• xenaa

Hjälp!!!En bra ansiktskräm?

usch efter graviditeten så har mitt ansikte blivit hemsk. inte bara eb massa finnar och porer  under näsan neråt liksom så har mina kinder nästan blivit som sandpapper om ni förstår.
    torr är jag med trotts att jag använder nivea varjedag.
    så nu undrar jag nån som kan rekommedera en bra ansiktskräm eller salva eller ja vad som för att få ansiktet lenare.

NÅN??
    ????????○♥☼☺Leo - 07-06-22 ☺☼ ♥○?????????
  • Svar på tråden Hjälp!!!En bra ansiktskräm?
  • xenaa
    Tina83 skrev 2007-08-03 18:47:03 följande:
    vad är det du använder och när? tvättar du dig varje dag?har du torr hy, fet, blandhy, yttorr? kan du berätta lite mer utförligt hur din hy är?
    Jag använder Nivea efter dusch. i duschen använder jag nån loreal zon gel som man tar på för att senduscha av. gelen gör de kallt typ. har bara använd den några gånger men inte sett resultat än, eller jo kanske liiiiiiiiite i ena kinden.
    jaghar väl rätt torr hy eller kanske mer blandat. inte torr så jag flagnar utan om man känner med handen på kinderna så kan de kännas som sandpappaer fast inte riktigt. får alltid en massa finnar i hakområdet

eucerinkrämen - vad gör den? ska kolla på apoteket? vad kostar den ungefär??

neutrogena - de låter skitbra? är den dyr??
    ????????○♥☼☺Leo - 07-06-22 ☺☼ ♥○?????????
  • fenixen

Jag tycker mitt ansikte blivit lite bättre sedan Eucerin-
    krämen.
    På burken står det: "sensitive skin, pH5 cream. Aktiverar hudens naturliga försvar, fuktgivande i 24 timmar."
    Jag tror att den kostar kring 60 kr. Kan ju vara värt att testa.

• neoaliya

rengör huden morgon och kväll, anv ansiktsvatten och återfukta ordentligt. Gör en aha behandling på salong, super bra. Då får du bort all skit i ansiktet och hyn blir ren, mjuk och fin. Det finns även krämer att köpa som innehåller aha i liten dos som du kan anv varje dag. Har  du känslig hy?

• Tina83

om du får finnar men ändå har torr hy skulle jag inte köpa eucerins kräm. den innehåller för mycket fett, vilket skulle medföra ännu fler finnar för dig.

använd istället en kräm med enbart fukt, mycket fukt, möjligen liite fett i.

jag skulle prova apotekets serie i grön förpackning, det är en rengöring som är ett skum (flaska) + kräm. den är för blandhy men är mild.
    jag har blandhy o använder den rosa serien, som är snäppet starkare. jag har fåt mycket bättre hy, o jag är torr på kinder o panna, men har ändå finnar. min hy har fått bättre balans ochs mindre finnar!

• Flummig

xenaa
    Jobbat som hudterapeut i några år, jobbar inte längre men skulle kunna ta upp jobbet igen om jag skulle vilja. Eucerins creme innehåller ett lågt ph värde vilket är bra, om man har tendens till finnar får aldrig produkterna ha för högt ph värde. Det låter som om du behöver ganska mycket fukt men ändå inte för mycket. Testa Eucerins creme, vet att många tycker om den, peela 2-3 gånger i veckan, och torka inte ut huden, då producerar huden bara ännu mera fett! Lycka till!

• Flummig

Ser att andra har tipsat om Neutrogena och acos cremer, de är också bra! Neutrogena är ett jättebra märke som tom används på salonger i USA. På senare år tycker jag Apotekets produkter har hög standard, samtidigt som det inte kostar för mycket. ACO serien, Neutrogena är väldigt prisvärda och skulle passa dig!

• Tina83

flummig: kan du hjälpa mig??

jag har fått berättat av flera hudterapeuter att jag har blandhy, men de har bara kollat på min hy, alltså inte gjort nån behandling. detta var ett par år sen.

jag tycker ofta att krämer för blandhy gör min hy stram. jag är ganska torr på kinder o panna, fast jag i pannan har rätt mycket typ knott där, alltså inte finnar, men små pluppar..
    eucerins kräm, menar ni den i burk eller på tub?
    den passar inte en blandhy va?

jag använder nu ACOs rosa serie, du vet säkert. rengöringen är underbar, krämen e också kanon, men jag måste ta rätt mycket kräm för att inte känna mig torr. är det fel sort då?

tack om du orkar svara!

