Min spontana reaktion på den här tråden är ändå att den visar hur... hmm hittar inget bra ord, ja kanske "tålmodiga" prematurföräldrar ofta är. Jag tycker ärligt att du skriver rätt korthugget och tråkigt i TS och ännu okänsligare i vissa svar, men de flesta bryr sig inte om detta utan delar vänligt med sig av sina erfarenheter. De som öppet reagerar negativt har förmodligen haft problem just med att bli tagna på allvar i den sorg det innebär att få prematurt och kanske lämna sitt barn kväll efter kväll även om det är en månad istället för sex.
Jag vet att jag själv tyckte att det var mest synd om oss i början för just då hade vi det tidigast födda barnet (26+3), men sedan insåg jag att åldern verkligen inte är allt. Även om vi blev kvar 11 veckor så gick allt som på räls. Visst, CPAP, sond, blodtransfusioner, sola, penicillin, infarter och utfarter, provtagningar, pumpa mjölk, donatormjölk, ögonundersökningar osv, men det gick egentligen aldrig åt fel håll. Om jag då jämför med ängeln casper som hade en son som var född 4 veckor senare, men där det inte gick framåt och man tillslut var tvungen att se att det inte skulle göra det heller så hade vi ju faktiskt en drömtillvaro.
Så till hur det gick till: vattnet gick en dag på jobbet v 25, därefter blev jag sängliggande på förlossningen. Målet var v 32, men efter en vecka ville Stina ut.