Okej, men jag tror att dom som dömer en har ju inte växt "mognattill" ordentligt i huvet, dom som är lika gamla då, så dom kan ju aldrig sätta sig in i samma sitvation. Jag mogna ju fort i graviditeten, före jag viste att jag var gravid så hade jag nog tänkt anerlunda, vissa folk tror ju att bara för man är ung så har man ingen bra ekonomi=/ Liksom va fan vet dom om det. Och filmer som görs om unga mammor ger ju också en dårlig syn, att unga mammaer tar dråger och röker + dricker är vad jag har sett filmer om =( Jävligt kasst att dom ger unga mammer ett dårligt ryckte, och folk är ju så smarta och drar alla över samma kant. Men jag har faktiskt inte fått några taskiga komentarer osv. Men det kan ju göra med att jag bor i ett litet sammhälle " lysekil" och jag känner ju så gott som alla som skulle våga säja nåt sånt öpet =P
valkyrian skrev 2007-10-06 01:58:10 följande:
Det händer, men jag ser det som så att hur man än ser ut eller vad man gör för val i livet tycker vissa människor att man gör fel eller ser konstig ut.I största allämnhet har jag fått bra respons från samhället, men det har ju funnits riktiga rötägg också! De som reagerar dåligt och dömmer en för att man är ung är nog generellt sätt omogna och ägare av en stord del fördomar gentemot föräldrar som är unga. Nåja. Hur som helst har det mest vart lugnt för vår del :) Ni då?