Prematur på neo i HBG?
Finns här några som har legat på neonatal i HBG?
Hade varit kul att bara prata lite
om våra minnen...=)
Finns här några som har legat på neonatal i HBG?
Hade varit kul att bara prata lite
om våra minnen...=)
Lycka till hos dr Rein! Han är verkligen duktig. Emilia blev undersökt hos honom för en tid sedan, (när vi skulle skrivas ut)för han hörde ett litet blåsljud. Men det är borta nu verkar det som för på de "vanliga" läkarkollerna hör de inte blåsljudet längre. Skönt! Tror nog att de kommer ihåg er på neo! Kommer själv ihåg att det var kul att se hur stora och fina barnen blivit att de växt ikapp! Det är ju lite svårt att inse när ens lilla plutt ligger i kuvösen med cpap och allt...
Men som sagt, lycka till i morgon!
Hej igen. Nu har vi oxå varit hos dr. Rein. Alvas ductus har ff inte stängt sig, men är för liten för att operera, så det blir ännu en koll. Men åh, vad härligt det var att vara i trygga händer igen. Alva blev jättetrött och gnällig under undersökningen och då stannade han bara upp och lät mig vagga henne till sömns så han kunde fortsätta igen.
På BVC känner man sig alltid som att man står på ett rullande band och måste ut därifrån fortast möljligt. Nu ska jag få byta sköterska, hoppas verkligen att det blir bättre. Min nuvarande sa att jag skulle bli kallad till BOEL-test nästa gång. Visst, Alva blir snart 8 månader, men är ju bara 5 mån. i korr. ålder då. Jag orkade inte ens protestera... Ska ju ändå till neo på återbesök den 18:e.
Extra hej till stumpalisa förresten, vi låg ju inne samtidigt :)
Allt bra med Emilia? Här är det toppen. Vi har just klarat vår första förkylning utan att åka in på akuten. Som tur är verkar hon vara en rättså frisk prematur för övrigt.
Har träffat läkaren som jag skrev om sist förresten. Det var jättekul. Han tyckte det var så roligt att se Alva och jag kände mig lycklig hela dagen efteråt för att jag tagit tag i och gjort detta och fått svar på mina frågor. Tog tom ett kort på honom och Alva.
Ha det bra allihopa!
Hej på er alla!
Skönt att Alva mår bra! Emilia är lite förkyld men hon klarar det fint!
Har börjat fundera på smakportioner eftersom Emilia blir 4 mån (korr) på onsdag...
När började ni med det? Hur reagerade era barns små magar?
Vi har inte introducerat nan2 ännu, bör kanske vänta med smakportioner ett tag eller vad tror ni?
Hej!
Ja, vi var då hos Rein, först gjordes ett Ekg på fysiologen, och det ganska bra, hon blev lite arg hihi
Men som tur var fick hon se Bamse hos Rein, så hon låg blixtstilla i 30 min, vilket är ovanligt! Tyvärr hade hon sitt hål kvar, ngt större, så det blir återbesök på det!
Victory tilly: Vilken BVC går ni till? Vi gick i Råå, hon var helt underbar och tog verkligen hänsyn till prematurvikten osv!
Hej!
Vi går på BVC i Munka Ljungby. Där finns tre sköterskor och jag hoppas att nr 3 blir bättre. Om inte annat så är hon bra mkt trevligare än dom andra två.
Här har vi oxå börjat med smakisar. Tänkte först vänta tills hon var 6 mån i korr. , men på BVC tyckte de att hennes vikturva sviktade lite så jag skulle börja. Det har gått rättså bra faktist. Vår andra flicka var helt hopplös, så jag hade väntat mig motstånd, men det flyter på bra. Alva har ju en känslig mage (fick blödande magsår när hon var en vecka och har haft kolik i 2 månader) men det har inte varit några problem alls. Så lycka till med det!
Hej på er!
har varit på bvc och Emilia väger nu 5750g och är 62 lång! ville bara berätta...:0)man blir ju lika glad varje gång vågen visar uppåt!Har börjat lite försiktigt med nan2 nu och det verkar funka bra! livet leker just nu! kram på er!
