• The mom

Nån mer som tycker att man blivit så ensam sen man fick barn?

Jag kan känna mig som världens ensammaste ibland. Visst jag har min underbara dotter på 16 månader, men jag saknar en vän, en riktigt vän.

Det är ingen som ringer mig nu för tiden, inte en endaste kotte. De enda som ringer är min syster och mina föräldrar. Jag önskar att jag hade ngn att prata med förutom min familj.

Sambon jobbar varje helg och en del i veckorna.

Själv är jag arbetslös och det suger. Men jag har så himmla svårt för att söka jobb, självklart skickar jag iväg ansökningar, men jag tycker det är så jobbigt att presentera mig själv. Får sån prestationsångest. Jag vet inget som jag kan komma på som jag är bra på och som jag skulle passa med att arbeta som.

medans dottern är på dagis sitter jag och ugglar framför våra bästa år på teven å känner mig helt patetiskt. Blir att man städar en hel del med nu när man går omkring hemma.

Mina intressen innan jag blev med barn var hästar, men i stallet är jag typ aldrig längre. har inte råd att rida just nu när vi har sån låg inkomst. Suck. Istället har jag ersatt ridningen med atrt städa och göra fint i hemmet för det är det enda jag har att göra om dagarna.

Vart har mitt liv tagit ivägen egentligen och varför slutar folk att höra av sig när man fått barn? jag är fortfarande samma tjej, jag behöver oxå vänner, jag mår inte alls bra av å vara såhär ensam.

Nu hoppas jag ingehn missuppfatar mig för jag älskar min dotter mer än livet självt och jag har aldrig ångrat att vi behållde henne.

/ledsen  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-21 09:56:03:
    Jag är så deprimerad till och från. Är verkligen ensam. Det är absolut ingen som ringer till mig, ingen som frågar hur jag mår. Hörde på radion att i en undersökning hade de kommit fram till att unga tjejer mår sämst och framförallt de med bekantskaper.

är nervös, för idag ska jag och sambon på familjerådgivning, eller parrådgivning, för dotter ska juh inte med.
    Hoppas att vi kan lösa problemen i vårt förhållande, vi vill verkligen att det ska funka mellan oss.
    Men jag är extremt nervös för att öppna upp mig för en främmande människa men det går säkert bra.
    Känns iallafall skönt att ta tag i problemen...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-21 09:56:51:
    (skrev fel, skulle stå de med få bekantskaper)

• Svar på tråden Nån mer som tycker att man blivit så ensam sen man fick barn?
  • underworld

samma här..
    ingen som ringer längre. har ingen att hälsa på typ så man går bara hemma o blir trött på ALLT.

• synthetic

Hmm svårt att försöka lära känna folk om man inte får gå in på deras sidor på FL för att ens säga hej

♥ Dotter 051231 - Dotter 071121 ♥
  • Dillen

Jag känner mig också rätt ensam. Vet dock ej om det beror på att jag fått barn, men efter studenten drog alla kompisar till olika städer och jag stannade kvar eftersom jag var gravid..sen har jag ju inte börjeat nån ny skola och därmed fått chans att träffa nya vänner..hm svår grej det där..undra hur man ska göra för att inte känna sig ensam? =(

• Babylilja

Marre å Stoffe skrev 2007-08-29 14:23:28 följande:

Babylijan: Vart i sthlm bor du då? jag e jätte ensam på dagarna och känner mig uttråkad... jag bor i Bro så man kan ta pendeln till stan. Kanske ska ses nån dag då?
    skriver i din gb istället..;)
  • Denise87

Jag bor oxå i sthlm, Har en son på 12 veckor men jag hittar gärna på något nån dag. Pratar om du vill =) Jag tycker att det känns som att man ska ha vänner som har barn när man själv har barn speciellt om man är ung. Mina gamla vänner är absolut inte på samma nivå som mig nu. Medans dom tänker fest tänker jag barnvagnar typ=) Skriv gärna i min Gb, jag kunde inte skriva i din=/ Kram!

• Babylilja
    Denise87 skrev 2007-09-05 11:55:26 följande:
    Jag bor oxå i sthlm, Har en son på 12 veckor men jag hittar gärna på något nån dag. Pratar om du vill =) Jag tycker att det känns som att man ska ha vänner som har barn när man själv har barn speciellt om man är ung. Mina gamla vänner är absolut inte på samma nivå som mig nu. Medans dom tänker fest tänker jag barnvagnar typ=) Skriv gärna i min Gb, jag kunde inte skriva i din=/ Kram!
    hmm var de mej du skrev till...?:) Krams
  • gravida06

En till som kännt sej ruskigt ensam sen bebben kom...
    men du kan du inte säka upp nån medryttar häst då?
    jag har den turen att mamma bor på hästgård så har kvar alla mina tävlings hästar.. o pållarna e väl de ända som håller en igång!!

titta runt lite vettja, kanske kan skaffa lite vänner genom stallet?!'

