• LovelyDay

Min dotter gräver i min tröja ;-)

Min dotter på 2 år sticker ner handen i min tröja och "känner efter", rattar litegrann o tankar trygghet så fort hon får en bra anledning. Och det är ofta... Jag tycker inte att det gör något, tycker det är lite lustigt. Ammade henne i 16 månader, och hon var jätteledsen när jag slutade, så det här är väl lite kompensation. Nån som har samma situation?

• Svar på tråden Min dotter gräver i min tröja ;-)
  • milimina

junior gör likadant han drar också gärna i urringningen så behån lyser. det är väl en trygghetsgrej, lite mysigt. han har inte ammats sen nyår och då var han så liten att han nog inte kommer ihåg att han gjort det, men pillar mellan brösten gör han ändå.

att städa medan man har småbarn är som att skotta när det fortfarande snöar
  • maryan

Saga rotar oxå rundor när hon får tillfälle...

och så brukar hon förvara sin napp där när jag bär henne. hon drar ut tröjan och pular ner nappen mitt i mellan tuttarna.

• Peand

Min son gör likadant.
    Han blev två år i april och har inte ammats med än 1,5-2 måander. Så jag tror inte att det har någon med ammingen att göra....

• Maadde

Gud vad jag känner igen mig Min som som är 1½ har sedan 1år ålder varit väldigt intresserad av mina bröst vid nattning eller tröst.
    Slutade amma honom när han va ca 8 månader så tror inte de beror på det utan mer att han söker närhet.

Roligast är väl att han gör samma sak på pappa Tyvärr så kan han "ratta" lite väl hårt ibland & gärna några varv, vilket inte är de skönaste.
    Ett problem vi har är att om han någon gång sover i vårsan säng så vill han väldigt gärna ligge nära & "ratta" sig själv till sömns, vilket gör att inte jag kan sova..

Någon som kommit på någon bra lösning på ett pytte litet problem

Mamma till Elias 051102
  • Joppis81

Min lilltjej som blir 2 år i aug gör så jämt. Hon har ett stort behov av närhet och vill vara i famnen  mycket och varje gång far handen ner under tröjan. :)
    Ingenting jag störs av, vill hon mysa så får hon göra det, hon är så mysig när hon lägger huvudet under min haka och stoppar ner handen under tröjan och myser. :)

• Pneu

Så gör inte bara min dotter, som är snart 16 månader, utan flera av barnen på förskolan där jag jobbar (också de som aldrig har blivit ammade) försöker sig på samma manöver då och då, så det är nog väldigt vanligt.

• Heranell

Skönt att höra att det finns fler vars barn gör så! Jag tycker dete kan vara lite genant när Alice gräver nere i BH:n när jag bär henne och vi är ute bland folk. Eller om vi är på affären och hon sitter i kundvagnen, då kan hon luta sig fram coh sticka handen innanför min tröja...
    Kan man vänja dom av med det tror ni eller slutar de av sig själva? Brukar skämta om att mina tuttar är Alice snuttefilt, men hon gör så på vem som helst! Mormor, faster, you name it...

• Alicia05sMamma

Min skrutta på 2 år gör likadant

(¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Amine

Här är en till som har det likadant.

• Kajsa05

Haha, här med! Varje gång jag håller henne i famnen stoppar hon ner handen i tröjan. Hihi. Hon är 2,5 år

• Leonas mamma

min dotter gör det jämt...fast hon ammas fortfarande

• Gul13

Så gör min dotter med fast inte just på brösten utan mer ovanför brösten. Hon är aldrig ammad. Det är nog bara en mysgrej. Skönt och känna.

• marrenmia

Sonen tittar också gärna i tröjan på mig och ser han tuttarna skriker han glatt 'Tuttar!'. Han drar mig också gärna i bröstvårtorna så snart han får chansen.

Vi orkade inte ammas längre än tills han var 10 månader och nu är han snart två så jag har svårt att tro att det har något med amning att göra. Kanske tycker han bara att det är spännande att mamma och pappa inte ser likadana ut?

Svar på tråden Min dotter gräver i min tröja ;-)