• ia31
    Äldre 3 Oct 20:29
    17064 visningar
    11 svar
    11
    17064

    Är det någon som vet något om Rainbow Dammsugaren?

    Som rubriken lyder rainbow dammsugare. min granne hade tippsat företaget om mig och nu vill dom komma och demostrera sin dammsugare för mig men när jag fråga om priset ville dom inte säga det dom sa vi kommer och visar sen kan vi då säga priset om det är intressant då? är det någon som känner igen denna?
    vill veta hur mycket den kostar?
    plus vad tycker ni ska dom komma hit och visa den? tar fasen
    1 1/2 timme ju...

  • Svar på tråden Är det någon som vet något om Rainbow Dammsugaren?
  • Äldre 3 Oct 20:31
    #1

    Mina föräldrar hade en sån. Den var toppenbra, men väldigt dyr. Kommer inte ihåg vad de betalade men det var för 15-20 år sen så priset lär väl inte vara samma ändå.

    Kolla deras hemsida om du hittar något. http://www.rainbow.se/produkter.php


    ღAnthony jan 06ღKian i magen (november 2007)ღ
  • ia31
    Äldre 3 Oct 20:35
    #2

    hm det jobbiga dom skriver inte det någonstans hur mycket gav dom då?

  • ia31
    Äldre 3 Oct 21:29
    #3

    ingen annan?

  • Äldre 4 Oct 08:12
    #4

    Svindyra är dom...Mitt tips är att du skall fråga grannen (som antagligen köpte en?)
    Mina föräldrar köpte en rainbow för kan det vara 10 år sedan då kostade den nånstans mellan 10 och 15 tusen!!...

    Tidigare så gick systemet ut på att för varje rekommendation dvs fri lejd in i en ny potentiell kunds hem som man gav vidare så fick man tillbehör...

    Troligen kör dom likadant nu... (så jag tycker att du skall prata igenom med din granne hur de betedde sig mot dom... Och vad de får för "ersättning")

    Det kommer att bli lite bilder på kvalster... Lite dammsugning först med din gamla dammsugare sedan med deras på samma yta för att bevisa att den tar upp bättre (fult trick -det går aldrig att få en matta helt ren)
    De har massor av tillbehör som man måste rekommendera folk för att få!
    Mattvätt, spraytillsatser osv...
    ---
    Troligen är det en riktigt bra dammsugare men den är överprissatt (äcklig att tömma, tung och skitjobbig över trösklar)...
    Troligen är en centraldammsugare ett ännu bättre val för er! Många av standard damsugarna som har extra bra hepa filter räcker för att bevisa samma renetsgrad...
    ---
    Om det blir jobbigt med försäljarens övertalningskampanj så skriv på men be innan att få den Infolapp om ångerrätt som de är skyldiga att ge vid hemförsäljning samt den ångerblankettsom SKALL medfölja...
    LÄS!:
    www.konsumentratt.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp&lngArticleId=2479
    Andvänd dock inte apparaten! Då de kan vara fräcka att ta betalt för att du "använt den". Sedan är det bara att skicka tillbaka den... (Berättar du hur du tänker göra så - tror jag att de ger upp i alla fall...

  • Äldre 28 Nov 23:23
    #5

    Jag skrev precis ett inlägg i en anna tråd här på siten.
    Vill värken tala för eller emot den. Vi är nöjda men det finns lite nackdelar med en sådan oxå, priset till ex.

    Här är länken till tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-22-426/m65989315.html

    och här ser ni varför man skall använda en vattendammsugare samt skilnader.
    filmen är lite väl gammal men vatnent är nog äldre ;)



  • Äldre 25 May 12:38
    #6

    Jag har köpt min Rainbow. För många år sedan. Perfekt.är det någon som vet hur kan jag nå deras firma .min dofter tag slut .o de svara inte på det gamla nmr.

  • Äldre 28 Jun 13:54
    #7

    018-20 88 08

    Service Rainbow Uppsala

    Jag har haft Rainbow i 24 år. Kan inte tänka mig någon annan maskin.

    Massa pengar såklart. Har dock inte kemtvättat någon matta på alla dessa år. Underbar maskin. Gör nästan allt med den. Har också räddat både oss och grannar från vattenskador.

  • Äldre 30 Oct 07:48
    #8

    Hej! Kanondammsugare med vattenfilter. Men säkert för dyr. vi köpte våran för 20 år sedan, och är fortfarande jättenöjda. Då kostade den runt 15` Den borde kosta runt max 5 tusen idag med alla tillbehör . Lycka till

  • Äldre 8 Nov 11:25
    #9

    Hej!

    Jag sålde Rainbow-dammsugare på 80-talet. Har en egen sen dess som är 30 år gammal och har aldrig varit fel på den. Helt suverän, kan inte tänka mig nån annan nånsin.

    Då var den dyr, runt 10.000 men har varit värd varenda krona!

    Missa inte den bästa!

  • Äldre 2 Dec 10:22
    #10

    köpte min för 24 år sen och säger som andra, kan inte tänka mig nån annan. använder den till massa saker, frostar av frysen på 1 timme tex. piskar mattor, madrasser, suger upp vatten och damm förstås. Äcklig att tömma.... mkt värre att ha all skit i en påse som luktar illa. tycker det är toppen att få bort allt direkt och så ser man hur mkt damm det varit.

  • Äldre 18 Dec 14:06
    #11

    Jag har haft den i 35år det är bästa köp som jag har jort. Den damar inte när jag damsugit för allt dam går ner vattnet. Inga påsar.mycket bra mot polen i ett man startar damsuga och stänger dörren och låter den gå 20 min då är all polon i vatten behållaren som gul gröt

Svar på tråden Är det någon som vet något om Rainbow Dammsugaren?