• Miow

magnetröntgen... orolig...

Är så orolig inför onsdag. Min lilla dotter som är 3,5 månad ska sövas och magnetröntgas. Är orolig hur det ska gå att fasta henne i 4 timmar då hon är väldigt "tuttig", orolig hur hon ska reagera och må av allting. Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden magnetröntgen... orolig...
  • Challe N

Har ingen erfaenhet men jag vill bara säga lycka till! Hoppas det går bra för din lilltjej. Förstår om det känns lite oroligt, när hon är så liten. Svårt att hålla från att amma. Men det går säkert bra! Får man fråga varför hon ska röntgas?

• Sandra 29

FÖrstår att du känner dig orolig, hoppas det går bra, en liten tröst är att vi har världens bästa barnavård i detta land, men jag förstår verkligen att du ändå är orolig, lycka till

• Miow

Hon skelar på ena ögat sen födseln. Vi var hos en neurolog nyligen med henne och allt såg bra ut och hon är t om tidig i utvecklingen. Men de vill kolla att det inte finns någon bakomliggande orsak i hjärnan till skelningen, vilket det tydligen finns en liten liten risk för. Usch, känns jättejobbigt!!! Det var inte länge sen hon var i magen ju... Hon är så liten och hur härlig som helst. I dag fick vi höra henne skratta riktigt hjärtligt för första gången. :)

• Challe N

Kram och lycka till! Allt går säkert jättebra för er lilla skrutta!

• Sante

Lycka till,det går säkert bra,ska tänka på er

• mmonika77

Det är klart att det gör ont i mammahjärtat. Du ska se att det säkert går bra. Det finns många små barn som genomgår MR. Tänk positivt att står jag på mig nu med anmningen så kanske visar det sig att hon är frisk och då är det värt allt!

• blommanigbg

Det är väl narkosen som du är mest orolig för? Magnetkameran i sig är inget farligt..

• Sailor

Åh vännen. Förstår att det känns, hon är ju verkligen så liten. men det ska nog gå bra, försök att vara lugn å om hon inte får tutta krama henne mkt ist... Kram

• Miow

Tack för alla svar! Jag är nog mest orolig för hur hon ledsen hon kommer att vara innan hon sövs, dels för att hon inte får amma som hon brukar men också för hela proceduren med kanylsättning etc... Jag får ju inte heller trösta henne med bröstet som hon är van vid efter jobbiga undersökningar... och såklart även för narkosen och svaret på mr.

• mmonika77

Det förstår jag att du är. Emlakräm brukar de ju få innan kanylsättning och då känner de inte så mycket.

Jag jobbade på rtg i Kristianstad innan och har aldrig varit med om att det hänt ett barn något under sövning. Personalen är ju med hela tiden även narkos då förstås.

Svaret förstår jag att du funderar över.

Kan inte säga mer än lycka till imorgon.

• karinjennie

Får jag fråga hur det gick för er? Vi är i samma sits med vår 2,5 månaders tjej och inväntar remiss till magnetröngten och samtal med neurolog. Jag håller på att gå sönder av oro?

Svar på tråden magnetröntgen... orolig...