• Mamma Teresa

livet som 19-årig ensam mamma till två barn

Folk frågar jämt; "hur går det?". Jag svarar alltid att det går bra. Det gör det också. JAG ÄLSKAR ATT VARA MAMMA.

Folk undrar hur jag klarar mig, hur jag lyckas få ordning på allt. Hur jag får tiden att gå ihop så bra. Folk undrar så mycket, så jag startade en blogg (länk finns på min sida)

Där skriver jag ner mina tankar, funderingar och självklart om livet som UNG ENSAMSTÅENDE MAMMA.

Mina barn är födda i nov 05 och sept 07. Storasyster fyllde två år igår och lillebror blev två månade i förrgår.

• Svar på tråden livet som 19-årig ensam mamma till två barn
  • Mamma Teresa

Någon som vill prata lite? Hör av er... Barnen sover middag nu

• Tiiina86

Å då ska jag kika in:)

När vi endå pratar om ungamammor som bloggar så länkar ja till min blogg också:)
    Är ensamstående enda sen graviditeten finns noll kontakt med pappan, vart gravid när jag var 15år.

• Mamma Teresa

tiiina86 - jag såg kommentaren i min blogg. kollade in in också

• Sam Zw

klart att det går bra att själv klara två barn fast man är ung. men det jag undrar över är hur du får ekonomin att gå ihop?
    ska läsa bloggen sen när jag får tid.
    har 4 barn att ta hand om, (fast pappan finns ju också med i bilden) så jag hinner inte nu.

• Mamma Teresa

föräldrapenning heldagar alla dagar i veckan, underhållsstöd för två barn, barnbidrag för två (och flerbarnstilläget på 100kr).
    Finns inte mer inkomster nu, men jag skrev fakstiskt i dagens blogg lite om hur jag drar in på pengarna...
    Letar just nu billigare lägenhet för min hyra är alldeles för dyr...

• Mamma Teresa

aa.. glömde nämna bostadsbidreget :-P

• Modin

Skönt att de går bra.. Själv är ja 19 år och väntar min andra i maj.. Så min första kommer bli 2 år.. :) Ensamstående oxå..

• Mamma Teresa

modin - härligt hoppas allt går bra

• Moj Katile

En ensamstående på 23 år med två barn. En kille på 2½ å en flikka som idag fylelr ett!
    ALLT går om man vill!!

• Mamma Teresa

trollmoren - grattis till lillflickan!

• Lale Eden

Ha det bra med dina barn. Du skrev att du får föräldrarpenning. Hade du jobb innan alltså?
    Hoppas att du ändå har nära och kära som hjälper till med barnen ibland. Det behövs vare sig man är ensam eller inte, både för din skull ooch de små godingarna som du har.
    Lycka till från en 4-barns mamma.

• oO Lovely Oo
    Jag fick mitt första när jag var 17 (2000) gick hur bra som hellst! nu är jag 25 o har fått mitt andra barn 1 September (2007) kom min andra son
    (¯`''?.¸(¯`''?. ¸♥ Edvin & William ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • Mamma Teresa

Lovely - grattis, din minstigt är bara 4 dgr äldre än min Härligt

Svar på tråden livet som 19-årig ensam mamma till två barn