hur mycket har du/ni?
Hur bor du/ni?Och hur mycket har du/ni i inkomster och utgifter?
Bara nyfiken..:)
Hur bor du/ni?Och hur mycket har du/ni i inkomster och utgifter?
Bara nyfiken..:)
totalt har vi ca.20000:- i månaden efter skatt
Sambon jobbar heltid och jag ca.50% som förskole vikarie så det är inte så mycket i lön att komma med.
Vi bor i en 4:a med hyra på 6000:-, 1 bil och där går det en del till skatt, försäkring och bensin i snitt 1700:-/månad. övriga fasta kostdnader är på ca.3500-4000:-/månaden.
Kan tänka mig att det går på ca.400:- i månaden på blöjor och tvättlappar.
Då köper vi bara libero och våtservetter så det är ju det dyraste alternativet
Vi bor i en villa på 80 kvm,(torp) kostar, 6000 månaden
jag har två hästar,(som står hos mamma dock)
har en bil än så länge, o slösar alldelse för mkt pengar
jag e mammaledig o får väl knappa 4 tusen i månaden..
sabon får väl ut 14000,o vi klarar oss mkt bra
min del av hyran (lägenhet på 80 kvm + parkering) blir 2333 + el + mobilräkning + försäkringar + gymkort = ca 3300/månad.
som föräldraledig får jag ut ca 10000 (inkl bidrag) och när jag börjar jobba blir det väl någon tusenlapp mer.
Jag och min dotter bor i en förort till sthlm i en etta på 42kvm. En bostadsrätt som min mamma äger så jag hyr av henne.
Jag är föräldraledig nu och får lägsta beloppet.
Efter hyran har jag allt som allt 5500 kvar.
Räkningar blir för tillfället 400 i månaden.
Mat, blöjor, hygienartiklar o pengar till min mobil blir upp till 1000 kr.
Snus o cigg typ 800 :S
Resten spenderar jag på kläder och aktiviteter ute och tågbiljetter om jag ska ta tunnelbanan någonstans.
Minst 2000 kr sätter jag in på sparkonto varje månad.
Jag ska börja plugga så från o med augusti får jag 2000 kr mer då.
Jag har så lite utgifter så de hamnar väl på sparkontot också så jag kan ta körkort och åka till Iran nästa år på semester.
Lägenhet, 3a på 65kvm, 8 000 i inkomst i våras(bostadsbidrag, föräldrapenning, barnbidrag oc studiebidrag) men nu i sommar när karln jobbar ca 15 000 i inkomst. Hyra, räkningar, blöjor, mat, el och tv blir det utgifter på närmare 4000-5000 kronor i månaden.
Men vi klarar oss bra! :) Karln som tog studenten inom el i sommras kommer antingen få jobb eller praktik så vi kommer nog fortsätta leva som nu ungefär. :)
jag har 0 kr i inkomst (tar inte ut några föräldradagar för jag skulle då få det lägsta och vi klarar oss som vi har det nu och då spara vi dagarna tills jag får ett jobb och kan då jobba 50% istället) sambon får ut ca 16 000 efter skatt. Bor i ett hus som vi hyr brukar ha räkningar på ca 7000 varje månad. De lån vi har är csn lån. Bor ju i västerbottens inland och har då den turen att det är biligare att bo här annars skulle nog vi aldrig klara oss.
Jag och sambon brukar sällan få under 15.000:- var.
Har betalt alla räkningar nyss och fört över pengar för den här månadens mat, bensin och "övriga utgifter".
Kvar blev 4.000:- = Barnvagn och spjälsäng.
Då åker vi på semester på måndag som kostar oss över 4.000:-
Vi har ca 13000:- bara, hyra på 4148, elen o varmvatten ingår här än så länge, sen är det telefonräkningar, internet, mat och sånt..
Ekonomin blir lite bättre till hösten iaf när jag börjar plugga :) Plus 8000:-
Sambon får ca 19000 efter skatt och jag ca 10000
Hyran 7811:-
Andra fasta utgifter så som Tv, bredband, telefon ca 2500
Bilen (lån) 2500/månad
Bensin ca 2000/månad för bilen
Bensin ca 400/månaden för motorcykeln
Mat ca 3000/månad
så ca: 18211/ månaden gör vi av med
Kvar: ca 10789
Klarar oss fint
är 20 år och sambon 23.
vi har tillsammans efter skatt ca 26.000 kr.
bor i en 3:a på 70 kvm 4.700 kr i månaden
sparar 4000 i månaden
efter räkningar och sparande har vi ca 5.000 kvar att leva för.
så vi klarar oss utan problem, och kan unna oss lite roliga saker och så.:)
Har 6000 kr i månaden, hyra på 2000 (bostadsrätt, 2 rok, 55 kvm, elen ingår) och räkningar på ca 1500 kr. Så vi har ca 2500 kr i måanden att leva på, och det räcker gott och väl för oss.
Vi har ca 30tusen rent varje månad tillsammans.
Nu är det dock bara jag som är ung.
Jag fyller 22 och min sambo fyller 33. Han är dock bara pappa till ett av våra tre barn (nämligen det som fortfarande bor i magen ).
Vi har dragit på oss ganska stora utgifter.
Vi betalar ca 5500kr/månad till vår bostadsrätt och vi har bil som kostar en del. Jag pluggar så böcker är en annan stor utgift.
Sen blir det många uteluncher, speciellt för sambon, och sånt som kostar en del.
Nä usch, känner nu att jag har allt för dålig koll på detta