• Bei Bei

Ni borde skämmas!

Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL.

Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!

Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!
    Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?
    Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?

Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.
    Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.
    Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?

Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.

AMEN!

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Ni borde skämmas!
  • jennie ellie

Varför kallas man okunnig om man är emot invandring? Främlingsfientlig javisst men okunnig, behöver man ju inte vara för att man har en åsikt.

• sataya
    miLLus skrev 2007-11-12 17:10:35 följande:
    "många invandrare lever bättre än många svenskar"Varför är det ett problem undrar jag rent spontant?
    har aldrig sagt att det är ett problem så, det är bara sant att de gör det skrev att de som säger att vi inte ger invandrarna bra förutsättningar har fel.
    tycker det skulle vara bättre om vi hade börjat med att hjälpa alla tusentals människor som har problem här i sverige innan vi tar in andra människor som vi inte alltid kan hjälpa på rätt sätt...
    Lilla
  • Suskiv

jennie ellie skrev 2007-11-12 17:12:44 följande:

Varför kallas man okunnig om man är emot invandring? Främlingsfientlig javisst men okunnig, behöver man ju inte vara för att man har en åsikt.
    Därför att det inte är politiskt korrekt att vara påläst och samtidigt tycka att invandringen inte bara är bra.
  • Sterna
    tovisen skrev 2007-11-12 10:43:14 följande:
    MEN INSE! vääldigt många utlänningar kommer hit till sverige och begår brott brott och åter brott, tror dom har rätt att våldta svenska tjejer, ! misshandla stjäla osv..Jag drar inte ALLA över en kant, men MÅNGA..titta bara på efterlyst , alltid e de "han talade med brytning, utländsk osv... !
    Jag ska berätta en hemlighet för dig, 90% av alla kriminella med utlänsk bakgrund är födda och uppvuxna i Sverige och där med även Svenska medborgare.
  • jennie ellie

Aha, då förstår jag

Suskiv skrev 2007-11-12 17:24:40 följande:
    jennie ellie skrev 2007-11-12 17:12:44 följande:
    Därför att det inte är politiskt korrekt att vara påläst och samtidigt tycka att invandringen inte bara är bra.
  • daughterofabitch

Jag tycker att det är helt okej med invandring. Människor som kommer hit ska ha samma ekonomiska rättigheter och skyldigheter som infödda svenskar och ingen särbehandling ska ske. Jag tänker däremot inte anpassa mig efter deras seder och kultur. Ett exempel är när jag bodde i lägenhet och satte upp en svensk flagga på min balkong. Grannen från Irak ringde både polis och hyresvärd för att han med familj kände sig kränkt. Då kan han väl få känna sig kränkt, jag tog inte ner min flagga först när jag flyttade trots påtryckningar från hyresvärden och polis.

• Verkligen

Äh, jag skäms då fan inte för att jag tycker vissa saker om invandrare..

Vad du än tycker så tycker jag tvärt emot...
  • JooCee

Tycker bara det är ledsamt att se hur det ser ut.. Hur folk kan göra skillnad på människa och människa.. Helt jävla sjukt!

• TrailerTrash

Vi blattar har det så mycke bättre än alla svenskar..Vi ska ta över ert land   BU

one people, one nation, one destiny
  • JooCee
    TrailerTrash skrev 2007-11-12 19:45:37 följande:
    Vi blattar har det så mycke bättre än alla svenskar..Vi ska ta över ert land  BU
    hahahaha
  • gamla plum

Att dra alla över en kam är rätt ohygieniskt.
    Men det är stor skillnad på blattar och invandrare

Blattar går på bidrag, är kriminella och vill inte anpassa sig.

Invandrare lär sig svenska, jobbar (oftast mer än svenskar). och försöker smälta in i det svenska samhället.

Jag har inget emot invandrare, men blattar har jag inget för

• JooCee
    gamla plum skrev 2007-11-12 19:50:30 följande:
    Att dra alla över en kam är rätt ohygieniskt.Men det är stor skillnad på blattar och invandrareBlattar går på bidrag, är kriminella och vill inte anpassa sig.Invandrare lär sig svenska, jobbar (oftast mer än svenskar). och försöker smälta in i det svenska samhället.Jag har inget emot invandrare, men blattar har jag inget för
    Jag har inget till övers för svenskar som beteer sig på de viset heller, så som du beskriver "blattar".. Men vad ska man göra?
  • gamla plum

Inte mycket förutom att uppfostra sina barn till respektfulla arbetssamma bra medborgare som håller sig på rätt sida om lagen

• LiiLo

Alla har väl rätt att säga vad man tycker...det finns många invandrare som säger lika mycket om svenskar!
    Jag har inget emot invandring, men tycker att om man får komma till ett annat land för att man inte kan bo i sitt egna land så ska man FÖRSÖKA att anpassa sig och lära sig språket o skaffa jobb osv...(detta handlar om en del...inte ALLA!).
    Såklart finns det många svenskar som inte gör allt för att få ett arbete, utan bara går på bidrag, eller begår brott...men tro att dom kanske har tappat hoppet om att få ett arbete, när det inte finns några kvar, eftersom det e så hög invandring i Sverige!!!! Det finns inget att skylla på invandrarna, det e väl inte dom som bestämmer att dom får komma hit eller inte...
    Samhället borde göra mer för att integrera invandrarna i det svenska samhället, nä men sätt alla på samma plats (förorterna)...det e bäst! Undra om det e så samhället tycker?!?
    Tycker i alla fall att man ska få säga vad man tycker utan att folk ska behöva hoppa på en!!

• Annika 851

Amen...avundsjuk`? Vilken naiv inställning du har till invandringspolitiken. Människor kommer hit för att de vill ha det bra såklart...och det skriver du själv: de söker kärlek och trygghet. Hur har de råd att ta sig hit? Hur hittar dessa "fattiga barn" hit? De kan inte hoppa på flyg eller tåg eller båtar utan biljetter. Varför har de inga handlingar med sig? Därför att de har kastat dem och då kan ingen identifiera dem och då får de PUT med en gång. Synd om dem? Inte ett dugg för de har fått hjälp med att ta sig hit frivilligt och snart står hela släkten och knackar på dörren och vill in...och det får de också då de har PUT Allt detta tack vare MP och regeringen. Sen ska kommunerna ta hand om dessa och då får de 1900 per dygn och "barn". Var kommer de pengarna ifrån? Din och min plånbok. Det innebär att vi inte har råd med annat som vi tycker är viktigt i vårt liv...dvs ta hand om våra gamla och stärka deras rättigheter. Men det vill inte du....du vill ta hand om alla andra istället....
    Amen 

Svar på tråden Ni borde skämmas!