• Bei Bei

Ni borde skämmas!

Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL.

Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!

Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!
    Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?
    Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?

Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.
    Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.
    Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?

Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.

AMEN!

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Ni borde skämmas!
  • Kryxan

Håller inte med.

I dom flesta länderna är det inte krig längre.

• CSAJ
    Du har verkligen noll koll;)
    Trött på sådana inlägg som ditt som inte vet ett skvatt hur det går till.............

Ingen svarsjuka...men tycker dom ska bete sig ordentligt och efter våra regler när dom bor i vårat land;)
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Mina Älskade Barn ♥¸.?°´¯) ♥
  • jannej

Bei Bei skrev 2007-10-15 08:29:36 följande:

Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL. Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.AMEN!
    Faktum är att betydligt fler invandrare än svenska är arbetslösa eller lever på bidrag av diverse sorter och slag. Likaså är det ett faktum att kriminaliteten är högre inom vissa invandrargrupper när det gäller vissa typer av brott. Sedan är det endast 10% av alla invandrare som kommer hit i form av regelrätta flyktingar med flyktingstatus, de allra flesta dvs ca 50% utgörs av anhöriginvandring, dessa individer kommer alltså inte hit för att de inte längre kan leva i sitt hemland utan för att de har anhöriga här som möjliggör för dem att komma hit för att få en bättre levnadsstandard.

Sedan visar en eu-rapport att sverige är bäst på att integrera flyktingar bland alla eu-länder.

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=704459

Så det där att flyktingar flyr för sina liv är regelrätt skitsnack om du frågar mig, den gruppen är i klar minoritet, har tidigare länkat till diverse dokument som styrker det påståendet men orkar inte leta upp dem just nu.
  • Bei Bei

Bullshit. Sedan går det kanske inte att leva i ett sönderbombat land när man inte har resurser för att bygga upp ett samhälle igen.

Kryxan skrev 2007-10-15 08:36:30 följande:
    Håller inte med.I dom flesta länderna är det inte krig längre.
    ♥ Ronja ♥
  • Bei Bei

Vilka DOM?
    Så ALLA invandrare beter sig hemskt? Enligt dig?

Som jag skrev i TS så kanske vi borde hjälpa dem att anpassa sig till Sveriges regler & samhälle istället för att bara fördömma?

CSAJ skrev 2007-10-15 08:40:36 följande:
    Du har verkligen noll koll;)Trött på sådana inlägg som ditt som inte vet ett skvatt hur det går till.............Ingen svarsjuka...men tycker dom ska bete sig ordentligt och efter våra regler när dom bor i vårat land;)
    ♥ Ronja ♥
  • Believe In Faith

Som jag kan känna så är det inte de flyktingar som
    verkligen behöver vår hjälp som kommer hit,tyvärr!

Utan de är ju de som har råd att ta sig hit....

ღ Amor Vincit Omnia ღ
  • CSAJ
    Man kan bara hjälpa dom som vill bli hjälpa.....och tro mig,det vill inte majoriteten av dom..........

SOM SAGT...DU HAR NOLL KOLL;)
  • jannej

Bei Bei skrev 2007-10-15 08:42:09 följande:

Bullshit. Sedan går det kanske inte att leva i ett sönderbombat land när man inte har resurser för att bygga upp ett samhälle igen.
    Det är inte vår uppgift att idka välgörenhet åt alla invandrare som vill flytta hit, vet du att det kostar 1 miljon kronor att ta hand om ett ensamt flyktingbarn som kommer hit per år för den summan kan man hjälpa flera hundra personer om hjälpen sätts in i närområdet där flyktingarna kommer ifrån. Sedan är det ofta de som har bra ekonomi som kommer hit då det kan kosta 30 - 200 000 kr att ta sig hit det har inte de som verkligen är i behov av att få komma hit råd med.
  • CSAJ
    CarpeDiem74 skrev 2007-10-15 08:44:21 följande:
    Som jag kan känna så är det inte de flyktingar som verkligen behöver vår hjälp som kommer hit,tyvärr!Utan de är ju de som har råd att ta sig hit....
    KUNDE INTE SKRIVIT DET BÄTTRE SJÄLV;)
Svar på tråden Ni borde skämmas!