• KaiN

vi ska ha tvillingar :-)

Tjenna alla pappor.. vill bara säga att vi ska ha barn i december och idag när vi var på UL så visade det sig att det var inte utan det var två stycken inne där

så nu kommer vi att få tre barn, tycker det ska bli toppen kul

ni pappor som har tvillingar hur var den första tiden? har ni fler barn som är äldre, hur tog de att de skulle bli storasyskon?

• Svar på tråden vi ska ha tvillingar :-)
  • Cyrus

Grattis x2 får man väl säga. fick tvillingar sista april å första maj. jobbigt att behöva köpa två saker av, råkade nästan köpa två taklampor när vi gjorde iordning barnrummet

• KaiN

vi behöver bara köpa en extra av allt men det är nog så mycket att handla=)

• 3xE

Grattis visst får man en chock när dom säger att man väntar tvillingar.
    Har själv tvillingar som e 2,5 år.
    I början var det bara blöjbyte,blöjbyte och åter blöjbyte men med tiden fick man mata dom små liven på kopp och det var roligt.
    Sömn e en bristvara så ta vara på tiden om ni kommer till neonatal. Glöm inte räkna alla tår och fingrar och glöm inte klippa navelsträngarna.

• Tvillingfarsa

Bristvara? Jag har nästan överskott på det här.

3xE skrev 2007-08-22 22:08:55 följande:
    Grattis visst får man en chock när dom säger att man väntar tvillingar.Har själv tvillingar som e 2,5 år. I början var det bara blöjbyte,blöjbyte och åter blöjbyte men med tiden fick man mata dom små liven på kopp och det var roligt.Sömn e en bristvara så ta vara på tiden om ni kommer till neonatal. Glöm inte räkna alla tår och fingrar och glöm inte klippa navelsträngarna.
  • Nuder

Tjena
    Vi väntar också tvilingar! 21 november är det sagt men jag tror mer på att de kommer mitt i älgjakten ;)... Vi hade inte planerat att få barn så det var en chock när vi fickreda på att sambon var gravid.. samma chock kom sedan på första ultraljudet när vi fick reda på att det var två!

Allt fick börja planeras om, Saab turbon har fått flytta hemmifrån för att ge plats åt en galant kombi, svärmor som börjat sticka kläder fick köpa mer garn osv. Kändes halvt panikartat till en början men det börjar släppa mer och mer och nu börjar en viss otålighet infinna sig.. ska bli jävligt skoj när de väl kommer känns det som..

Alla vi känner tycker att det är häftigt och man känner sig ganska utvald...

• Tvillingfarsa

Fy fan vilken cool tröja, en sån måste jag skaffa.

Måste för min egen del säga att jag har nog aldrig känt mig speciellt drabbad utan mer utvald. Det är inget försök till att vara diplomatisk utan det bara är så.

• KaiN

japp en sådan tshirt ska jag ha!

nu är den beställd =)

• 855 GLT

Måste oxå ha den tshirten ju:)
    Hej föresten tvillingfarsor!

• KaiN

har fått tshirten nu och den är cool =) många som tittar lite extra när man har den

• eriksvensson84

hello gubbar....
    ville bara stolt meddela att jag också är medlem i den eleganta tvillingklubben!!!!! eller snart iallafall....är väntat den 4 mars 2008.... är lite rädd att dom ska komma den 29 februari, skottår nästa år ju ...

vi har vetat om att det är flera i magen sen starten då vi gått på hormonbehandling så vi gjorde ultraljud redan vecka 6 och vecka 9... vid ultraljudet vecka 6 va dom 3!!! men den tredje var så liten och svag och den gynekologen vi va hos va jättebra så vi var förberedda på att det kunde bli "bara" två och i vecka 9 så var det bara två hjärtslag...men vi har intalat oss själva att det var for the best så nu njuter vi av allt utom mammans illamående, yrsel o halsbränna och allt annat som hör till....

just nu är det största problemet bilen... vad rattar ni för bilar?? vagnen är redan inhandlad,, en TAKO tvillingvagn (finns hos Tommy & Annika) och den är ENORM..... hjälp

• Wipperman

Det är fränt med tvillingar.
    Vi har den här vagnen:
    www.buggy.de/english/twinner2.php
    Bilen, en BMW-5 serie touring, den är lixom helt full, ligginsatsen var enorm, sittinsatsen är mindre.
    Har också skaffat en sån här:
    www.livingincomfort.com/hg27311.html

Men, det gäller att inte ge upp
    Jag har monterat ut airbagen i min gamla 911, har kört tvillingarna i den.
    Funkar.

• Asgeirr

Jag väntar min första och det räcker nog gott och väl med att börja med EN bebis, men grattis till dina 2!

• KaiN

grattis vi har köpt en babytravel twinjogger på babyproffsen och våran nya bil är redan för liten =) en renault megane.. vi viste inte att det var två förrän vi var på ul och då hade vi redan köpt bilen

• Angelven
    eriksvensson84 skrev 2007-09-28 00:50:15 följande:
    hello gubbar....ville bara stolt meddela att jag också är medlem i den eleganta tvillingklubben!!!!! eller snart iallafall....är väntat den 4 mars 2008....
    [snip]
    ...just nu är det största problemet bilen... vad rattar ni för bilar?? vagnen är redan inhandlad,, en TAKO tvillingvagn (finns hos Tommy & Annika) och den är ENORM..... hjälp
    Well - vi hade en Renault Laguna (förra modellen) och en Miata Mx-5 när våra kom.

Numera är de 4 år gamla och vi har en Peugeot 807 och en Peugeot 307 - den förra vid alla långresor till släkt och vänner (tonårsdotter som skall med också). I 807'an får vagn och 4xhockeybag med prylar till alla + resesängar plats utan minsta problem Dessutom har den eldörrar bak - och det är hemsk praktiskt när man har två barn i famnen och en matkasse i varje hand....

Problemet i de flesta vanliga kombis är att en medelsvensk inte kan sitta i framsätet med en bakåtvänd bilbarnstol bakom... Det gick knappt i Lagunan och inte alls i en 9-5'a. Volvo V70 går knappt.

Numera sitter de framåtvända och vi funderar på en Peugeot 307 CC samt en Audi A4 (Diesel, Quattro ).

Tvillingklubben är nog mera en "elefant" klubb än en elegant
Svar på tråden vi ska ha tvillingar :-)