• Melindrha

För oss som har barn med män i fängelse del 5

Japp då kör vi en fortsättning då den andra tråden går ut snart!

Välkommen till del 5

Den här tråden är ämnad för oss som har barn med män i fängelse, här kan vi prata och stötta varann utan att någon dömer. Det kan ju vara ganska påfrestande att alltid behöva förklara och försvara sig så det här får bli en liten fristad.
    Här kan man dela med sig av oro, längtan, ilska, hur barnen hanterar det och hur man förklarar samt allt annat som man vill prata om.

Även ni som inte va med i förra omgången är självklart välkomna.
    Om ni vill berätta er historia, varsågod! Om ni vill va med men vara väldigt anonyma så går det också bra! Om ni tänker försöka er på ett liv tillsammans efter eller inte spelar ingen roll.

Och sen alla som är inne och tittar och bara följer oss i smyg om ni inte gillar det vi skriver här i vår tråd håll det för er själva eller starta en egen tråd om det för ni kommer ingenstans med att att kasta det på oss!! Det är bara löjligt...

Länkar till 1a, 2a, 3:e och fjärde tråden

www.familjeliv.se/Forum-4-51/m13851668.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m16788636.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m20073259.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m23080685.html

Eftersom det är så många som är inne och ställer frågor ang våra killar & Vad dom gjort osv och att det alltid blir sånna negativa diskutioner som vilseleder tråden ifrån dess ämne och skapar tråkig stämmning. FLs regler säger att det är ett sk OT (offtopic) om ngn skriver ngt sådant. Så ser ni ett sånt inlägg så anmäl det direkt till redaktionen som OT regelbrott så kanske vi slipper detta framöver men så länge ngn svarar på det inlägget och kliver in i OT diskutionen så är det inget regelbrott eftersom då tillåter "tråden-anhängarna" diskutionen. så anmäl direkt det kommer ett inlägg som inte har med trådens ämne att göra

• Svar på tråden För oss som har barn med män i fängelse del 5
  • Melindrha

Vill bara påminna om att tråden försvinner om lite drygt en vecka. Ska vi starta en ny? Ska jag eller tar nån annan på sig det den här gången?

• Anonym (så ensam)
    Melindrha skrev 2008-01-08 11:21:35 följande:
    Vill bara påminna om att tråden försvinner om lite drygt en vecka. Ska vi starta en ny? Ska jag eller tar nån annan på sig det den här gången?
    klart vi ska fortsätta! du får gärna ta på dej de! jag har ingen aning hur man gör:(
  • Ensamamma

Anonym (orolig) skrev 2008-01-08 08:22:12 följande:

Ja dom har vart på hans folkbokföringsadress och kollat utan resultat men efter mycket om och men så fick dom tag på hans nummer.. Han är en ganska bra talare så det kanske kan hjälpa han lite..
    om det vart problem att få tag på honom så tror jag att de anhåller honom... berätta sen hur det gick, vi stöttar dig (om jag vågar tala för oss alla vet jag inte iofs)
  • Anonym (Jailhouse)
    Melindrha skrev 2008-01-08 11:21:35 följande:
    nån snäll själ som inte behöver vara anonym kan väl i alla fall fortsätta. Du har ju skött detta fin fint innan så om du vill får du gärna fortsätta...
  • Anonym (sambo)

Stor styrkekram till dig!! Fy f-n för den dagen när jag lämnade min sambo. Jag skrek rakt ut och grät i bilen hem.
    Ni kommer fixa det. Lägg upp delmål och fokusera på kommande permissioner och tiden efter all skit är över.

Anonym skrev 2008-01-07 17:11:18 följande:
    har varit och lämnat min sambo precis fan vad jag hatar detta ! första dagen på ett 21 månaders straf!!!hur ska man tackla detta??
  • Anonym (sambo)

Det kan ta ganska lång tid. I vissa fall får den intagne inte sitt besked förrän någon vecka innan det är dags för bojan.

Anonym (Jailhouse) skrev 2008-01-07 17:35:57 följande:

nån som vet hur lång tid det tar innan man får besked om bojjan efter att ansökan/anhållan e inne?snälla svara!
  • Anonym (orolig)

Usch vad jag har mått dåligt idag.. klockan 10 var sambon iväg och träffade sin advokat och halv tolv var det dags att bege sej till ekoavdelningen..
    klockan 4 var förhöret klart.. och han blev släppt vilket jag inte trodde eftersom det tatt sån tid, men tack och lov är han hemma nu i väntan på nästa procedur..

• Anonym (lilla jag)

hej hej...
    va idag o träffade sambon,men f*n jag hade vaknat på fel sida så det råkade gå ut över honom,men tur så ringde han efter o jag bad om förlåtelse.
    ska börja räkna timmarna tills han blir fri...hmm hur många tim är 3år.
    har börjat vänja mig nu med att va ensam,men har märkt att jag behöver va mer barnfi nuförtiden.tur så har jag folk som ställer upp lite då o då.

• Anonym (Puma__)

Jag är gravid i vecka 15, väntar barn med en kille som sitter häktad för grov misshandel! Vill inget hellre än att han ska komma hem! Jag älskar honom så fruktansvärt mycket. Vi har daglig brevkontakt! Nu sitter han i väntan på rättegång! Häktesförhandling nu på onsdag igen.. Allt är skitjobbigt, jag är djuptdepprimerad. Jag har msn om någon vill snacka. Kanske har du suttit i samma sits som mig? /Puma__

• Anonym (mamman)

Anonym (Puma__) skrev 2008-01-12 23:53:24 följande:

Jag är gravid i vecka 15, väntar barn med en kille som sitter häktad för grov misshandel! Vill inget hellre än att han ska komma hem! Jag älskar honom så fruktansvärt mycket. Vi har daglig brevkontakt! Nu sitter han i väntan på rättegång! Häktesförhandling nu på onsdag igen.. Allt är skitjobbigt, jag är djuptdepprimerad. Jag har msn om någon vill snacka. Kanske har du suttit i samma sits som mig? /Puma__
    Usch verkar inte så kul att få barn med nån som har misshandlat nån grovt, hoppas det löser sig till det bästa!
  • Emmpy

Puma__ Gå gärna in och skicka din msn i min inbox om du vill..

• Anonym (Hallonmamma)

Hej väntar min bebis som snart är här.. pappan sitter häktad. Hur gör man med faderskapet? 

• Anonym (m)
    Anonym (Hallonmamma) skrev 2025-11-23 08:48:35 följande:

Hej väntar min bebis som snart är här.. pappan sitter häktad. Hur gör man med faderskapet? 

Det blir faderskaps-utedarens problem att lösa. Svara bara på deras frågor så tar de hand om det.
Svar på tråden För oss som har barn med män i fängelse del 5