• Hoppentoss

Ingen ägglossning. Normalt?

Hej!!

Jag frågar åt en vännina.

Är det vanligt attt man ej har ägglossning??

Vad finns det för olika orsaker till det??

Och vilka behandlingar har ni använt för att kunna bli med barn?

Kan man vara i klimateriet i 34??

Snälla svara så mycket ni vet om detta ämne hön är rätt ledsen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-29 18:50:55:
    ps: hon har mens men ingen ägglossning.

• Svar på tråden Ingen ägglossning. Normalt?
  • Joboli

Hej! Ska försöka svara.

Är det vanligt attt man ej har ägglossning?? Hos ofrivilligt barnlösa är det nog vanligt. Jag har ingen ÄL.

Vad finns det för olika orsaker till det?? Det finns många orsaker till det. tex. PCO, högt prolaktin värde, prolaktinom, störningar i hormonbalansen, undervik, övervikt. mm mm mm

Och vilka behandlingar har ni använt för att kunna bli med barn? Hormonbehandlingar ex. pergotime, medicin som sänker prolaktinet och IVF har jag använt mig av.

Kan man vara i klimateriet i 34?? Ja man kan vara i klimakteriet vid 34-års ålder, men det är inte så vanligt. Det kan undersökas med hjälp av blodprov tror jag.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Hoppet är det sista som överger en.♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Hoppentoss

Tack för dina utförliga svar. en fråga till...

Kan man ha PCO och ändå ha mens men ingen ägglossning.

• Joboli
    Hoppentoss skrev 2007-09-29 18:47:58 följande:
    Tack för dina utförliga svar. en fråga till...Kan man ha PCO och ändå ha mens men ingen ägglossning.
    Ja
  • Joboli

Jag tror jag har lite PCO, det syntes ett litet pärlband när jag var hos gyn, men de fastslog aldrig någon diagnos. Jag har mens som vanligt, men en oreglebunden cykel, ca 32-45 dagar emellan gångerna. Över 35 dgr så har man sällan ägglossning har jag hört.

• Hoppentoss

Tack...Lejonhjärta... En fråga som jag hoppas jag får ett lyckligt svar på...har ni fått ert efterlängtande barn.??

Allmänt:
    Kan man ha sådan tur att man blir med barn på en gång och sedan när man försöker med andra upptäcker fel?
    Har det hänt er?

• Hoppentoss

Jag tror jag har lite PCO, det syntes ett litet pärlband när jag var hos gyn, men de fastslog aldrig någon diagnos. Jag har mens som vanligt, men en oreglebunden cykel, ca 32-45 dagar emellan gångerna. Över 35 dgr så har man sällan ägglossning har jag hört.

Det var intresant att veta...Gud vad man lär sig

• ollson

Hej, jag hade inte äl av okänd orsak men efter 2 mån med pergotime så är jag gravid i v 11 nu

It´s nice to be inportant, but it´s more imortant to be nice
  • Hoppentoss

ollson: Gud vad skönt att höra...
    Fick du gå igenom en stor undersökning eller testade dom det direkt?

• Joboli
    Hoppentoss skrev 2007-09-29 18:53:26 följande:
    Tack...Lejonhjärta... En fråga som jag hoppas jag får ett lyckligt svar på...har ni fått ert efterlängtande barn.??Allmänt:Kan man ha sådan tur att man blir med barn på en gång och sedan när man försöker med andra upptäcker fel? Har det hänt er?
    Tyvärr har jag inget lyckligt svar att ge. Efter många år av barnförsök, år av hormonbehandlingar 3 IVF:er, MF mm mm , så står vi fortfarande med tom famn, inget barn än. Men vi kämpar på, vi ska snart göra vårat första FET (om de klarar upptiningen då)

Kram
  • ollson

Vi gjorde en vanlig utredning där dom tog lite olika prover på mig å spermaprov på sambon
    först trodde dom att det berodde på förhöga halter av mjölkhormonet men efter ett X-tra blodprov så var det inte alls så å då skrev läkarn ut pergotime å det funkade juh bra

• Hoppentoss

Lejonhjärta:
    Det svider i mitt hjärta när jag hör detta... Vet hur det känna med alla dessa ivf...har gjort fem ivf och fyra fet..
    Är nu ruvare med ovetande resultat...
    Vi får hoppas att våran stund kommer

• Joboli
    Hoppentoss skrev 2007-09-29 19:04:09 följande:
    Lejonhjärta:Det svider i mitt hjärta när jag hör detta... Vet hur det känna med alla dessa ivf...har gjort fem ivf och fyra fet..Är nu ruvare med ovetande resultat...Vi får hoppas att våran stund kommer
    OJJ vilket välfyllt bagage du hade.. Har ni fått barn på något av försöken? Jag önskar dig all lycka, håller tummarna för ett pluss
  • ollson

Det tog ca ½ år men det hade å göra med att dom hade svårt att ge oss en tid på kvinnokliniken här i piteå när vi skulle få veta provresultaten å då gör dom en gyn undersökning samtidigt
    Kan juh tillägga att jag producerade egna ägg men dom mognade å lossnade aldrig

• Hoppentoss

Lejonhjärta: jag har blivit gravid men det har blivit missfall. Jag är rätt envis...Det skall bli babyn till min älskade sammbo... bara hoppas jag får belöning i slutet

• Hoppentoss

Ollson:
    Det tog ca ½ år men det hade å göra med att dom hade svårt att ge oss en tid på kvinnokliniken här i piteå när vi skulle få veta provresultaten å då gör dom en gyn undersökning samtidigt
    Kan juh tillägga att jag producerade egna ägg men dom mognade å lossnade aldrig

Är det vanligt att man producerar men inte mognar?

• ollson

Jag vet faktiskt inte
    Frågade inte så mkt jag var mest lättad över att det var ett så litet fel

• Hoppentoss

ollson: Det förstår jag...
    Tack fär dina svar...och lyck till med babyn nu...

Kramar Tossan

• ollson

Tack! Hoppas verkligen att det går bra för er båda oxå

Svar på tråden Ingen ägglossning. Normalt?