Jag har också haft den här drömmen två gånger! Jag vaknade förvirrad över vad som just hade hänt och varför jag skulle drömma något sådant. Och lite äcklad.
Jag köpte till och med en e-bok om drömtydning bara för att läsa det här kapitlet. Jag läste ut boken eftersom den var bra, men det är en annan historia.
Jag har aldrig tyckt om doggystyle tidigare eftersom jag alltid känner mig så utsatt, men i min dröm tog min pappa mig i doggystyle varje gång. Då insåg jag att jag faktiskt gillar det och idag är det min favoritställning. Roligt nog började det som en sexdröm.
Här är några citat från boken:
"Dessa drömmar kan avslöja dolda sidor av dig själv, hjälpa dig att reda ut problem och peka mot viktiga beslut i livet. För att analysera dem måste du gräva djupt. Se det som att pussla ihop ledtrådar. Ställ dig själv raka frågor för att lösa gåtan. I drömmar testar du val och går igenom olika beteenden. Varje reaktion på ett scenario ligger på bordet i drömmar. Varför hålla fast vid samma mönster när drömmarna uppmanar dig att växla om och anpassa din strategi?
En sexdröm med din pappa kan signalera ett behov av fysisk befrielse. Men ofta går det djupare än så. Det kan belysa spänningar eller öppningar i dina intima relationer. Det kan väcka en längtan efter omtanke eller närhet i relationer.
Utöver det fungerar dessa drömmar som ersättare för icke-intima frågor i vardagen eller arbetslivet. De kan visa en blandning av olika sidor av dig själv."
Och
"I en dröm som involverar din pappa kan fysisk njutning uppstå från den djupa bekantskapen och tilliten som finns inbäddad på ett undermedvetet plan. Denna situation gör det möjligt att fokusera på den rena känslan och själva handlingen, utan att yttre distraktioner drar bort uppmärksamheten. Scenariot blir isolerat, vilket förstärker varje detalj ? beröringen, rytmen och uppbyggnaden känns förstärkta eftersom sinnet inte uppfattar några hot eller avbrott. Tryggheten i denna kända dynamik gör att barriärer faller bort, vilket gör upphetsningen mer direkt och kraftfull.
Maktdynamiken lägger ytterligare lager till detta. En undermedveten önskan att underkasta sig eller överlämna kontrollen kan manifestera sig i positioner som doggystyle eller skedställning, där underkastelsen förstärker njutningen genom att man släpper taget. Omvänt kan en drivkraft att ta kontrollen visa sig i ridställningen, som förstärker känslan med dominans. För sensualitet och emotionell kontakt passar missionären, som blandar närhet med den fysiska höjdpunkten, vilket gör att upphetsningen känns sammanflätad med djupare band.
Dessa element kombineras för att förklara varför en sådan dröm kan leda till äkta fysisk upphetsning. Hjärnan utnyttjar den betrodda personen för att utforska begär på ett säkert sätt och skickar signaler som ökar kroppens reaktioner och efterliknar verkliga möten. Detta kan resultera i att man vaknar med kvarvarande upphetsning eller till och med orgasm, när nervsystemet bearbetar intensiteten.
"
För mig handlade det alltså om att jag ville prova doggystyle men inte kände mig tillräckligt bekväm, och därför spelade min dröm på den nyfikenheten även om det var äckligt.
Jag vet inte om jag kan klistra in länkar här eller uppdatera inlägg, men om jag kan det ska jag se om jag kan hitta en webbplats med den här informationen :)