Helt OT; hur valde ni de nick ni har?
Själv valde jag Quenta Silmarillion för att jag gillar Tolkien och tycker om ovanliga namn!
Hoppas många vill vara me´
Kram!
Själv valde jag Quenta Silmarillion för att jag gillar Tolkien och tycker om ovanliga namn!
Hoppas många vill vara me´
Kram!
Jag gick in på en liknande site och skrev in mitt namn i en namngenerator. Det namn jag fick ut ifrån just denna använde jag faktiskt till att skapa domännamnet till min hemsida. www.barrowdowns.com/middleearthname.asp
För alla som gillar Tolkien!
Mitt namn behöver väl knappast någon förklaring. Kan säga så mycket att jag alltid varit stolt över min hemtrakt, även innan jag flyttade ner hit till Bohuslän, (bodde då i Hälsingland), och har därför velat att nicket skulle spegla det.
När jag väntade mitt första barn fick jag spontant smeknamet Gravilda av en kompis mamma. När nu det nick jag vanligtvis använder var upptaget så fick det bli Gravilda på den här sidan (trots att jag inte är gravid just nu).
Mitt nick är gammalt... jag började med det i mitten på 80-talet någon gång...
Samtidigt som jag upptäckte dataspelens förlovade värld hittade jag till FCC och vart helt frälst. 'Tjyvade' nicket därifrån och har aldrig funderat på att byta, mer än om det skulle råka vara upptaget i något sammanhang.
Det finns en djurpark utanför Los Angeles i USA som inriktat sig på utrotningshotade stora kattdjur (inte främst för att visa upp, utan för att bevara till eftervärlden och allra helst i det vilda). De kallar sig numera Cat House men från början stog det bara Feline Conservation Center (FCC) på hemsidan - www.cathouse-fcc.org/
*meow*
Kallas mickie
Jag bara valde efter något jag tycker om men det var upptaget så jag fick lägga till lite mer i nicket.
Namn och årtal, fast det stämmer inte riktigt egentligen.
Vilken rolig tråd.
Mitt namn är från latinska språket. Betyder ungefär "att lyssna" vilket jag gör härinne varje dag. På andra medlemmar då.
Och mitt gamla mellannamn fanns också i nicket när jag skaffade det. Två flugor i en smäll.
Shakespeare, Kung Lear, en av döttrarna. De andra hette Regan och Cordelia. Shakespeartema i mina kandidatuppsatser. Ens nick, att välja något personligt är viktigt, på något vis ska det gå att härleda till en händelse eller något personlighetsdrag. Att till exempel välja "Barnlängtan" eller "Gravida" är varmt och välkomnande. När man läser texter från dessa inser man att de har ingående kunskap inom sina specifika områden.
Från början körde jag med mina initialer i mitt för och efternamn men det blev fort missförstånd och då tänkte jag till..
Numera heter jag Nyfiken gul på de allra flesta forumen jag är inne på och har även en mail-adress med samma namn.
Döpte min första Mc till Vera och tyckte ju egentligen att jag alltid var lugn som en filbunke. Vilket jag oftast är utåt, men inom mig så är det bara kaos och lite virrigt och vilset.
En tvist på cunnilinguis tänkt för att passa mitt wordfeud konto en gång i tiden