• PinkMonster

Ung förstagångsmamma i Linköping!

Hejsan!
    Jag tänkte bara se om det finns fler unga blivande mammor i mitt område som man kanske kan träffa och hitta på saker med? Det finns ju nu en del saker som man inte får göra som havande, men också saker man vill hitta på som kan vara svårt att få med sig sina kompisar på, som då inte har barn. ;)
    Jag skulle tycka det var kul och väldigt bra att kunna bolla sina erfarenheter och oerfarenheter med, och stötta i olika situationer.
    Själv är jag 21 år, men kommer att vara 22 vid förlossning, och ska bli mamma i Mars tror jag. Är i 6:e veckan, så jag har inte varit o räknat ut det än.

Hoppas det finns i alla fall nån som tycker som jag! :P

• Svar på tråden Ung förstagångsmamma i Linköping!
  • phyretknytet

Hej igen!Jag bor i Valla/T1 området. Ja det finns ju en hel del man kan göra. Jag gillar att baka men det kanske inte är så pyssligt men väldigt trevligt och gott att sedan fika tillsammans. Annars kanske man göra smycken, dock inte så bra för min dotter och mig eftersom hon är 1 år och väldigt nyfiken, specillet i sådant hon inte ha stoppa i munnen.

• PinkMonster

Ja men det låter som bra idéer! Baka kan ju vara pyssligt, om man ex vill testa på nya recept. Och smyckesverkstad låter jätte kul, speciellt när man får göra något fint till sig själv. ^^
    Jag tycker vi skrider till aktion. Men när och hur? Inte om för lång tid tycker jag, för då är det nog lätt att det rinner ut i sanden. Och hur? Jag menar, det kan kännas lite skumt att träffa ett nytt gäng bara sådär ex. hemma hos sig själv? Eller har jag fel?
    Och skriv gärna ännu fler idéer! Man kan aldrig få nog. En idée jag har är att göra kort, alltså sånna man ger ihop med en present eller skickar per post.

Klonkan: Det är faktiskt nåt jag inte tänkt riktigt på tidigare, att man ju har massa energi för barnen. Och senare i livet att man har massa energi för barnbarnen. Om man vågar tänka så långt.

• Rulltrappa
    Klonkan skrev 2007-07-22 17:10:54 följande:
    här är en till som gillar pysel, men ideerna har nog tagit slut ;) bor i ryd :)
    haha! jag bor i ryd och födde min son bara 5 dagar innan du! :)
  • Klonkan

rulltrappa: hehe, vilket sammanträffande :)

pinkmonster: ja, barnbarnen får ju unga och alerta mor och farföräldrar om man startar tidigt ;)

• Mizzz

Scrapping är ju ganska skoj oxå

Jag har nog tid nästan när som helst!
    Hmm ang okända människor på besök. Antingenkan manju ses för en fika först (på stan) eller så står man ut med "främande"

• Klonkan

just det, angående det där med främmand människor.. vi i linköpingstråden har haft fika med varandra utan att känna varann först och det har gått så bra så... det är bara att satsa och hoppas det går bra och att man kommer överens ;)

• phyretknytet

Ja jag säger detsamma, Försvann vi alla på semester

• Mizzz

Nån som vill träffas nu nån dag då?

• phyretknytet

Jag är gärna på den idén att träffas.

• PinkMonster

Hej igen!
    Jag har varit lite borta här nu p.g.a tråkiga omständigheter här hemma. Men nu ska jag komma tillbaka, sakta men säkert, hade jag tänkt.
    Många här måste ha varit på semester o sånt, är det bra??

• Mizzz

PinkMonster:
    Hej! Skönt att du är tillbaka nu iaf. Familjeliv och de personer jag träffa här var en viktigt för mig när saker var jobbiga här hemma!

• PinkMonster

Lillisen
    Tack så mycket. Jag känner också att jag behöver det.

BTW. Är förstagångsmammorna kvar här, eller är de kanske på semester? =P

Svar på tråden Ung förstagångsmamma i Linköping!