• Micki

Ni som försökt över 1 år. Hur gamla är ni?

Jag är 30 och min man är 27 år,vi har försökt få barn i ca 2 års tid,lite över 1 år med hjälp av IVF,men vi har fortfarande inte lyckats. Vi är oförklarligt barnlösa.
    Jag känner att jag börjar bli orolig pga av åldern.

Hur gamla är ni andra?
    Hur tänker ni?

• Svar på tråden Ni som försökt över 1 år. Hur gamla är ni?
  • Busan TH

Jag är 24 och min sambo 26 har försökt i 14 månader nu men inget händer.. blir så less på detta känns som man har sex bara för att bli gravid :( inte alls kul..

• Eviga

Vi har försökt i ca 2 år och två månader. Ringde gyn för ett år sedan och bad om hjälp men vi fick nobben eftersom vi är så pass unga så det var inget att oroa sig över enligt henne. Så nu ska jag höra av mig igen och se vad dom tycker. Enligt mig borde vi fått hjälp redan första gången jag hörde av mig. Känner mig jäkligt besviken. Man måste kämpa!

• Dofsing

Jag slutade med p-piller i Juli 2006. Jag är 29 och min man är 35. Fortfarande ingen graviditet i sikte. Är mitt uppe i en utredning men de verkar inte hitta något fel på oss. Mannens spermier är friska och jag har normal ÄL. Nu ska jag bara spolas också och sen vet jag inte vad mer de kan göra...

• Anni J

Vi har fösökt i över 2 år utan resultat.. vi genomgår en utredning nu..
    Jag är 25 och mannen fyller 29 snart..

• Väntan på Mirakel

Jag är 25 och min man är 28. Vi har försökt i 5 år. Hoppas verkligen att det blir en liten snart! Lycka till ni andra som också försöker!

• Bliglin

Vi har försökt 4 år och 2 månader. Jag är 36 (snart 37) och min man 34 (snart 35).
    Vi drog ut på tiden innan vi sökte hjälp (tyvärr) och hade försökt i 3 år när vi tog mod till oss för utredning. Nu ångrar jag att vi väntade så länge

Utredningen visade att min man har spermaproblem, teratozoospermi, dvs alldeles för många spermier med felaktigt utseende. Nu i juni så lämnade han dock ett helt normalt spermaprov
    Så just nu vet jag inte om sperman varierat hela tiden och att vi då delvis alltså är "oförklarligt barnlösa" eller om min ålder spelar in fastän mina hormonprover visat att "mina äggstockar verkar yngre än min ålder" enligt läkaren...

Det är fan som att leta en nål i en höstack, detta att försöka fatta VARFÖR det inte lyckas.

• ceropegia

Vi har försökt ett år. Jag är 28 år och han är 38 år..

• ärtan 2008

Vi försökte i två år innan jag blev gravid. Tyvärr slutade det med en MA 29 aug-07. Jag är 37 år och min man 38. Innan jag blev gravid hade jag precis börjat med akupunktur, vet att man har olika synsätt på det men jag är övertygad om att detta ändå påverkade att jag blev gravid.

• scuri

jag är 33 år - hoppas och kämpar...Lycka till.

• hoppfull trots allt

Hej! Först efter 35 år sjunker möjligheterna att bli gravid ordentligt så oron för din ålder tror jag du kan släppa lite även om det är svårt. Själv är jag 38 och känner en enorm press just för åldern. Har gjort 4 ivf varav ett slutade i missfall i feb.Vet inte om jag "räknas" efersom jag har 3 barn födda 91 93 och 94. Har nytt förhållande sen -01 och vi har kämpat i 2 1/2 år för att bli gravida.Min sambo har inga egna barn sen tidigare.
    Häng i!
    TinaB 77 skrev 2007-07-20 15:37:30 följande:

Jag är 30 och min man är 27 år,vi har försökt få barn i ca 2 års tid,lite över 1 år med hjälp av IVF,men vi har fortfarande inte lyckats. Vi är oförklarligt barnlösa.Jag känner att jag börjar bli orolig pga av åldern.Hur gamla är ni andra?Hur tänker ni?
  • busisen

Vi har försökt i ett och ett halvt år jag är 27 han 30. Vi hoppas det tar sig snart. Lycka till alla

• Jempan

Vi har försökt i 3 år, jag är 27 och han 33

• Kardyl

Vi har försökt i 3 år. Jag är 34 o han är 43. I dag påbörjar vi vårat 2:a IVF försök.

• MammaFru

Vi har försökt få biologiska barn i över 5,5år gjort 3ivf/icsi som slutat i 2 tidiga mf. Jag är 26 maken är 28. Vi har ett litet underverk som kom till oss via adoption i år =)

• AJB

Jag är32 och min man är33. vi har inte använt preventivmedel på 5år och inte lyckast. Nu har vi sökt hjälp och är i utredning. Det är spännande, hoppas på att hitta en lösning för oss.

• Hallbergskan

jag är 30 o min sambo är 29. Jag tog ut min p-stav i april 06 o vi har försökt sen dess. Har blivit utredda på rmc, ringde direkt den dan vi hållt på ett år. Vill slippa så mkt väntetid som möjligt. Mår skit över att inte bli gravid o känns som man är emsammast i världen att inte bli det.

• Hanna 77

Vi är båda 30 år men min man fyller 31 nu i november. Vi har försökt sedan 2004/2005.

Svar på tråden Ni som försökt över 1 år. Hur gamla är ni?