• brokenheart87

pco gravida eller icke gravida????

Hej allihopa behöver lite information för att kunna hoppas samt förstå hur svårt pco kan göra för en att bli gravid... Tänkte om vi kunde göra två listor ena där de som försöker kan skriva sitt namn och ena där de som har äntligen lyckats skriva in sitt namn. KOM IGEN NU TJEJER HJÄLP TILL HÄR SNÄLLA:)

KÄMPAR:

1. Brokenheart87 (puregon behandling nr1 misslyckat)

GRAVIDA:

• Svar på tråden pco gravida eller icke gravida????
  • T J

KÄMPAR:

2. Selenea (fyra misslyckade Pergokurer, väntar resultat efter den femte)
    3. Skrattigtjej (2.5år, provera 4 månader snart...behandlas till höst, sedan äl sprutor :-S )
    4. chockoladpudding (inväntar BIM efter fjärde Pergokuren)
    5. TJ (skall börja med sprutor till hösten efter 2 misslyckade pergo behandlingar)

GRAVIDA:

1. Syri (spontant gravid)
    2. Maita (gravid efter andra kuren pergo som var dubbel)
    3. Niwa Spontant gravid, men efter två enkelkurer Pergo

• marica83

Hej!
    Blev spontant gravid efter en viktnedgång på 14kg. Nu är sonen 11mån och jag är gravid igen i v10+4...så nu hoppas jag att lillen lever och stannar kvar i magen. Blev väldigt överaskad över att jag änns kunde bli gravid. Det hände båda gångerna när släppte tanken på barn.

• Brydis

KÄMPAR:

3. Skrattigtjej (2.5år, provera 4 månader snart...behandlas till höst, sedan äl sprutor :-S )
    5. TJ (skall börja med sprutor till hösten efter 2 misslyckade pergo behandlingar)

GRAVIDA:

4. Brydis, gravid efter 10 pergotimekurer och på 3:e IVF blev det + igår och idag ÄNTLIGEN!!!

• T J

Grattis Brydis,

det var ni verkligen värda, låter ju som om ni har gått genom en del. Trägen vinner! Grattis igen

• Brydis

Tack TJ , ja nu ska jag bara oroa mej för de kommande 3 månaderna, men för mej är det jättestort, det är första gången jag vet att blivit gravid.

• skrattigtjej

hej allihopa

jag förstår inte
    jag vill ha min mens nu ska ju flytta..
    jag ska ha den mellan den 14-20 om man kan rökna så?

jag hade mens mars den 20 och april den 14 maj den 14 och juni den 18..
    vET INTE när jag ska sätta mitt bim datum???

Emmy
  • Tittija

jag har pco spontant gravid vecka 16

• Malia75

Jag blev spontant gravid efter 5 års kämpande och Pergokurer som jag inte ens kommer ihåg till antal...gissar på ca 10-12!
    När jag blev gravid gick jag på akupunktur.

KÄMPAR:

GRAVIDA:

4. Brydis, gravid efter 10 pergotimekurer och på 3:e IVF blev det + igår och idag
    5: Tittija (spontant gravid)
    6: Malia75 (spontant gravid)

• skrattigtjej

hej allihopa jag e skit glad ja ha fått min mens elle ja sådär spontant men ett framgång

Emmy
  • Zzzzzz

Hej tjejer!

Här har ni en pco tjej till. Lägger in mig på gravid listan, för jag plussade i fredags,efter snart treårs försök!!!!! Helt otroligt! Har testat 3 pergokurer, puregon och 3 inseminationer, utan lycka. Sen när sjukhuset har sommarstängt, så måste jag ha ägglossat själv??! Fattar fortfarande inte... :o) Massa styrkekramar till er kämpare!! Snart är det er tur!!!

KÄMPAR:

GRAVIDA:

4. Brydis, gravid efter 10 pergotimekurer och på 3:e IVF blev det + igår och idag
    7: ZZZZ (spontant gravid)

• brokenheart87

grattis zzzzzzzz, hur många gånger provade du med puregon??? jag provade den förra månaden fick äl men blev inte gravid denna månaden enligt äl stickor fick jag äl men däremot testade gravtest neg på morronen:( brukar du få äl annars???

• brokenheart87

jag blir mer förvirrad när jag kollar gravida listan för att alla verkar ha blivit gravida spontant, funkar inte hormon behandling så bra på oss med pco???

• Zzzzzz

Hej brokenheart87!

För mig så funkade inte pergon alls, fick ingen som helst ÄL med det, men puregonet var helt suveränt för min del. Ok, lite strulig vissa gånger med att få till rätt dos, men smärtfritt tycker jag dock ändå. Fick första puregonsprutan i januari och har kört det ända tills sjukhuset stängde. Så det blev väl kanske 5 gånger sammanlagt tror jag... Tror att det bara varit otur att det inte klaffade, men glad över att veta att man har chansen att bli gravid med att få ÄL. Brukar normalt inte ha så tur med egen ÄL, har väl hänt några enstaka gånger under 3 år.
    Lycka till med sprutorna och massa kämpestyrka!!
    För ca 4 år sedan så funkade min kropp med ÄL och mens alldeles perfekt, men helt plötsligt så började den bara strula med både mens och ÄL ... skumt det här.. oj vad långt det blev...

• Effa

KÄMPAR:

GRAVIDA:

7: ZZZZ (spontant gravid)
    8. Effa gravid under uppehåll efter 2 Pergokurer

• skrattigtjej

oj va många gravida

ush mailade min gyn idag att ja fick min rediga mens
    borde nämnt att den kom en månad efter MEN PÅ BIM DAGEN
    har fanken aldrig hänt innan

åhhh spännande ja vill bara rusa till henne och ta ett vul och se hur de ser ut nu.
    ush :-/ krama om er

• chockoladpudding

hej såg att jag har skrivet i denna tråden förr och tänkte uppdatera lite..

Själv har jag pco (primär amenorre) dvs har aldrig fått el haft spontan mens. Gick på p-piller för att få mens. Slutade med ppillerna i dec 06.
    Började på min första pergo kur i april 07. resultatet blev INGEN ÄL!
    Började på andra enkel kuren och FICK ÄL, blev överlycklig men inget pluss!
    Började på tredje enkel kuren INGEN ÄL!!
    Började på 4 och sista enkel kuren FICK ÄL och exakt 10 dagar efter äl fick jag även MITT FÖRSTA PLUSS NÅGoNSIN!!

Nu är jag i v 15!! :)

Av detta kunde man dra slutsatsen att jag endast fick äl varannan pergo kur...men läkaren ville heller inte prova öka dosen eftersom risk för flerbörd finns!

Lycka till ni alla som kämpar!

• Tittija

hej igen jag blev inte gravid när jag åt pergotime etc
    men har ju ätit metformin mot pco sedan 2 1/2 år förutom när jag varit gravid då har jag slutat har haft 7 mf sen juni 2005 men det kan bero mkt på min ålder 42 år
    ge inte upp hoppet

Svar på tråden pco gravida eller icke gravida????