• Anonym (Pinsamt)

Drömmer att jag har sex med min pappa!

Detta är väl inget problem direkt men jag tycekr det är lite småjobbigt!
    Har flera gånger haft drömmar där jag har haft sex med min egen pappa! Drömmer inte om själva akten utan liksom att jag bara är medveten i drömmen att vi har gjort det. och det känns liksom fel i drömmen med.
    Ibland har jag drömt att min sambo ser ut som min pappa.
    Jag brukar även ofta drömma att pappa ligger bredvid mig i sängen och så vaknar jag (sover naken) och har fullt sjå att försöka skyla mig.

Har aldrig haft något konstigt förhållande med min pappa, vi kommer bra överens nu när jag är vuxen (som tonåring hade vi ju våra duster).
    Fattar liksom inte varför jag har dessa drömmar?

Ibland läser man ju att man söker sig till män som är som ens far men min sambo har inga likheter alls med min pappa.
    Och min pappa är ingen läckerbit heller om man sgäer så (skäggig och gråhårig).
    Känns ju lite pinsamt detta.
    Finns det någon som har nån analyhs varför jag drömmer detta? Är det nåt fel på mig?

Kan tillägga att jag drömmer detta kankse 10 gånger om året eller så, att jag får för mig att pappa är i sängen när jag vaknar händer kanske lika många gånger det.

• Svar på tråden Drömmer att jag har sex med min pappa!
  • Tette86021

hehe vad gulligt (tänkte på det du skrev om gifta sig och myspappa):D

TheMilky skrev 2007-08-10 15:49:55 följande:
    Har haft likadana drömmar. Nu är visserligen min sambo och min pappa ganska lika i personlighet, men jag tror det är nåt freudisk. Inget att skämmas över, så länge du inte gör verklighet av det :)Ens pappa är ju en dotters första förälskelse, eftersom han är den första man hon kommer i kontakt med. Men det är inget konstigt i det, bara biologi. Jag ville gifta mig med min pappa när jag var liten, för jag tyckte så mycket om honom. Så då sa pappa "ja, men då tar jag på mig kostymen så gifter vi oss!" Till saken hör att min pappa JÄMT hade snickarbyxor och flanellskjorta på sig, så när han kom ut i kostym så började jag gråta av chock! Nån hade tagit min myspappa!! :) så det är inget att oroa sig över, men det känns ju konstigt :)
  • Anonym (...)

Anonym (vanligt) skrev 2007-08-10 15:52:44 följande:

Fast om han drack mycket är det väl egentligen större risk att han gjort något...
    Jag tycker att det är en ännu större risk att något hemskt kan ha hänt, om han drack mycket när hon var liten!

Ts, jag säger absoult inte att nåt kan ha hänt dig nu, för alla drömmer vi konstiga drömmar.
    Men tyckte att det var ett konstigt tänkande, av personen ovan.
  • Anonym (ja me)

Äsch, det finns nog nästan ingen jag inte drömt en "sexdröm" om. Min pappa, min bror, min syster, min mamma, min kusin (som är bög), min katt (!), min sambos arbetskamrat....
    Precis som du skriver så är det äckligt i drömmen, man är inte alls upphetsad av det, känner sig bara äcklig och smutsig.
    Men jag har läst att drömmar sällan handlar om just det de handlar, om du förstår vad jag menar, och att det oftare handlar om maktförhållanden, relationer o.s.v.
    Det är jobbigt när det händer men man får försöka förtränga det och vara glad ändå

• Anonym (Pinsamt)

Känns lite bättre nu iaf...trodde nästan jag skulle bli idiotförklarad. Eftersom jag drömmer det så "ofta" blev jag nervig:-/

