• Pricken1

Svorska... vi fortsätter här

Här tar vi upp allt mellan himmel och jord som rör det med att ha Svorska barn.

Vi pratar även om annat som rör Sverige/Norge, likheter - olikheter....

Mat har det pratats en hel del om och också musik och böcker...

Myndigheter och medborgarskap..... ja, vi pratar om det mesta.

Några av oss träffades och firade 17 maj tillsammans en regning dag i maj....

Det kunde varit värre....
  • Svar på tråden Svorska... vi fortsätter här
  • Pricken1

Själv är man pâ semester

Det kunde varit värre.... eller?
  • norgesessan

lycko du...men inte så fint väder ni har fått..(det hadde inte vi hällre for den saks skuld)

• Yvonne81

Nån som kan norska regler om vilka rättigheter man har om man förlorar jobbet eller fått besked om att man får gå eller omplaceras?

• Pricken1

Norgesessan - vi har varit i Frankrike så vädret har det inte varit något fel på

Yvonne81- Sorry - men jag kan fråga min släkting som har stenkoll och så kan jag återkomma

• Pricken1

Ok - förlåt Hoppas ni haft det bra ändå

• Yvonne81
    Pricken1 skrev 2007-09-08 20:56:35 följande:
    Norgesessan - vi har varit i Frankrike så vädret har det inte varit något fel på Yvonne81- Sorry - men jag kan fråga min släkting som har stenkoll och så kan jag återkomma
    Hunnit fråga släktingen med stenkoll? :o)
  • Pricken1

Gör det idag - återkommer så fort jag fått svar

Värmen och solen gör människan gott
  • Pricken1

Jag har skrivit till dem och väntar svar Du har kanske fått svar på annat sätt redan.

Hur är det med er Svorskar/Svorska föräldrar annars?

Med oss är det bra.

• Kaxmaja

Hallå.
    Här e allt bra. Vi har köpt oss en ny lägenhet så vi får plats när tillökningen kommer i mars

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • norgesessan

vi har fått lånelöfte, men måste ha 50000-100000 i cash först...sen skal vi också flytta..

• Pricken1

Tipset jag fick var titta på www.lovdata.no Där ska det finnas bra info.

Kul norgesessan - blir det hus då?

Grattis anglezezzan - hoppas ni kommer trivas bra. Ska ni flytta i god tid?

• Kaxmaja
    Pricken1 skrev 2007-09-23 11:54:14 följande:
    Tipset jag fick var titta på www.lovdata.no Där ska det finnas bra info.Kul norgesessan - blir det hus då?Grattis anglezezzan - hoppas ni kommer trivas bra. Ska ni flytta i god tid?
    Vi fick nyklarna i torsdags men vi ska försöka hinna renovera så mycke som möjligt. Flyttar in senast 10 okt. Lilla Grodan förväntas komma 17 mars Så vi hinner boa in oss
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Pricken1
    Kaxmaja skrev 2007-09-23 16:03:10 följande:
    Vi fick nyklarna i torsdags men vi ska försöka hinna renovera så mycke som möjligt. Flyttar in senast 10 okt. Lilla Grodan förväntas komma 17 mars Så vi hinner boa in oss
    Kul. Ja då har ni lite tid på er. Ni har samma bf datum som vi hade, fast vi hade 2006 . Men han kom den 14:onde
    norgesessan skrev 2007-09-23 16:53:49 följande:
    vi köper lägenhet först, sen går vi vidare när jag börjar jobba..
    Det är ändå skönt att äga sitt eget Dessutom är det mindre att sköta om i en lägenhet - ingen trädgård (oftast inte i alla fall)
Svar på tråden Svorska... vi fortsätter här