Hua hua.... Vi har stora, stora problem med detta i vårt hus. Vi har tre döttrar 7, 10 och tolv år. 12åringen är inte hemma så mycket, mycket med vänner och fritidsintresse såklart, men hon håller sitt rum fint och hjälper till med annat.. 7åringen hjälper till så fort vi ber henne... 10-åringen har slutat på fritids (som alla vänner också gjort), vi bor i ett litet samhälle, jag arbetar skift,pappa dagtid, och hon är då ensam en stund efter skolan, ibland följer en kompis med... när min man sedan kommer hem , är det KAAOS!.. efter mellis i köket, köksbänken full, bordet kladdigt, ibland golvet också, diskmaskinen full med ren disk,(jag startar den när jag åker till jobbet) vardagsrummet kan vara om-möblerat, stökigt. Min man blir såklart besviken, och ber henne plocka undan disk och saker i tv-rummet... Då händer detta_ AAAAAAHHhhhh, skrik och VRÅÅÅL! pappa, du är så dum, vi måste alltid städa när vi har kompisar hemma!!! Igårkväll senast ringde dottern till mitt jobb, var jätteledsen och sa- Mamma, jag vill ringa till socialen och fråga om jag kan bo hos O, (kompisen) för att pappa är JÄTTEDUM hela tiden... gråt och skrik! pust! Vad göra???