• Flummig

Tina83
    Börjar med att säga att det är lite svårt att säga såhär när jag inte sett dig, men av din bedömning så låter du snarare torr. Plitorna i pannan kan vara tilltäppta porer, eller att du torkar ut din hy för mycket, då försöker huden kompensera detta igenom att producera plitorna. Dock tycker jag du ska gå in på Dermalogicas hemsida(svenska eller den amerikanska) och se vilket område som symboliserar just det området du har problem med. Det kan hänga ihop med inre organ. Den rosa serien låter bra och om du tycker den passar dig ska du inte byta. Men om du behöver smörja in dig flera gånger tycker jag att när du vid behov känner dig torr, ska smörja in dig med en fetare creme, fast ingen med fett, t.ex Eucerins creme kanske skulle vara ett alternativ.

Det är viktigt för en blandhy att peela 2-3 gånger per vecka för att få väck överflödigt fett och döda hudceller, då hjälper du huden att normalisera sig. Använd dock inga hårda peelingar, hellre en skonsamare variant, Dermalogica har jättebra peelingar. Om du inte skulle vilja riskera att smörja in dig med en creme som kan kännas tilltäppande kan du lägga en skön gele/fukt mask vid behov över natten eller som en vanlig mask, Dermalogica har även bra masker. Lycka till och hoppas jag hjälpt dig något, som sagt så är det svårt att säga såhär över rak arm, så ta inte mina råd till 100%!

• Tina83

tack för svar

jag är ju väldigt intresserad av huden själv, o har funderat på att utbilda mig till hudterapeut. tyvärr är det så lång pendling för mig..

jag ska kolla upp eucerins kräm. vet inte mycket om den. den innehåller inte mineraloljor? o inte fett?

• Flummig

Mineraloljor tror jag inte den innehåller och den är nog mer återfuktande än tilltäppande.

• cherry blossom

prova murads produkter..
    själv försvann minna finnaer på 3 dagar...
    och då har läkare ändå försökt sig på mina finnar innan..
    läs lite om det på hudoteket.se och webshopen!!!!

• wellpapp

du verkar ha samma hy som mig typ, blandad fet och torr om vartannat... ett vanligt misstag är att använda uttorkande produkter åt finnarna, för torr hy ger också finnar!

det bästa är att använda milda produkter utan parfym och använda ansiktsvatten och sen slopa krämen...

jag använder aco´s rengöringslotion utan parfym och samma ansiktsvatten oparfymerad för blandad hy och sen ingen kräm, rengöringen är jättemild och gör huden mjuk samtidigt som det milda ansiktsvattnet tar bort det värsta fettlagret så man bara har lite fukt i ansiktet.

tiptop!

• Rositason

Efter min graviditet fick jag otroligt dålig hy. Huden i ansiktet var som sandpapper, typ sträv och på något sätt framkallade det rynkor. Gick till läkare och bad om råd. Med tiden så kommer det försvinna sa Läkaren. Men det gjorde det inte. Sökte på nätet och fann en annan kvinna med samma problem och hon bodde i Australien. Hennes tips var att använda sig av en kräm som hette Careline Placenta Cream. Man kunde beställa den från en hemsida i Australien, men hallå, vad skulle det kosta tänka jag. Jag googlade placentakräm och fick syn att den fanns i Sverige att köpa. Fick hem den och smörjde direkt. Redan efter 1 vecka såg man enorm skillnad. Nu efter 2 månader finns inget spår av sträv hud samt att mina rynkor har reducerats till det obefintliga. Denna krämen måste jag lyfta fram till andra så att alla kan ta del av den. Världens bästa hudkräm enligt mig.

• Teddis

Neutrogena! Sjukt bra. Gammal tråd men dykt upp igen så intresse borde finnas. Sååå bra mot pormaskar t.ex och huden blir mjuk. Finns på Apoteket och inte så kostsamt.

• Beya

Min hudterapeut "varnade" mig för Nivea produkter, inte alls bra. De är väldigt uttorkande. Jag använder exkuviance eller från hälsokosten de är mildare mot huden.

• moa206

Nyligen fick krämen Perle Bleue Visage Care Moisturise som födelsedagspresent från en väninna, har bara använt den i två veckor men den verkar ganska bra. Hennes hy har verkligen förbättrats efter den.    

Svar på tråden Hjälp!!!En bra ansiktskräm?