• Anonym (Tessan)
    Jag har också haft den här drömmen två gånger! Jag vaknade förvirrad över vad som just hade hänt och varför jag skulle drömma något sådant. Och lite äcklad.
    Jag köpte till och med en e-bok om drömtydning bara för att läsa det här kapitlet. Jag läste ut boken eftersom den var bra, men det är en annan historia. 
    Jag har aldrig tyckt om doggystyle tidigare eftersom jag alltid känner mig så utsatt, men i min dröm tog min pappa mig i doggystyle varje gång. Då insåg jag att jag faktiskt gillar det och idag är det min favoritställning. Roligt nog började det som en sexdröm.
    Här är några citat från boken:
    "Dessa drömmar kan avslöja dolda sidor av dig själv, hjälpa dig att reda ut problem och peka mot viktiga beslut i livet. För att analysera dem måste du gräva djupt. Se det som att pussla ihop ledtrådar. Ställ dig själv raka frågor för att lösa gåtan. I drömmar testar du val och går igenom olika beteenden. Varje reaktion på ett scenario ligger på bordet i drömmar. Varför hålla fast vid samma mönster när drömmarna uppmanar dig att växla om och anpassa din strategi?
    En sexdröm med din pappa kan signalera ett behov av fysisk befrielse. Men ofta går det djupare än så. Det kan belysa spänningar eller öppningar i dina intima relationer. Det kan väcka en längtan efter omtanke eller närhet i relationer.
    Utöver det fungerar dessa drömmar som ersättare för icke-intima frågor i vardagen eller arbetslivet. De kan visa en blandning av olika sidor av dig själv."
    Och
    "I en dröm som involverar din pappa kan fysisk njutning uppstå från den djupa bekantskapen och tilliten som finns inbäddad på ett undermedvetet plan. Denna situation gör det möjligt att fokusera på den rena känslan och själva handlingen, utan att yttre distraktioner drar bort uppmärksamheten. Scenariot blir isolerat, vilket förstärker varje detalj ? beröringen, rytmen och uppbyggnaden känns förstärkta eftersom sinnet inte uppfattar några hot eller avbrott. Tryggheten i denna kända dynamik gör att barriärer faller bort, vilket gör upphetsningen mer direkt och kraftfull.
    Maktdynamiken lägger ytterligare lager till detta. En undermedveten önskan att underkasta sig eller överlämna kontrollen kan manifestera sig i positioner som doggystyle eller skedställning, där underkastelsen förstärker njutningen genom att man släpper taget. Omvänt kan en drivkraft att ta kontrollen visa sig i ridställningen, som förstärker känslan med dominans. För sensualitet och emotionell kontakt passar missionären, som blandar närhet med den fysiska höjdpunkten, vilket gör att upphetsningen känns sammanflätad med djupare band.
    Dessa element kombineras för att förklara varför en sådan dröm kan leda till äkta fysisk upphetsning. Hjärnan utnyttjar den betrodda personen för att utforska begär på ett säkert sätt och skickar signaler som ökar kroppens reaktioner och efterliknar verkliga möten. Detta kan resultera i att man vaknar med kvarvarande upphetsning eller till och med orgasm, när nervsystemet bearbetar intensiteten.
    "
    För mig handlade det alltså om att jag ville prova doggystyle men inte kände mig tillräckligt bekväm, och därför spelade min dröm på den nyfikenheten även om det var äckligt.
    Jag vet inte om jag kan klistra in länkar här eller uppdatera inlägg, men om jag kan det ska jag se om jag kan hitta en webbplats med den här informationen :)
  • Anonym (Nisse)

Jag drömde en gång i tonåren (är nu 60+) att jag låg med min mamma. Det var konstigt på så sätt att jag inte hade stånd men det var ändå inga problem att komma in i henne, men hon sa till mig att röra mig väldigt långsamt och när jag ändå inte var långsam tillräckligt så tröttnade hon och tog fram en tidning att läsa i istället.

Sen har jag haft andra sexdrömmar, men inget där mina släktingar varit inblandade.

• Anonym (Hh)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2007-08-10 15:32:54 följande:

Har flera gånger haft drömmar där jag har haft sex med min egen pappa! Drömmer inte om själva akten utan liksom att jag bara är medveten i drömmen att vi har gjort det. och det känns liksom fel i drömmen med.
    Jag brukar även ofta drömma att pappa ligger bredvid mig i sängen och så vaknar jag (sover naken) och har fullt sjå att försöka skyla mig.

Har aldrig haft något konstigt förhållande med min pappa, vi kommer bra överens nu när jag är vuxen (som tonåring hade vi ju våra duster).

Ibland läser man ju att man söker sig till män som är som ens far men min sambo har inga likheter alls med min pappa.
    Finns det någon som har nån analyhs varför jag drömmer detta? Är det nåt fel på mig?

Kan tillägga att jag drömmer detta kankse 10 gånger om året eller så, att jag får för mig att pappa är i sängen när jag vaknar händer kanske lika många gånger det.

Jag drömmer om att ha sex med mammas bästa väninna - det tycker jag är jobbigt och sjukt men vad kan jag göra när jag upplever henne enormt attrahärrande.
  • Anonym (Psykologen)

Vad har du för relation till pappa? Rent spontant skulle jag tolka drömmen som en vilja att vara nära din pappa (ej sexuellt) men att det på olika sätt är svårt. 

• KimLinnefeldt

Min första fru var initiativrik, dominant och kritisk. Som pappa.
    Min andra fru är empatisk, omanipulativ, har stora bröst och är mörk. Som mamma.

Jag tror att man bär med sig omedvetna minnen av föräldrar och andra viktiga vuxna från barndomen. Som en karta man sen jämför med verkligheten man möter. Det man känner igen gillar man, det man inte känner igen är svårare.

TS behöver inte vara orolig för att vara incestuös, det där är bara hjärnans sätt att laborera med olika förebilder och ideal. Sexuella fantasier är ett sätt att utforska sina gränser. Kanske skulle TS gilla att rollspela med partnern om att han är pappa.

Och viktigt att komma ihåg att varken pappa eller någon annan är inblandad, allt iscensätts av en själv. TS skriver manus och regisserar.

• KimLinnefeldt
    Anonym (Hh) skrev 2026-01-05 12:52:01 följande:
    Jag drömmer om att ha sex med mammas bästa väninna - det tycker jag är jobbigt och sjukt men vad kan jag göra när jag upplever henne enormt attrahärrande.
    Härligt att fantisera om mogna kvinnor som har sex med en själv som ung man. Njut av fantasin, den är inte farlig.
  • Anonym (L)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2007-08-10 15:32:54 följande:

Behöver inte betyda något kroppsligt. Kan handla om attityder och förhållningssätt till livet t.ex.

Eller också blev du så känslomässigt störd av den första drömmen att den etsade sig fast i ditt mevetande och därför aktualiseras då och då. 

Ofta represemterar människor i drömmarna sidor av en själv.

Så det finns många olika möjliga rolkningar.
Svar på tråden Drömmer att jag har sex med min pappa!