Sjukskriven gravid med bonusbarn
Sicket virr varr med saker och ting. Jag har nyligt blivit sambo då jag och killen väntar gemensamt barn i början av dec. Han har en son på 7 år på heltid och en dotter på 4 år varannan vecka. De är samma mamma. Sonen är skriven hos oss och dottern hos sin mamma. Nu är jag långtidssjukskriven efter en mycket allvarlig fotoperation mars 06. (träffade killen i slutet av maj 06). Jag skulle stelopererat foten nu i sept om de inte vore så att vi var oplanerat gravida. Operationen planeras in tidigast sommaren/hösten 08. Jag kollade upp nu innan vi blev sambo och då får jag vara med och betala fritidsavgift för sonen men inte dottern då han är skriven hos oss. Jag får vara hemma med sonen om han är sjuk om jag klarar av de för foten men inte om dottern är sjuk.
I samband med de att vi ska ha gemensamt barn så kan de ju innebära att sonen förlora fritids och dottern bara får vara 15 timmar i veckan på dagis. Nu är de ett STORT problem för jag kan varken lämna eller hämta dem på dagis/fritids pg av min fot. Vissa dagar kan jag gå och vissa inte. Är de någon som vet hur detta funkar. Min sjukskrivning går över i mammaledighet sen då barnet är fött och går över sen till sjukskrivning i samband och efter operation av foten.
Bara för att jag är gravid är jag inte bättre i foten.
Ringt och kollat med försäkringskassan och skolan men ingen vet direkt hur de funkar av dem jag samtalat med...