• Anonym (pirrig)

inleda relation/affär med gift tvåbarnsfar?

Det pirrar så i min mage. Jag är 25 år och har pojkvän. På firmafesten igår träffade jag en föräldraledig kollega som är nygift tvåbarnsfar. Det kändes så otroligt pirrigt och laddat att ses och och vi umgicks hela kvällen. Vi skrattade, pratade och rörde lätt vid varandra. Han följde mig hem och gav mig en lång och varm kram innan vi skildes åt. Jag kan inte sluta tänka på honom och jag känner mig så lycklig trots att han är en annan kvinnas man. Jag funderar starkt på att försöka förföra honom eller locka bort honom från sin fru. På många sätt känns det som att jag kommit in i hans liv för sent och att vi hade valt varandra om vi lärt känna varandra tidigare. Ska jag gå på min magkänsla?

• Svar på tråden inleda relation/affär med gift tvåbarnsfar?
  • Dorian Ertymexx

Nej. Monogam är man om man utger sig för att vilja ha en partner, vare sig man lever med en eller är otrogen. Sedan kan man ju kanske mena att man är misslyckad monogam om man inte kan hålla sig till en i taget.

I alla fall är man inte polygam/polyamorös om man är otrogen. För det ska man vara ärlig, rak och öppen om hur man lever. Vilket är motsatsen till otrohet.

• jannina77

Monogami eller engifte innebär att endast en äktenskapspartner är tillåten. slå gärna upp det själv..

• Dorian Ertymexx

"endast en äktenskapspartner är tillåten"

Nyckelordet var ÄKTENSKAPSPARTNER. En som är otrogen plägar inte gifta sig med sin älskare/älskarinna. Så de är fortfarande monogama.

Och man är mig veterligen monogam även om man är ogift, och bara vill ha en partner eller ens bara en kk i taget. Eller har du ett annat namn på det?

• 19Jonna80

de är väl klart männen har sin egen vilja, men vet man om sitúationen är det taskigt att gå in för att få honom!"

• Mor o mer

Har också varit med om detta fast då det omvända. Hoppas du kan tänka på konsekvenserna för dig själv även om du inte verkar bry dig om varken hans barn fru. Man väl lägga den tyngsta bördan och ansvaret för dem på honom, men samtidigt undra vad ska du med någon som inte värderar sin familj högre än så till. Hur ska ni två kunna lita på varandra??? Du kommer om det blir en mer långvarig relation bli en del av hans familj, men hans barn kommer alltid komma i första rummet (om han nu är någorlunda normalt funtad). Klarar ditt ego det? Är pirret värt det. Eller kanske det räcker att fantisera??

• engdahl

Jag tycker att du ska låta honom vara. Jag förstår om han blev intresserad av dig, en ung, vacker kvinna som visar honom mycket uppmärksamhet.
    Men troligen vill han vara kvar hos sin familj och lockar du honom till ett snedsteg kan det tvinga fram en skilsmässa som paret egentligen inte ville och då står dessutom barnen där som de drabbade.

• jannina77

Mor o mer skrev 2007-06-10 01:42:08 följande:

Har också varit med om detta fast då det omvända. Hoppas du kan tänka på konsekvenserna för dig själv även om du inte verkar bry dig om varken hans barn fru. Man väl lägga den tyngsta bördan och ansvaret för dem på honom, men samtidigt undra vad ska du med någon som inte värderar sin familj högre än så till. Hur ska ni två kunna lita på varandra??? Du kommer om det blir en mer långvarig relation bli en del av hans familj, men hans barn kommer alltid komma i första rummet (om han nu är någorlunda normalt funtad). Klarar ditt ego det? Är pirret värt det. Eller kanske det räcker att fantisera??
    Kan inte annat än hålla med.
  • Anonym (V)

Man är inte monogam om man är otrogen, har någon vid sidan av. Däremot kan jag förstå om Dorian inte vill förknippa det med med polyamorös...möjlgtivs polygam om man skiljer de två orden åt men bäst kanske vore ett ord för sig självt eller inget ord alls för de förtjänar de egentligen inte!!

