• Anonym (sviken!)

    Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!

    Det värsta tänkbara har hänt! Jag har fått reda på att min sambo har varit otrogen! Han har haft sex med en annan kvinna! Och inte vilken kvinna som helst, utan en granne till oss,som vi har umgåtts och gjort roliga saker med måånga gånger! Hon är gift och har två barn, vi brukar grilla och spela golf tillsammans, våra barn leker med varandra dagligen!
    Och så får jag nu veta att i våras, när jag var på kurs i Stockholm några dagar, och hon var ensam hemma när hennes man var ute och fiskade med barnen, så åt de ihop en kväll. De pratade och drack vin, och det ena ledde till det andra.....de låg med varandra!
    Detta är den värsta mardrömmen jag varit med om! Hur fan går man vidare? Hur överlever man detta? Just nu hatar jag båda två! Hur kunde de göra såhär? Min sambo och min vän? Jag kan knappt tro det är sant! Vi förlovade oss för bara tre veckor sen! Och han visste det här hela tiden! Snacka om att bli lurad!! Jag trodde vi hade det superbra!!
    Ska vi sälja huset och flytta nu? Vi kanske måste det? Kan jag någonsin förlåta honom? Just nu känns det inte så, jag vill inte ens se karln just nu, han äcklar mig! Han är väldigt ångerfull, men det hjälper inte mig just nu! Och hon då, hur fan kan hon leva med det här? Jag kommer aldrig mer att vilja prata med henne!
    Även om vi skulle klara oss igenom det här, så kommer jag ju aldrig att kunna lita på min sambo igen! Och att bo kvar här är för mig just nu omöjligt! Fan fan fan! Hur illa får man göra en annan människa???

  • Svar på tråden Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!
  • Anonym (sviken!)
    Trivelina73 skrev 2011-09-29 15:09:10 följande:
    Undra om ni är ihop än, om han förblev trogen eller bedrog igen. Kanske ni är jättelyckliga? Nyfiken!!
    Ja, det har ju gått några år nu sen det där hände och för att göra en lång historia kort så flyttade vi faktiskt isär ett tag, för vi hittade inget nytt hus. Vi sålde vårt hus och flyttade till var sin lägenhet. Jag behövde komma från vårt hus och området vi bodde i, och vi sålde det ganska snabbt.
    Vi bodde isär i 8 månader, tills vi till slut hittade ett hus vi ville bo i, då flyttade vi in i det tillsammans!

    Idag lever vi som vanligt, med allt vad det innebär - vi har hittat tillbaka till varandra och har en mycket bättre kommunikation än tidigare. Dock finns sveket fortfarande inom mig, jag är t ex väldigt orolig om jag eller han åker bort - vad gör han då. Men han har visat mig att jag inte behöver vara orolig, det är bara mina tankar som far iväg!
    Och det blir bättre och bättre-

    Som det känns nu, så kommer vi nog att leva ihop för alltid , jag älskar karln och ser att det har kommit något gott ur det hela, vi tar inte varandra för givna på samma sätt längre! Men han vet också att om han skulle göra något liknande igen, så har vi inget mer att diskutera - då drar jag!!

    Tack för att du frågar, jag blev så förvånad när jag fick ett mail på att jag fått svar på mitt inlägg !

    Må så gott och kram!
  • Ernst Hugo

    Spännande att höra hur det gick efter 4 år. Fin tråd Solig


    Come on katten - det svänger ju...
  • orianthi

    jag har läst hela tråden, du verkar vara en förnuftig och stark kvinna och jag är glad attd et löst sig för er! Lycka till i framtiden!

  • Loi2

    Hej!
    Undrar hur det går för dig nu. Hur tog du dig igenom ilskan och filmen i huvudet.

    Jag har precis varit med om samma sak, fast min man tog det ett steg till. Hon bor inte bara på samma gård som oss (hon har nyligen separerat) utan hon har även barnen på samma dagis som oss.

    Eftersom det oftast är jag som hämtar och lämnar så riskerar jag hela tiden att stöta ihop med henne. 

    De lärde känna varandra när de fixade en del saker ihop på dagis och då hände detta.      

    Just nu tror jag att jag kommer hamna på psykakuten eller nåt. Den ångesten jag känner är mer än jag klarar av. Vart jag än går blir jag påmind om hennes existens. Även om jag vill slå ner min man så tycker jag ju fortfarande om honom, han är en bra man på de flesta sett.

    Han vill att vi ska gå i terapi och försöka ta oss igenom detta och kanske få en bättre relation än innan.

    Egentligen vill jag också detta. Men hur gör man det. När jag tänker på det så väller en helt okontrollerad vrede fram.