• Johanna 87

har också ett barn på 16månader, en son och oj vad jag känner igen mig i vad du skriver, hur kompisarna börja droppa av ju närmare graviditeten kom, eller rättare sagt jag var Tvungen att bryta med många kompisar när jag blev gravid eftersom det igentligen inte var ett så jätte bra umgänge men några ville man ju ha kvar då, fast nu har vi just ingenting gemensamt längre, enda kompisen jag har kontakt med nu har flyttat 100mil härifrån!
    Som tur är så har min stora syster 2 barn så vi umgås endel!

Har också jätte svårt för att söka jobb, har skickat in några ansökningar och Vet att jag borde gå runt till företag istället och fråga men jag kommer mig bara inte för!

Ett tips när dagarna blir långa är att ta med dottern till en allmän lekpark, går man några dagar i rad så brukar man alltid hitta nån som man kan diskutera vädret lite med och sådär och det får ju dagarna att gå lite snabbare iallafall!

• Sonia

Jag känner som du. Har en familj som bor granne med oss som har en lika gammal dotter. Annars har alla försvunnit!

• Khaila

Hej. Känner igen mej precis i va du säjer. Alla mina kompisar sa att de alltid skulle vara vid min sida,nu 5 månader efter d att min son föddes har jag nog bara 1 eller 2 av mina gamla kompisar kvar. Det är klart att d e svårt för de som inte har barn att sätta sig in i situationen o vara intresserade av samma saker som oss, men de behöver ju inte överge oss helt heller. D gör d inte bättre att ja o min sons pappa strular o går åt varsett håll nu.

Du får gärna höra av daj o prata med mej om du behöver nån o prata med. :) Lycka till /Khaila

• Pincushion86

Jag känner igen mig i de ni skriver. Är själv ung mamma så ni får gärna skriva i min gästbok om ni har lust!

• mFt

Det är väl det som är bekymret när man är en ung förälder och mognar fortare än dom i sin omgivning, som gör det dom alltid brukar göra.
    Dagen då min äldsta föddes var alla engagerade eftersom han var alldeles ny och så liten men så växte han upp och tog den uppmärksamheten och tiden han behövde och alla i min gamla umgängeskrets bara försvann...
    Men jag försökte hitta andra mammor så att vi vet hur det är och som har tålamodet att vänta medan man löser sina barns små bekymmer innan man återgår till samtalen över kaffekoppen.

• mammaslillasockersmula

Ser att det är inte bara jag som känner mig ensammen och övergiven utav mina vänner sen jag fick barn, Här är ju en hel hög mammor som känner exakt samma sak som mig..

Jag vet inte hur lr vad jag ska göra på dagarna, Det är som du säger, när man lämnat barnen/barnet på dagis så kommer man hem, plockar undan och sätter sig framför tv och kollar våra bästa år lr nått liknande. Det är jätte tråkigt,

Men jag gör inget heldre än att tillbringa lite extra tid med min dotter och jag är ändå ensammstående med henne, Eftersom pappan´inte "vet" vad ansvar är. Men det hade varit jätte kul om man hade fått tillbaka lite kärlek och närhet utav de så kompislivet, Känner mig alldeles utfryst nu mera och önskar att jag hade vänner som var i samma sits.

Kanske finner en liv-vän här på FL som följer med i flera år framöver..... Förhoppningsvis!!

Sköt om er mammor, Och stå på er!!

• soetisenanna

Samma här. Ingen som tycker det är kul att umgås nu längre bara för att man har en liten. Har ingenting att göra om dagarna.

• viseversa

känns som mina kompisar inte tycker att jag är lika intressant längre sen jag fick barn.Jag kan ju inte gå ut på krogen och festa som förut.Jag är nu för tiden en tråkag mamma i deras ögon som bara kan gå ut på dagarna.jag är först av mina vänner att få barn så jag tror inte dom vet hur det är att ha barn och att hon är det viktigaste för mig.men det käns ju inte kul att bli förbisedd om dom ska ha någon träffe eller något!Skulle också vilja ha fler kompisar som själva har barn!!

Svar på tråden Nån mer som tycker att man blivit så ensam sen man fick barn?