Fördelar med att äta kött!!!
Efter allt prat om hur köttätandet påverkar miljön negativt kommer här en annan variant:
Ge mig fördelarna för att fortsätta äta kött!!!
Jag börjar: DET ÄR GOTT!
Efter allt prat om hur köttätandet påverkar miljön negativt kommer här en annan variant:
Ge mig fördelarna för att fortsätta äta kött!!!
Jag börjar: DET ÄR GOTT!
hmmm... det är gott
jag vet, du har redan sagt det...
Ger fler alternativ till middag
bra proteinkälla
ju fler kor vi äter ju mindre kor är det som fiser *ler*
Vi behåller vår makt som högt stående i näringskedjan och visar alla djur att de är maktlösa mot våra vapen och hjärnor.
så sant så sant...
Världens befolkning ökar med 90 miljoner människor per år, ungefär.
Spannmålsproduktionen hinner inte med befolkningsökningen så därför behövs kött.
Man ger djuren spannmålet och ett djuret kan mätta befolkningsökningen bättre.
Plus att det är gott, ja
det var ju tack vare att vi började äta kött som vi utvecklades från apa till männsika...
Så det ska bli spännande att se vad det blivit av oss om några hundra år till...
Nämen...mest för att jag älskar kött och aldrig kan tänka mig vara utan det... =)
Vad ska man annars äta till guacamolen
Det är synd om morötterna?
HA HA HA!
Tänk så många djur som inte fått sexa till det rejält om vi inte ätit kött. Det är ju ohumant, vi skulle istället ätit mer kött.
Fattar inte ens att detta är en seriös tråd.
Fler alternativ till middagen? De flesta vegetarianer jag känner är betydligt mer uppfinningsrika med varierande kost än de allra flesta allätare jag känner.
´Det är egentligen lite lustigt att köttätare kallas allätare, då jag vet att denna grupp är den absolut mest kräsna som vägrar prova veg kost, inte äter ditt och datt. Det är ingen som säger att man måste sluta äta kött, men både du och jag, våra barn och framför allt vår miljö och korna skulle ha det bättre om ´vi drog ner köttkonsumtionen. Det är inte äckligt med kött, men det är äckligt med överproduktionen, det är rent vedervärdigt med mjölkindustrin.
Jag har aldrig förstått varför ´man måste ha animalier i varenda jävla måltid. Det är sjukt, egoistiskt och oempatiskt. vidga era vyer för helvete, för allas skull, det är inte bara DU som lever här.
Fler alternativ till middagen? De flesta vegetarianer jag känner är betydligt mer uppfinningsrika med varierande kost än de allra flesta allätare jag känner.
´Det är egentligen lite lustigt att köttätare kallas allätare, då jag vet att denna grupp är den absolut mest kräsna som vägrar prova veg kost, inte äter ditt och datt. Det är ingen som säger att man måste sluta äta kött, men både du och jag, våra barn och framför allt vår miljö och korna skulle ha det bättre om ´vi drog ner köttkonsumtionen. Det är inte äckligt med kött, men det är äckligt med överproduktionen, det är rent vedervärdigt med mjölkindustrin.
Jag har aldrig förstått varför ´man måste ha animalier i varenda jävla måltid. Det är sjukt, egoistiskt och oempatiskt. vidga era vyer för helvete, för allas skull, det är inte bara DU som lever här.
Hehehehe de säger ju att animaliskt protein hjälper hjärnan att utvecklas.... Kan ju vara därför som det tog lite tid att skriva något :-P
För att fortsätta på trådens ämne...
Jag äter kött för att jag mår bra utav det, jag överlever inte på endast vegetarisk kost så därför tycker jag det är bra att äta kött Även om man inte behöver överdriva eller bara äta kött... Äter mycket grönsaker också, och växlar med vegetariska och veganska rätter. Så äter inte bara kött
Jag är liksom allätare... det är vad min kropp är, och därför äter jag blandat som man skall