    Hjälp! L

  • Anonym (så gjorde vi)

    Detta hände mig också. Det var ca 1,5 år sedan jag fick reda på det. Vi fick inte huset sålt, utan vi hyr ut det. Vi har köpt ett annat nybyggt finare hus att bo i. Jag satte som krav att äktenskapsförorda förra huset som vi hyr ut på mig, och att avtal som säger att om vi skiljs åt att resten av lånet blir en skuld till min man så jag kan leva billigt. Våra kostnader är mycket högre, men det tycker min man är värt det hela eftersom vi lever tillsammans. Jag ser det som ett tecken på att han menar allvar och har djup ånger, så nu tänker inte mer på det....

  • Joenas

    Hej. Jag går igenom exakt samma sak nu. 3 dagar innan vi skulle gifta oss förra året fick jag reda på att min blivande fru och vår granne hade en affär. Hela mitt liv raserades. Våra och deras barn leker varje dag. Vi 4 har umgåtts, grillat, badat etc. Min fru är väldigt nära vän med hans fru. Det har nu gått 8 månader, jag är kvar i förhållandet men mår skit. Ångest, är ledsen. Har blivit svartsjuk vilket jag aldrig varit tidigare. Och till råga på allt så vet grannens fru inget än. De första månaderna tror jag att jag var i chock och tänkte att det nog blir bäst för barnen om hon inte får veta. Men allt äter upp mig inifrån. Jag bär deras lögn. Jag litar inte på min fru och jag måste se mannen i fråga varenda jävla dag. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har blivit kall mot min fru. Jag blir arg för småsaker. Jag känner mig som två personer. En som älskar henne och en som hatar henne för de hon gjort. Jag har iaf bestämt mig nu för att jag inte ska bära deras Äckliga lögn mer. Sanningen måste fram. Har även funderat på att sälja vårt hus. Men tänker sen att vafan ska jag flytta för som inte gjort något fel? Aldrig i livet. 


    all styrka till dig!! 

  • Anonym (A)
    Joenas skrev 2024-03-18 00:00:16 följande:

    Hej. Jag går igenom exakt samma sak nu. 3 dagar innan vi skulle gifta oss förra året fick jag reda på att min blivande fru och vår granne hade en affär. Hela mitt liv raserades. Våra och deras barn leker varje dag. Vi 4 har umgåtts, grillat, badat etc. Min fru är väldigt nära vän med hans fru. Det har nu gått 8 månader, jag är kvar i förhållandet men mår skit. Ångest, är ledsen. Har blivit svartsjuk vilket jag aldrig varit tidigare. Och till råga på allt så vet grannens fru inget än. De första månaderna tror jag att jag var i chock och tänkte att det nog blir bäst för barnen om hon inte får veta. Men allt äter upp mig inifrån. Jag bär deras lögn. Jag litar inte på min fru och jag måste se mannen i fråga varenda jävla dag. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har blivit kall mot min fru. Jag blir arg för småsaker. Jag känner mig som två personer. En som älskar henne och en som hatar henne för de hon gjort. Jag har iaf bestämt mig nu för att jag inte ska bära deras Äckliga lögn mer. Sanningen måste fram. Har även funderat på att sälja vårt hus. Men tänker sen att vafan ska jag flytta för som inte gjort något fel? Aldrig i livet. 


    all styrka till dig!! 


    Tråden är från 2007 
  • ano1
    Joenas skrev 2024-03-18 00:00:16 följande:

    Hej. Jag går igenom exakt samma sak nu. 3 dagar innan vi skulle gifta oss förra året fick jag reda på att min blivande fru och vår granne hade en affär. Hela mitt liv raserades. Våra och deras barn leker varje dag. Vi 4 har umgåtts, grillat, badat etc. Min fru är väldigt nära vän med hans fru. Det har nu gått 8 månader, jag är kvar i förhållandet men mår skit. Ångest, är ledsen. Har blivit svartsjuk vilket jag aldrig varit tidigare. Och till råga på allt så vet grannens fru inget än. De första månaderna tror jag att jag var i chock och tänkte att det nog blir bäst för barnen om hon inte får veta. Men allt äter upp mig inifrån. Jag bär deras lögn. Jag litar inte på min fru och jag måste se mannen i fråga varenda jävla dag. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har blivit kall mot min fru. Jag blir arg för småsaker. Jag känner mig som två personer. En som älskar henne och en som hatar henne för de hon gjort. Jag har iaf bestämt mig nu för att jag inte ska bära deras Äckliga lögn mer. Sanningen måste fram. Har även funderat på att sälja vårt hus. Men tänker sen att vafan ska jag flytta för som inte gjort något fel? Aldrig i livet. 


    all styrka till dig!! 


    Jag hade ställt in brölloppet.
    Detta är en dålig start på ett äktenskap.
Svar på tråden Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!