Hej allihopa!
Victory Tilly; jag gick på bvc i munka innan
och har hört mycket dåligt om hon som vi hade där..
( kan ju inte nämna namnet här..=)
Hoppas att ni får en bra där nu..
Stumpalisa;
Jag gav smakportioner till min kille
okorr, det funkade jätte bra,
men är olika från barn till barn..
Hur är det med era barns infektionskänslighet?
Min kille får öroninflamation så fort
han blir förkyld..
Har faktiskt tappat räkningen på hur många ggr
han har haft det nu...=(
Så har fått kåvepenin nu igen
och det är inte lätt att få i han det..
Men det går efter många om o men..
Kan inte fatta att han fyller 1 år nästa månad..
Helt ofattbart!
Vart har tiden tagit vägen?! =)
Ha en trevlig helg allihopa!
Kram
Usch, får han kåvepenin, det borde förbjudas URK
Vi brukar få en somheter Amimix, den gillar hon, äter den med sked och vill alltid ha mer! Då är det roligt!
Ni skrev nått om infektionskänsliga ... min tjej är nu fyllda 2 år, och faktiskt var hon bara käsnligt första året, nu har det börjat att ge mig sig! Så jag hoppas det blir en lugn höst med lite baciller!
Kom hem från neo i hbg igår Känns jätte skönt att få vara hemma...
2 veckór exakt...kändes dock som om man var där längre. Men nu när man väl är hemma saknar man att tassa upp på natten när lille prinsen skulle matas och prata med dom andra mammorna och sköterskorna...
Hej!
Idag var vi på återbesök hos Leif Thorbjörnsson på neo. Tänk om alla läkare var som han!! Både rolig och proffsig på en gång. Allt var bara bra med Alva iaf. Det visste vi visserligen, men skönt att han oxå tyckte det. Härligt att se alla bekanta ansikten !!!!
Skrev ett långt inlägg häromdagen med lyckades radera det istället för att posta, grrr. Gick ut på att jag inte tycker att Alva verkar mer infektionskänslig än vanligt. Men jag har ovanligt friska barn, nästan aldrig sjuka!
Ha det bra, kram
Hej på er!
Visst är det skönt att få komma upp till neo med jämna mellanrum! Tycker det är bra att de inte släpper taget om oss helt! Känner sig så trygg på neo...:0)
Vad skönt att allt var ok med Alva!
Hej allihopa!
Det var ett tag sen nån av oss skrev i tråden. Hoppas att ni alla har det bra och att era små, eller rättare sagt stora, pluttar slipper alla förkylningar o dyl.
Kram Anna & Emilia
Hej hej alla!
Nu har vi flyttat till vårt nya hus. och har äntligen
fått igång datan igen..=)
Igår fyllde min lille kille 1 år!
Otroligt!
Var på återbesök på neo i förra veckan ( dr leif.t)
Han var mycket nöjd med min lille kille
och sa att han är väldigt tidig i sin utveckling..
Kändes helt underbart att höra...=)
Hoppas att ni alla mår bra
i det härliga höstvädret..=)
Hej alla!
Stotchie: Va kul att ni flyttat in nu. Längtar tills vi oxå får byggt vårt drömhus! Grattis till lillen i efterskot. Visst går tiden fort
Hoppas allt är bra med er alla, jag har varit inne en hel del här på FL, men det har inte blivit så många inlägg på sistone. Alva börjar bli en stor tjej som inte gillar att morsan sitter vid den där trista datorn. Allt är bara bra iaf, inga förkylningar på länge, peppar, peppar.
Ha det gott!
Hej på er!
stotchie: jag grattar också i efterskott på sonens födelsedag!
kul att höra att doktorn hade positiva saker att säga!
Vi var på neo i tisdags på läkarkoll. vi har dr charlotte, hon hade med bara bra saker att säga! det känns så skönt...emilia är nu snart 7 mån (korr 5) och väger 6190g, hon börjar bli tung att bära på :0)
ska ni till prematurföreningens prat- o fikakväll den 22nov?
hej så länge! / Anna o Emilia