska älska mig jag vill att hon ska älska mig. Jag har aldrig tidigare sagt till någon att jag älskar någon, just nu känns det som om det är första gången jag skulle kunna det, men just nu är jag nog bara lite kär, men ändå. Ojoj...vad håller jag på att ge mig in i....finns det någon man eller kvinna där ute som har varit med om samma! antagligen men ni kanske inte är på detta forum som jag hittade efter en slump när jag sökte på "hjälp hon har två barn jag har inga". Jaja, nu ska jag ner till biblioteket för att låna en bok av Tilde Fröling som just handlar om ämnet.
Mvh
zickozack
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-24 16:02:28:
Kanske lite rörigt brev, men det handlade om att jag är rädd, jag är rädd för att hon har två barn, jag har inga, med allt vad det innebär.
Jag känner mig ibland som en pojke, som inte är redo för två grabbar, för jag vet inte hur man gör!