• grisekno

    Tomtägare - vad har ni för gräsklippare?

    Maken går runt med vår bensindrivna handgräsklippare just nu...


    Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tomtägare - vad har ni för gräsklippare?
  • amasonas

    ja vår tomt är ju på en hektar så vi har  (ganska givet...) en ÅKGRÄSKLIPPARE (modell stor...)


    Jamie030405 Anton060524
  • Johanninen

    Trynträ, brukar skämta om att han skulle göra affärsrörelse av sin kärlek till gräsklipparen... Fast där vi bodde innan hade vi en handjagare, den var inte lika poppis. Är väl lillpojken i honom som kommer fram när han får ÅKA på något som BRUMMAR antar jag!

  • Trynträ

    Mmm... tror det med. Hade säkert inte varit lika skoj med en vanlig motorgräsklippare. Han kanske ser den som en go-cart eller nåt.


    Johanninen skrev 2007-07-24 13:55:20 följande:
    Trynträ, brukar skämta om att han skulle göra affärsrörelse av sin kärlek till gräsklipparen... Fast där vi bodde innan hade vi en handjagare, den var inte lika poppis. Är väl lillpojken i honom som kommer fram när han får ÅKA på något som BRUMMAR antar jag!
  • cicci85

    Bensindriven som va "självgående" men den funktionen har pajjat så nu får man dra den...
    En trimmer har vi oxå, men man kan ju inte klippa hela gräsmattan med den
    Vår gräsmatta tar 1-1,5 timme så det vore skönt men en åkgräsklippare!

  • Johanninen
    Trynträ skrev 2007-07-24 14:19:25 följande:
    Mmm... tror det med. Hade säkert inte varit lika skoj med en vanlig motorgräsklippare. Han kanske ser den som en go-cart eller nåt.
    Hahaha, ja jag vet inte... är bara nöjd att jag slipper klippa gräset... förut var det alltid fullt krig när det var dags för gräsklippning, så det är skönt att slippa det nu!
  • Anonymmedflit

    Vi köpte en robotgräsklippare efter att ha fått lite inspiration och bra tips från ett företag. 


    Jag trodde först att det skulle vara sjukt dyrt i el, min vän påstod att det kostade honom en hundring per år att ha det. Hade svårt att tro det men sedan hittade jag denna blogginlägg . 


    Enligt dem drar en robotgräsklippare 60kr/år. Jag tänkte aldrig det är inte möjligt. Jag tankade vår handjagare för ett par hundra i månaden. Nu äger jag en och kostnaden märks inte ens. Kan rekommendera alla att införskaffa en robot istället!

  • Anonvm
    Anonymmedflit skrev 2022-05-30 10:02:09 följande:
     svårt att tro det men sedan hittade jag denna blogginlägg .
    Väldigt genomskinligt försök att gör reklam för sin blogg?

    Vem tankar sin "handjagare" för "flera hundra i månaden"??

    En 5l dunk Akrylatbensin räcker gott en sommar för mig, den kostar runt 150-160kr.

    Du har dock rätt i att elkostnaden för robot är försumbar.
  • Hobgoblin

    Liten atriumtomt och kör nätansluten som jag köpte på höstrea på ÖB 2014.
    Funkar kalas men skulle gärna haft en nätansluten med mulch - inte hittat någon sådan ännu.
    Sålde batteridrivna proffsmaskiner men de klipparna klarade inte alls av lite längre gräs. Då snackar vi maskin för typ 15 000 och batteri för ca 10-12 000.
    Totalt värdelöst!

  • Meddelande borttaget
  • Alessia

    Vi har en jättebra Klippo med mulcherfunktion, Bensindriven, men ytterst snål. Startar alltid villigt med sin Hondamotor. Vi har också en alldeles ny Ryobi batteridriven mulcherklippare för vissa gräspartier närmast huset. Funkar alldeles utmärkt.Stor tomt 3000 kvm. Borde nog ha en åkgräsklippare så,det får bli Klippons efterföljare.

Svar på tråden Tomtägare - vad har ni för gräsklippare?