• alisandra

Någon som har en Shar pei?

Jag och min sambo har 3 st Shar pei.
    2 korthåriga, 1 svart som heter Hajen och 1 beige som heter Lijiang och en långhårig blå som heter Ting. (Hon är den enda blåa i hela sverige med lång blå päls.)
    Dom är de mest underbara hundar jag träffat, så söta och sällskapssjuka. Haha.

Någon som har en Shar pei?

Shar pei är en ganska "ner skitad" ras.. tråkigt nog.
    Shar pei är idag INTE en kamphund, utan en sällskapshund.
    Visst har dom mycket vakt i sig och kamp är långt tillbaka, men dom är trogna vänner. Shar pei är en perfekt familjehund.

• Svar på tråden Någon som har en Shar pei?
  • Max Mamma Åsa

Hej min kompis ida har en shar pei som heter charlie. gå in på min sida o leta efter ida pida tror jag hon heter. så får du se hennes hund.

• alisandra

*puffar* finns det inga fler pei ägare här på FL?

• Apif

hur fick du tag på en blå långhårig sharpei?

• alisandra

Jadu, henne köpte vi av en helt underbar kvinna som har en kennel här i Sverige. :) Hon föll ju inte ner från himmlen direkt.

Apif skrev 2007-11-13 09:06:44 följande:
    hur fick du tag på en blå långhårig sharpei?
  • alisandra

*puffar* ingen shar pei ägare här? :D

• Majia

Tjo!
    Jag har en Sharpei-kille, 5 år. Har tyvärr haft lite rastypiska hälsoproblem. Är dina friska och krya?

• alisandra

Åh, äntligen! Vad heter han och hur ser han ut? :)
    Gud vad tråkigt, har han mycket problem? :(
    Ja, alla utom Hajen, han ska opereras för ögonen snart.
    Blir en dyr operation eftersom försäkringarna inte täcker såna typiska shar pei-fel. Men men.. Vad gör man inte?

Majia skrev 2007-11-26 11:55:14 följande:
    Tjo!Jag har en Sharpei-kille, 5 år. Har tyvärr haft lite rastypiska hälsoproblem. Är dina friska och krya?
  • vackrastarflow

jag har ingen shar pei, men jag skulle så gärna vilja ha när jag får tid och råd. tycker de är urcharmiga och jag mötte en i våras, i Edinburgh, och den var den vackraste jag någonsin sett. Den var inte så jätterynkig och väldigt ståtlig. Blå hane. Är dock lite mer förtjust i de sandbruna.

jag har aldrig sett dem som kamphundar, enligt deras historia är det väl mycket mer vakt i dem? Jag tycker mest de är urgulliga myshundar i lagom storlek.

• alisandra

Det tycker jag du ska skaffa dig en, dom ÄR helt underbara! Jag skulle kunna ha hur många som helst, men 3 får räcka.
    Vi har en blå långhårig tjej som heter Ting, 1 sandfärgad som heter Lijiang och en svart som heter Hajen.
    Hajen är en riktig rynkig och biffif hane, riktigt stilig. ;)

Shar pei har ju inte kamp i sig från början, förr drogade och hettsade dom shar pei till att slåss och folk satsade pengar.
    Shar pei är en mycket bra vakthund och sällskapshund precis som familjehund. Mycket speciell ras, har du sett deras kusiner chow chowarna? Också ursöta!

vackrastarflow skrev 2007-11-27 20:52:33 följande:
    jag har ingen shar pei, men jag skulle så gärna vilja ha när jag får tid och råd. tycker de är urcharmiga och jag mötte en i våras, i Edinburgh, och den var den vackraste jag någonsin sett. Den var inte så jätterynkig och väldigt ståtlig. Blå hane. Är dock lite mer förtjust i de sandbruna.jag har aldrig sett dem som kamphundar, enligt deras historia är det väl mycket mer vakt i dem? Jag tycker mest de är urgulliga myshundar i lagom storlek.
  • guccipei

jag har en liten pei flicka.....världens finaste pei enligt mitt tycke

• alisandra

förstår det, jag tycker ju mina är dom finaste, men alla shar pei är ju helt underbara! helt underbar ras!
    mår din lilla tjej bra? eller har hon haft några av dom vanliga pei-felen?

guccipei skrev 2007-11-28 13:53:54 följande:
    jag har en liten pei flicka.....världens finaste pei enligt mitt tycke
  • AmirSopa

jag har också. E shar Pei men har inte råd. Undrar om någon vill få den men den har nydlingen fått ögon problem.

Skriv mitt namn Amir om ni vill ha den så kollar jag upp vem så ger jag den mitt numer

Svar på tråden Någon som har en Shar pei?