• Drömmerdrömmar

Ni som lider av svååååra smärtor, smärtstillande medel?

Har sånna fruktansvärdaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa obeskrivliga smärtor under mensen pga endoemtriosen, i som fått starka smärtstillande tabletter vad heter dem? och hjälper dem??

Gråter

• Svar på tråden Ni som lider av svååååra smärtor, smärtstillande medel?
  • Drömmerdrömmar

Kan jag ta en dexofen eller diklofenak nu? har ägglossning och jätte ont.. vill bli gravid kanske jag ska tillägga.. har ätit en dubbelkur pergotime.. det stör väl inte ägglossningen om jag tar tabletterna? eller :(

• Nassenina

Hej! Jag har provat på alla möjliga smärtstillande medel, men det som hjälpt mig bäst är ändå ORUDIS retard. Dock räcker inte bara ett piller som läkaren ordinerat, utan tar två st tillsammans med 2 alvedon, och de senaste cyklerna har det funkat alldeles utmärkt! Citodon käkade jag också ett tag, och egentligen tycker jag nog att den var effektivare mot den fruktansvärda smärtan - effekten kom snabbare och hade inte lika ont (med orudis+alvedon känner jag fortfarande av lite smärta). Men min läkare sa att orudis är bättre eftersom den är inflammationshämmande (bra mot endon, som ju i sig är en inflammation, kan man väl säga). Citodonet "kopplar" ju bara bort smärtan.. blev lite krångligt. Hoppas du förstår!

• Drömmerdrömmar
    Nassenina skrev 2007-09-20 22:29:28 följande:
    Hej! Jag har provat på alla möjliga smärtstillande medel, men det som hjälpt mig bäst är ändå ORUDIS retard. Dock räcker inte bara ett piller som läkaren ordinerat, utan tar två st tillsammans med 2 alvedon, och de senaste cyklerna har det funkat alldeles utmärkt! Citodon käkade jag också ett tag, och egentligen tycker jag nog att den var effektivare mot den fruktansvärda smärtan - effekten kom snabbare och hade inte lika ont (med orudis+alvedon känner jag fortfarande av lite smärta). Men min läkare sa att orudis är bättre eftersom den är inflammationshämmande (bra mot endon, som ju i sig är en inflammation, kan man väl säga). Citodonet "kopplar" ju bara bort smärtan.. blev lite krångligt. Hoppas du förstår!
    Hej! jodå jag förstod det du skrev :) jag har oont nu och fick en jätte ljus rosa flytning för ett tag sen, så jag tror/känner att mensen är på g nu! och jag TÄNKER INTE bli sängliggandes nu för vi ska ut och äta ikväll!! min pappa fyller 50 på söndag men vi ska fira honom idag för dem åker till italien imorgon, jag vill inte bli hemma då!! =( jag har dexofen och diklofenak hemma, tycker inte att dexofen hjälper nåt!

NÅGON SOM VET OM JAG KAN TA DEXOFEN + DIKLOFENAK + ALVEDON?
  • Drömmerdrömmar

fick mens nu, har sånna frukansvärda smärtor, vill bara dö..

hur orkar man?

• Drömmerdrömmar

ringde till apoteket o frågade,man kunde blanda dexofen och diklofenak

• Kryptonite

Känns som att jag har provat det mesta i tablettväg under 25 år utan någon större framgång. För något år sedan blev jag dock rekommenderad av en väninna att prova "Papaverin Recip 40 mg tabletter". Tar dem ihop med lite Buscopan och eventuellt någon Ipren och det hjälper över all förväntan. Det är lite konstigt att den tablett med kortaste biverkningslistan i FASS är den mest effektiva.

I och med kostförändring har jag även lyckats med att halvera medicineringen. Skogsbruden har skrivit väldigt bra om kostomläggning så jag tar mig fräckheten att hänvisa till hennes sida. Jag äter exakt likdant.