(De som är otrogna alltså...polyamorös är jag inte intresserad av men har ju ingen anledning störa mig på de som är det)

• jeannette

man älskar sig lite om man nöjer sig med hälften.

har en kompis som sa en gång på en middag jag är ihop med en gift man o han är med mig för jag ger honom det som hans fru inte kan ge till honom....

.....i sängen ger jag honom det hans fru aldrig har gjort med honom...

...hmmm come on!!!.....han äter gröt varje dag o så plötslig ville han ha cornflakes det är bara det men han återvände till gammal vanliga

annars hade han lämna frun för henne ju heheh

...................................................
    varför nöja sig med litet...varför vilja förstöra någon annans förhållande fru o ungar?...bara för magkänsla?....pirrig i magen kan du uppleva oxå med någon annan om du struntar i att flörta den upptagen..

separerar han för att vara ihop med honom så får du ungar o frus tjat på köpet -------------no gracías!

• jeannette

skrev fel så ville jag mena

separerar han för att vara ihop med dig så får du ungarnas o frus tjat på köpet -------------no gracías!

• Anonym

Har varit i samma situation - fast jag min idiot inledde en affär med en gift kollega vars fru var gravid. Han blåste mig totalt - sa att han var på väg att skilja sig när hon insåg att hon var gravid, och nu enbart stannade för graviditetens skull, och att han skulle lämna henne när barnet var fött. Jag har aldrig varit så kär i någon som jag var i honom, och jag gick på vad han sa. Vi träffades i kanske 6 månader. Sedan en dag så kom hans fru till jobbet för att hämta honom. Och då vaknade jag upp. Han skulle ju aldrig lämna henne! Jag gjorde då omedelbart slut. Mig veteligen är de fortfarande gifta än idag, och det här var 5 år sedan...

• Anonym (Emelie)

Hur gick det sen, TS?

Idag är du 39 år. Och kanske är det du som är den där bedragna frugan som sitter hemma nu medan din man är ute på annat. Om du nu blev gift ens.

• Anonym (Snäckan)
    Anonym (Emelie) skrev 2021-05-01 22:09:21 följande:

Hur gick det sen, TS?

Idag är du 39 år. Och kanske är det du som är den där bedragna frugan som sitter hemma nu medan din man är ute på annat. Om du nu blev gift ens.

Oj, missade att tråden var från -07.

Men säkert mycket som hänt sedan dess!
  • Anonym (jaha)

Varför frågar du när du kommer göra det oavsett vad vi säger?
    Eller ville du bara få det bekräftat av andra att det är ok så det ska kännas bättre?

Nä, de är inte och kommer aldrig vara det. Fråga hans fru och barn vad de tycker om det så kommer du förmodligen få det bekräftat.

• Krafs
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-26 16:33:58 följande:

Varför frågar du när du kommer göra det oavsett vad vi säger?
    Eller ville du bara få det bekräftat av andra att det är ok så det ska kännas bättre?

Nä, de är inte och kommer aldrig vara det. Fråga hans fru och barn vad de tycker om det så kommer du förmodligen få det bekräftat.

Trådjäveln är 14 år gammal..
  • Anonym (Nn)

Nä.

Det är mänskligt att känslor uppstår men med ålder och failjebildning kommer ansvar. Han har två småbarn och allt vad det innebär.

När allt kommer omkring har han en familj. Skulle han vara beredd att lämna den tror du verkligen. Träffa sina barn bara hälften av tiden. Och du, vill du ha två småbarn som bonusar. Verkligen? Vid 25 års ålder. Tror inte det blir så romantiskt och pirrigt och spännande. Den du har ansvar för här är också din pojkvän. Gör slut om du tycker ert förhållande är så tråkigt. Så kan du träffa andra singelmän hur mycket du vill utan dåligt samvete. Väx upp!

Svar på tråden inleda relation/affär med gift tvåbarnsfar?