• Nueva

#3 Vi gravida från "Spraystart januari" och från "Hönshuset"

Här kommer fortsättningstråden, eftersom tråd #2 snart stängs!

Hit kommer vi som blivit gravida genom IVF/FET, och som träffades i "Spraystart januari 2007" eller i "De förvirrade frigående hönsens ruvarstuga" eller fortsättningstråden "Här kämpar vi vidare" för att fortsätta att träffas, stötta varandra och för att hålla kontakten ända fram till förlossning... och efter!

VARMT VÄLKOMNA!

Här är vår favoritlänk för graviditetsuträkning - specialgjord för oss IVF-mammor! Må den bli mycket använd!
    www.ivf.ca/calcu.htm

• Svar på tråden #3 Vi gravida från "Spraystart januari" och från "Hönshuset"
  • Nueva

Det kanske inte är så konstigt att du känner så, Susanne... Men tänk på att du är väl övervakad, och att sannolikheten för att det ska bli som förra gången är minimal.

Ett tredje sätt att få ut bebben på låter bra. Ska grunna på det. Varför inte ett blixtlås på magen som bildas under graviditeten och återbildas vid amning? Kanske något att ta upp någon allsmäktig vid tillfälle?

• Ainomia

Ja tjejer...
    Jag tycker ju att fosterfettet kan fungera som en olja så minisen glider lätt ut =)

Det är måndag idag och på fredag är min BF.

Har i tanken föreställt mig att klara mig på lustgas, TENS, dusch och otroligt mycket humor.
    Men liksom Nueva säger jag att jag har ingen aaaaaning om hur jag kommer bete mig när jag väl är där.

Idag var jag ute o gick i regnet en lite längre promenad i hopp om en liten framgång... Men inget än så länge =)

Samtidigt som jag bara längtar nu tills skrott e ute så har jag nu kommit till insikt att den kommer för att stanna... Målsnöret är nära och det är skrämmande som fn....

*S*

• susanne78

Ainomia
    det är inte lätt att säga hur man beter sig i den situationen. Det är nog väldigt bra att man inte ser sig själv o tänker på hur man ser ut. Då hade man nog aldrig fött barn .
    Nu hoppas vi att din skrott tittar ut snart.

Nueva
    Ja ett blixtlås var bra .

• susanne78

Pratade med spec. mvc nyss ska in imorgon för nya prover, är dem bra ska jag på ett nytt tillväxt ul nästa vecka o då ska dem väl besluta om min o lillkillens framtid. Nu känns det som jag både längtar till nästa vecka samtidigt som verkligen blev nervös. Men det är väl så det ska vara .

Förtsa veckan jag inte jobbar eller har nån skola att koncentrera mig på, måste säga att jag är fruktansvärt rastlös.

• dallas

Tittut!

Nueva, se här är jag....

Här var det en massa STOORA magar....Åhh, vad jag längtar- sen när man har lyckats igen så kanske ni har en massa BRA TIPS som man kan ha nytta av För ni kommer väl ha en uppföljningstråd, el hänga kvar här??

KRAM på er "morsorna"

P.S Dansar för fullt så jag kan påbörja min spray SNARAST!!!

Hoppet finns kvar....
  • susanne78

Dallas
    Roligt att se dig titta in.
    vi hjälper dig att dansa o hoppas att vi snart ska få se dig här

• Nueva

Hej här också, Dallas! Kom snart tillbaka!

Undrar om det finns en föda-barn-dans... Utförs den ackompagnerat av profylaxandning, månne? Jag får försöka, och så får Ainomia se om den har någon effekt. Ett litet nytt experiment.

Mianmy - hur gick tillväxtUL idag?

Lycka till med proverna i morgon Susanne.

• Nueva

Jag flyttar fram listan, så att vi kan hålla reda på alla datum. Hur tror ni att Less har det???

