jag måste fråga en allmän fråga till alla: tycker inte ni att det har blivit HUNDRA gånger lättare sedan internet utveckaldes som det gjort till idag? Jag kom till spanien 1998 och skaffade mig en hotmailadress i samband med det men öh..hade ingen att skriva med då ingen annan hade det. Nu har jag direktkontakt, hänger med i det jag vill (vilket gör att maninte känner sig som ett ufo varje gång man är på besök i sverige) bloggar om mitt liv här så att de där hemma kan hänga med i vårt, lyssnar på radio malmöhus varje morgon och ja, väljer det bästa av sverige. HGåller helt med i allt annant ni skriver, man slipper den svenska uniformiteten (??? heter det så?) nu har tex alla svenskar hållt på att renovera i ett par år, det gjorde nästan ingen när jag bodde där, och alla äter samma saker (vad var det i år? dinkel? och förra året? quinoa? och alla grillar sig sönder och samman så när man kommer i augusti så är det inte längre ngn som vill grilla och unisont låter ett NÄÄÄÄÄ inteeee grilllllaaaaaaaa....men vad bra för då är det dags för krätor så kan folk prata om det istället.
Innan internet saknade jag detta mer, svenskheten, nu tycker jag det är skönt att kunna välja härifrån vad jag gillar och inte gillar. Klar fördel är ju alla lågprisflyg som dykt upp på senare år så att inte SAS är de enda utan priskonkurrens.
Att vara här inne på FL är ju lite som att vara i sverige, folk har låååång föräldraledighet och har tid att babbla i diverse forum och prata vagnar och annat, det hade verkligen inte jag tid med när jag var mammaledig för jag var tvungen att jobba häcken av mig extra för att kunna dryga ut den skrala kassan lite.