Svullen mage redan i v 4?!
Jag vet ju att det är tarmarna och så.. Men redan? Får absolut inte igen mina favorit jeans. Kul att gå på stan i mjuk byxor ikväll!
Jag vet ju att det är tarmarna och så.. Men redan? Får absolut inte igen mina favorit jeans. Kul att gå på stan i mjuk byxor ikväll!
Puff
cara mia
Har du inga tights/tunika? det är skönt att ha på sig och snyggare än mysbyxor
Jag är också svullen om magen,värst är det på kvällen(är i v 6). Några jeans kan jag fortfarande knäppa även om det inte sitter superskönt, tror man är extra känslig så här i början också eller vad tror ni?
Iallafall har jag fått aningen illamående på morgonen, ömma bröst, små finnar på bröstet (börjar gå bort nu) trött och lite lättirriterad. Hade hungersug hela förra veckan men den verkar ha försvunnit nu, det kommer väl tillbaka med råge sen
Fick en bulle redan i v.3 vid min första graviditet, fick ha mamma byxor nästan från start eftersom min mage var så långt ner.
jag behövde inte äns göra något test dom två sista ggr för det syntes på en gång, inget kul eftersom vi skulle hålla det hemligt, men det funkad ju inte
Har ju ingen tunika.. Så blir nog ett par mamma byxor till veckan.. Är hungrig jämt jag.. Ömma bröst, irriterad och kissnödig..
kul å höra att det är fler än jag som har samma problem! Igår fick jag tom frågan på jobbet om jag var gravid! Å då ä jag bara i v 5... Hur ska detta sluta?
Har redan börjat må illa oxå...
Det är gaser och tarmarna som svullnar.
Men visst känns det konstigt på kvällarna när amgen är som en basketboll o man vet att embryot är inte mer än 2 mm stort.
Blir nog svprt att dölja denna grav lika länge som den första, men dom säger att magen lugnar sig framåt vecka 8-9. Få väl hoppas det.
Modet är dock PERFEKT för en svullen "mens"mage
Hej!Min mage har oxå svullnat otroligt fort.Är i v 5
Men det sägs att efter varje barn syns det fortare.Jag har 2 knattar sen innan och tycker magen är väldigt svullen gentemot dom 2 andra gångerna..Men vad vet jag..
Jag va o köpte mina första (2st) mammabyxor igår. :) Sån befrielse för magen!!! :) Får bara på mig ETT par byxor av mina gamla...ett par stora baggybrallor...o dom klämmer i magen.
Ganska skumt eftersom jag har gått ner 3kg sen jag plussade, men magen e större... :)
E i v.13 nu.
första grav fick jag köpa mammabyxor i v 6 redan
är nu på bim+1 och såååå svullen om magen.... + en massa andra gravsymtom
men inge + här inte :-/
har också fått börja med mina mamma byxor är i v.8 känns konstigt för hade ingen mage knappt med min son och kunde andvända vanliga byxor hela tiden med han....
Hej alla här inne!
Tvättat upp alla mina mamma byxor redan.Börjar får svårt att knäppa mina gamla...men vill inte använda dom än..är juh i bara v 5 juh...funderar på att sätta gummiband mellan knappen o hålet...sen har man juh en massa lååånga tunikor etc etc....
Kram
Är i 3-4 veckan,svullna bröst och svullen mage...Blir orolig att jag ska få tvillingar men inget illamående.
Åt mig är det faktiskt värst med arbetskläderna. Bär uniform i jobbet och brallorna är riktigt trånga redan =( Vill ju inte berätta för chefen så här tidigt. Igår frågade inte mindre än två kollegor om det Äter som en häst också och de är inte van att se det tror jag haha
Hmm..vet inte hur jag ska göra med kläder..hade på mej ett par stretch jeans igåår...dom gick nätt o jämt att knäppa.
När jag kom hem till väninnan igår så hade jag såå ont i magen så jag var tvungen att knäppa upp byxorna..
Kan juh inte gå i mjukis byxor hela tiden heller....*funderar*
hade jätte svullen mage i vecka 5-8, men nu denna vecka (vecka 9) har magen lagt sig rejält. nästan som innan.:)
Hmm..ok..då kanske min mage oxå "lägger sig" ???Är juh bara i v 5..går in i v 6 på tis.
Kram
Hej jag plussade i dag och bara för några dagar sen så svällde magen upp och jag är i v4 är det vanligt
att det blir så var inte alls så med första barnet