FÖDDA:
    Skatti, en dotter
    Idgie06, en dotter

Beräknad förlossning i oktober:
    Less, 16/10. Stockholm

Beräknad förlossning i november:
    Mianmy: 1/11, Göteborg
    Ainomia: 2/11. Stockholm-förort
    Smultronglass, 5/11. Sundsvall
    Babar, 5/11, Karlstad
    Moa1, 7/11, Göteborg
    Lalli74 13/11, Göteborg
    Blombukett, 18/11, Stockholm
    Solstrålen Nov 19/11, Stockholm, väntar en liten kille
    Stolt Blivande Ivf Mamma, 19/11, Borås
    susanne78, 22/11, Linköpingstrakten
    LillaDrake 27/11, Göteborg

Beräknad förlossning i december:
    trollsländan07, 17/12,
    Nueva, 20/12, Stockholm
    0Smurfis0 20/12, Dalarna
    SatuJonna 20/12, Örebro Län

Beräknad förlossning i januari -08:
    Eviita, 14/1, småland
    Sweedy, 18/1, USA, Tvillingar
    Lonev, 21/1, Stockholm

Beräknad förlossning i februari:
    Elegant 1/2, Uppsala
    MissMommy 1/2, Stockholm, Tvillingar
    Shoppingfia 10/2, Göteborg
    MillaMolla 8/2,
    S woman 12/2, Uppsala
    Noi, 12/2, Uppsala
    Fairy1, 15/2, Sörmland (Planerat KS så ca 10 dagar innan)
    Catta80, 20/2, Örebro

Beräknad förlossning i mars:
    Joys,6/3, Eskilstuna

• susanne78

Bra att vi har dig Nueva som håller ordning på våran lista.

Jag dansar me` föda-barn-dansen så får vi se om den som sagt har någon effekt .

• MillaMolla

Hejhej tjejer!

Här har ni en som har mycket dåligt samvete för taskig aktivitet på FL. Tooo much på jobbet får jag väl skylla på...och en sambo som blev anti-FL (han sover nu

Här knallar det på och växer så det knakar. BM var lite orolig igår på kollen, så vi skall in på ett extra UL för jag är liiiiite för stor för tiden (v.26 och SF 30-31)
    Dom vill kolla om det är lite förmycket fostervatten...jag frågade lite korkat "Vad gör ni då? Tappar en på vatten eller?"
    Men dom vill ju bara hålla lite extra koll och det är väl jätteskönt. Inte dumt att få se bebben ytterligare en gång.

Håller med om åsikten att IVF mammor står över dom där vanliga "krämpgnällen"
    vi vet ju hur det är att jobba för saken och då gnäller man nog mindre när det väl blivit sant.

Annars knallar väl allt på i sedvanlig takt. Boar för fulla muggar...har nog överdos på boarhormonet oxå! Men än så länge avslutas bara tidigare igångsatta projekt. Barnrummet suger jag på lite till!

Kram på er allihop! Och grattis till Skatti och Idgie -vad underbart med töser!

• Ainomia

Hej tjejer.
    Jag var på spec.mvc iflera timmar igår o ska tillbaka idag.
    Ev blir det igångsatt.
    Läs gärna min blogg om ni vill veta mer, men framförallt håll tummarna för mig o skrottisen.

Kram på er

• Catta80
    Ainomia skrev 2007-11-01 07:19:47 följande:
    Hej tjejer.Jag var på spec.mvc iflera timmar igår o ska tillbaka idag.Ev blir det igångsatt.Läs gärna min blogg om ni vill veta mer, men framförallt håll tummarna för mig o skrottisen.Kram på er
    Håller tummarna för dig idag Hoppas att allt kommer att gå bra

Idag är det dags för föräldragruppen här...det ser jag fram emot
    Igår var jag hos BM och mätte och lyssna och allt det där.. det gick bra...det var bara blodsockret jag reagera på...det va 7,1..så det är ok säger hon men jag tycker det är högt för mig.

Hur har ni andra det
  • skatti

Hej allihop!
    Stort Grattis till Idgie 06! Tänkte bara kika in och önska lycka till till er som när som helst ska bli föräldrar. Här hos oss går allt relativt smidigt, lilltjejen mår bra och växer så det knakar! Amningen strular lite, men liten har gått upp ett kilo på dessa 5 1/2 veckorna, så hon mår bra. Kör med lite tillägg melan varven... Det är rätt skönt att börja landa lite, ska börja träna igen idag!!!! Ska bli skönt att få lite egentid då och då, och ladda "mammabatterierna".....