• Majsan02

Om du har så fruktansvärt ont, låter det som att du ska gå till din läkare och be honom/henne att skriva ut Nobligan/Tramadol, morfin tabletter, första gångerna kan man bli yr och somna, sen brukar det bli bättre, man blir lite dåsig bara. Jag använder de, jag får sådana smärtor att jag bara ligger i sängen och skriker rakt ut,kan inte stiga upp ur sängen överhuvudtaget när det sätter igång tar hormonbehandling i form av sprutor en gång i månaden för att hålla endon i schack. Hade bara ont vid blödning förr men nu har jag smärtor ett par dagar varannan vecka ca.

• Lyckoprinsessan

Varför inte prova akupunktur? Det har hjälpt många med svåra smärtor...

• Drömmerdrömmar

Okej tack för svar. ska nog be om det.
    jag har tänkt på det där med akupunktur.. är väl lite rädd bara =)

• Emmett
    Drömmerdrömmar skrev 2007-08-20 12:26:50 följande:
    Har sånna fruktansvärdaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaa obeskrivliga smärtor under mensen pga endoemtriosen, i som fått starka smärtstillande tabletter vad heter dem? och hjälper dem??

När jag har som mest ont tar jag alvedon,diklofenak och tradolan. Har provat med citadon, men det gav inget för mig. Ska träffa en läkare på v.c och kolla om det finns ngt bättre än tradolan för det hjälper inte nu längre. Men förut försvann då smärtan..

• Tissetass

Jag tog 1-2 Citadon i vanliga fall och 1 Spasmofen när det blev som värst (alltså bara Spasmofen. Jag tog inte båda tillsammans). Dock gjorde de mig mer trött i huvudet än att ta bort smärtan. Så man låg halvt utslagen med yrsel och illamående OCH hade fortfarande ont.

• Elanas

Jag har prövat i stort sett alla antidepressiva samt smärtstillande mediciner som finns genom, mina 11 år med aktiv endometrios. När jag ville bli gravid igen så bytte min smärtläkare till temgesic 0,4 mg samt alledes 665 mg. Just för att temgesic är den just nu mest beprövade medicinen(av de starkare opiod derivaten) under graviditet. Problemet är ju att iaf för min del att utan smärtlindring kan jag inte ha ett aktivt sexig öht. Nu det jag att tråden är otroligt gammal. Men kan kanske hjälpa ngn som undrar jag. Mvh

• Thotis90

Jag har bara fått Orudis Retard utskrivet och det fungerar inte ett skvatt. De är också svårt att veta när man ska ta dem då det står på burken att man ska ta första tabletten 1-2 dagar innan mensen. Ibland kan ju cykeln variera... Nu är jag dock blödningsfri då jag äter dubbel dos minipiller då jag opererades för första gången i november. Ska eventuellt diskutera smärtlindring med min läkare i maj då jag ska på återbesök, för efter återbesöket tänker jag sluta med minipillerna då jag vill försöka bli gravid igen (försökte i 3 år innan operationen).

Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • MeAngeleyes

Jag äter en Orudis retard per dygn och på det 3 st Orudis 50 mg och 4 st panodil forte utspritt över dygnet. Fortfarande ont men jag svimmar och kräks åtminstone inte.

Har ingen endo men flera myom!

Har testar akupunktur också som hjälper en del!

• JasmineSjöholm92

Jag har nydligen kommit igång men min mens (hormonbehandling/enanton) och hade mens ca ett år sedan kom smärtorna tillbaka, som tur e 3 smärtsamma gånger och jag körde påOxycontin tro jag den hette och nu nöjer jag mig med Citodon då dom är snällare om man vill bli med barn. Oxyn funkade super om jag tog dom dir när jag fick känningarna. Citodonen har jag fortfarande ont med men jag kan leva med det liksom. Har även testat tradolan, alvedon,naproxen/pronaxen, diklofenak men det var inte till någon stor nytta, tyvär.

Svar på tråden Ni som lider av svååååra smärtor, smärtstillande medel?