• Pysseltokig

Det finaste efternamn du har hört!

Vilket efternamn är det finaste du vet?

• Svar på tråden Det finaste efternamn du har hört!
  • Erika Jofur

Jag gillar min sambos(kanske mitt blivande)efternamn Jofur. Det är islänskt namn på guden Tor.

• Mozarts Nachtmusik

ett par kompisar till mej heter Ramstierna
    det tycker jag är finfint =)

Det är en olycka när folk varken har förstånd att tala, eller omdöme att tiga
  • Emeliela

Tycker att Frost är fint och om jag och sambon gifter oss så får jag också vara en Frost istället för en Lantz som jag heter nu.

• Böäblä

Jaa du. Det finns så många efternamn men av de jag hört så gillar jag: Bülow, Breschi, Stojanov, Nascimento, Åkerblom, Lenninger, Brundin och Malmberg. Jag har på något vis fastnat för Malmberg så hårt. Jag älskar det, det ger mig en obeskrivlig känsla. Jag har själv ett av dessa efternamn. Gissa vilket! ;)

• DenNamnbitne
    Böäblä skrev 2015-02-21 20:39:28 följande:

Jaa du. Det finns så många efternamn men av de jag hört så gillar jag: Bülow, Breschi, Stojanov, Nascimento, Åkerblom, Lenninger, Brundin och Malmberg. Jag har på något vis fastnat för Malmberg så hårt. Jag älskar det, det ger mig en obeskrivlig känsla. Jag har själv ett av dessa efternamn. Gissa vilket! ;)

Gillar du Mysteriet på Greveholm och Piratskattens hemlighet?
  • Benedicte127

Skarsgård är jättefin.

• BigMami

När jag gifte mig bytte jag bort mitt Dotternamn mot ett vanligt Sonnamn.. Funkade inte för mannen att ha ett Dotternamn tyckte vi & dubbla efternamn skulle bli alldeles för långt.

• HonTrollaBortDen
    DenNamnbitne skrev 2015-02-21 21:42:31 följande:

Gillar du Mysteriet på Greveholm och Piratskattens hemlighet?

Jag älskar de serierna! (Jag är böäblä om jag heter något annat nu). Mina favoriter!! Skådespelare har alltid så fina namn! Tror aldrig jag sett någon som heter typ Andersson. Svensk film älskar jag. :D
  • Amanda84

Jag gillar gamla adliga namn men också soldatnamn. Framför allt sådana soldatnamn med äldre stavning.

• fluu

Jag får stora skälvan av "Brodersson Tjurhuvud"... Utdött nu, men ändå

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • DenNamnbitne
    HonTrollaBortDen skrev 2015-02-21 22:22:31 följande:
    Jag älskar de serierna! (Jag är böäblä om jag heter något annat nu). Mina favoriter!! Skådespelare har alltid så fina namn! Tror aldrig jag sett någon som heter typ Andersson. Svensk film älskar jag. :D
    Jag tror inte skådespelare har finare namn än andra. Möjligen är det så att vi gillar skådespelares namn då vi fyller upp namnen med så trevliga associationer och till skillnad från de flesta andra människor tycker vi ju att vi känner dem. Annars så är det nog vanligt att skådespelare har lite ovanligare namn då skådespelarna verkar komma från rätt begränsade kulturelitskretsar. 
  • fluu
    HonTrollaBortDen skrev 2015-02-21 22:22:31 följande:
    Eum... Birgitta Andersson och Kent Andersson känns inte bekant då eller?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Josephine96

Darling är utan tvekan min favorit. Otroligt vackert. Om jag skulle tvingas byta efternamn till vad jag ville så skulle det bli det. Stiles är riktigt tjusigt också.

Svar på tråden Det finaste efternamn du har hört!