• valentina67

Vilka "kändisar" I Sverige och världen vet ni som fått barn via äggdonation???

Vilka kändisar vet ni som fått barn via äggdonation???

• Svar på tråden Vilka "kändisar" I Sverige och världen vet ni som fått barn via äggdonation???
  • half

Jag tycker att du är otrevlig mot MIG, isisisis....bara för att jag har haft andra åsikter än dig. Jag är iallafall artig.

Du verkar inte tåla någon som inte håller med dig till 100%.....åsikter är just det=åsikter. Dina är inte fakta mer än mina.

Om inte påhopp är tillåtet, då tycker jag att du är på gränsen med mig.

Mvh
    Ingrid

• half

Visst, det är helt okej att påpeka regler osv, men behöver du låta så otrevligt?

• Maura

Nää, sluta nu.. Isis lät inte alls otrevlig och visst har hon rätt i att det kan upplevas kränkande att folk spekulerar i om man fått barn via ÄD eller ej... det är väl antingen ngt man frivilligt går ut och berättar om eller ngt man väljer att hålla privat. Dessutom är det väldigt kränkande och onödigt att jämföra någon med Hitler, då har man liksom redan bestämt hur den här diskussionen skall sluta.

• Fiaflopp

Håller med Både Maura ioch isisisis!

• skattsessan

Julia Roberts har fått tvillingar, vet ej vid vilken ålder men det sas att hon gjort IVF, det är vad jag har hört...

• half

Maura & Fia--Jag menade inte att hon varit så otrevlig här i denna tråd....jag borde ha uttryckt mig klarare. Men isisisisen blivit jättesur i andra trådar bara för att jag haft andra åsikter och bett henne snällt att sluta framföra hennes åsikter samt individuella klinikers statistik som FAKTA FÖR ALLA KVINNOR. Hon har gjort några ledsna med hennes negetivitet, och jag ber om ursäkt om jag gick för långt.

Jag har önskat henne allt väl, precis som jag önskar alla andra här....inte vinner man något på att bråka!

Om du hade läst allt hon skrivit i andra trådarna så kanske du skulle förstå att jag SJÄLV har blivit kränkt av henne. Hon hoppar på varenda sak jag säger nu oavsett vilken tråd och ämne och jag funderar faktiskt på att anmäla det då det känns så obehagligt för mig att posta någonting alls nu.

Mvh
    Ingrid

Och Grattis på Mors Dag alla Mammor

• half

Nu har jag bett om ursäkt till isisisis i hennes gästbok....hoppas att hon tar emot det, för jag vill absolut inte bråka.

Jag vill bli Mamma, och jag vill att vi hjälper varandra. Nu ska jag inte skriva mer om detta, och som jag skrev tidigare så visste jag inte att det var emot reglerna att undra hur "äldre" kvinnor har lyckats bli med barn.

Skattsessan--Ja, Julia Roberts försökte länge att bli Mamma & fick tvillingar för kanske 2 år sedan, tror jag. Det rapporterades för några månader sedan att hon & hennes lyckats bli gravid igen och att hon var överlycklig. Tror att hon är ett par år yngre än mig, alltså runt 41-42 nu.

• isisisis

Jag har precis motsatt uppfattning av som skett!
    Jag vet inte vad som är fel,men nånting jag gör är tydligen väldigt retfullt för dig Half.
    Synd att du uppfattar det som att jag bråkar med dig.
    Tycker heller inte det är nånting man ventilerar i trådar annars.

• Karrow

Jag vet en svensk kändis som har fått barn genom IVF, då jag har läst i en bok som heter "längta barn" som är olika krönikor samlade av både kända och okända svenskar som hade/har svårt att få barn. Får jag skriva dennes namn då?

• Karrow

När jag läser lite noggrannare så ser jag att du ville få reda på kändisar som hade fått barn genom ÄD, det vet jag ingen. Men läs boken "Längta barn" Ett tips bara: Läs den hemma, jag satt på bibblan och storgrät så snoret rann.. tur att det var förkylningstider..

• LillaAnna72

Man behöver inte ha fått hjälp att bli gravid bara för att man passerat 40-strecket. Min mormor fick min mamma när hon var 44 - och hennes syster när hon var 41!

Jag tycker inte heller man ska spekulera om vem som fått barn via ivf eller ej - vare sig de är kända eller inte. Det är känsligt för alla!
    Själv står vi i kö och efter sommaren är det år tur!

• half

karrow--Visst är det en bra bok...men sorlig förstås. Jag beställde den från adlibris på nätet efter första MF för ett år sedan, men sedan hittade jag den också på vår lokala bibblan vilket är ju bra. Jag menar bra att dem köper in lite nyare böcker om MF också. Det mesta som jag kunde hitta där var från 50- och 60-talet....och visst är våra kroppar detsamma som då men så mycket annat är helt annorlunda i samhället och med kvinnor som väntar tills dem är mycket äldre än förr för att skaffa familj.

Bra rekommendation för alla som gått igenom barnlängtan och/eller MF.

• half

Oj, nu när jag läser min post så ser det ut som om jag menade att boken handlar bara om MF vilket är fel. Det handlar om alla sorters barnlängtan och olika sätt att få bli förälder, olika situationer. Samt en hel del sorlig om misslyckande i bebisjakten....man känner igen sig en hel del.

Svar på tråden Vilka "kändisar" I Sverige och världen vet ni som fått barn via äggdonation???