• Nueva

Hej Skatti, roligt att du tittar förbi! Du är så välkommen in hit närhelst, och snart är vi fler mammor så att du inte behöver känna dig ensam!

Ainomia - jag var inne och läste på din blogg, och undrar nu om du är på sjukhuset och föder barn i denna stund... Hur som helst hoppas jag att du mår bra, att bebben mår bra och att ni snart får ses! Jag håller tummarna!

Catta, jag tycker också att det låter lite högt. Brukar de inte göra en glukosbelastning om det ligger i överkant? Fråga!

MillaMolla - jag känner igen det där med att det är mycket som ska göras klart på jobbet innan man kan slappna av. Själv tycker jag att det är svårt att hålla motivationen uppe. Överdos av diverse hormoner har jag nog också - läste just fel; nämligen att du "boar för fulla magar", och tyckte dessutom att det lät helt logiskt. Hoppas att din mage är "lagom full" med vatten och bebbe vid ultraljudet!

• Ainomia

Ska bli mamma senast på måndag =)

Det blev ingen igångsättning idag, men på måndag om inget hänt innan.

Tack för tummarna. Fortsätt håll dom =)

• Bling1975

Spännande Ainomia! Ska hålla tummarna för att allt går jättebra för både dig och liten.

Hoppas alla ni andra tjocka hönor också mår bra!

Saknar er, kram kram

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • LillaDrake

Hade också högt socker 7,4 ller nått (0,2 under gränsen) ska kollas igen om ngra dagar. Hade just käkat en macka till frukost med 1-2 glas mjölk så hon sa att det kunde bero på mjölken. Fattar inte riktigt det där, känns som det borde varit mkt värre om man drukit 2 glas cola eller saft eller nått, men mjölk... 

Har läst era inlägg om fölossning, och det där med ett tredje sätt och förslagen var kul må ja sägaRäcka ut tunganGlad

Jag vet i dagsläget bara att jag inte vill ha ryggmärgsbedövning låter så läskigt men det är säkert jätte bra.

Visst känns det att föda barn, det går ju inte att komma ifrån (har bara anv lustgas på första barnet andra inget), men samtidigt är det ju så häftigt att man klarar av det. Vet att min första tanke efter första barnet (med värkar som startade på fredagen och en grabb som kom ut på måndga morgon, liiiite segt) var wow nu är jag invigd i den kvinnliga hemligheten. Kände gemenskap med alla barnafödande kvinnor över hela världen.

(Hmm min morsas första tanke när jag kom ut var vilka långa tår hon har)

Den andra grabben var ute på 4 timmar efter krystvärkar i en minut typ. Det har ju lärt mig att det är svårt att planera något för varje förlossning är unik. Men det skulle vara kul att prova på något av allt som erbjuds denna gången. Vet ju bara inte vad. Förutom bad det vill jag bara ha och massage av min sambo så han får nått att göra. Och tipset med att han har vatten koll tycker jag var jätte bra.

Ainomia du är snart invigd i kvinnornas hemlighet.  Snart har du nya erfarenheter att dela med dig av till oss. Undra vad det blir för en liten Skrottis och hurd en ser ut!!!
    Tänker på dig! Kram och lycka till!

Ha en go helg!

• sweedy

Tråden stängs snart. Har någon lust att starta en ny?

~*~*~♥♥~*~*~Lyckliga jag!~*~*~♥♥~*~*~
  • MillaMolla

Idag har vi varit på Föräldrargrupp...trots motstånd hos sambon.
    Men med en mycket myndig gravidton talade jag om för honom att det spelade ingen roll vad han sa och vad hans polare berättat -vi SKALL gå.
    Och han följde snällt med
    Vem vågar trotsa en gravid kvinna!!!

Är det någon mer som har ett jäkla kli på magen....börjar undra om jag fått sån där graviditetsklåda....huuuuhhha ligen!

Håller tummarna stenhårt Ainomia!!!

Svar på tråden #3 Vi gravida från "Spraystart januari" och från "Hönshuset"