• skrattigtjej

vad tycker ni om namnet Azad?

Ja säg nu er mening

min kompis son heter det....

lite ovanligt vad jag förstår...

Bästisens Man hittade namnet från en korv kiosk
    trodde ja kissade ner mig när han ville hans son skulle ha det namnet..
    Men det passar barnet, deras son nu senare

så nå Familjelivare vad tycker ni nu då?

Kommentera gärna och varför osv ni gillar/ogillar namnet

Emmy
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-11 13:53:26:
    JA MIN KOMPIS HAR BETT MIG UNDESÖKA OM VAD FOLK ANSER OM NAMNET

då hon först tyckte de va räligt, men hennes man fick välja namn om de blev kille, hon om de va tjej..

så nu vet ni det, så slipper ni fråga igen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad tycker ni om namnet Azad?
  • Snufserufs

Låter som namnet på en muslim!

• CSAJ

Utländskt namn tycker jag;)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Mina Älskade Barn ♥¸.?°´¯) ♥
  • Pincushion86

Nej, usch inte de namnet. Verkligen fult...

• NALLEB

Inte fint tycker jag. Låter som någon gammal viking.

• Peyman

Jag tycker namnet är jättefint. Betyder frihet på kurdiska. Får jag en till son någon gång så funderar jag på Azad.

• Luddvar
    Suri skrev 2007-11-10 22:17:42 följande:
    Men Peter och Mattias är väl inga gubbnamn?(nu känner jag mig som en tant) Det är väl 70-talister som heter så? Är de gubbar? Ja det beror kanske på hur gammal du är. "Gubbnamn" är väl egentligen Anton,  Elias,  Oskar, osv som är super poppis nu. Min mormor höll på att dö när brorsan skulle döpa sin son till Anton (för 10 år sedan). Nu är det ju inget konstigt alls.
    Och vi gav vår första son namnet Arvid för 14 år sedan och snacka om att alla tyckte det var ett riktigt gubbnamn.

Angående Azad så är det fint men det passar inte ihop med ett vanligt Svensson -namn tycker jag. Men det är ju en vanesak. Ju fler Azad Kalsson som dyker upp desto vanligare låter det.
  • skrattigtjej

hehe det passa på shit ungen iaf

Emmy
  • Utlandssvensk

Vet din kompis att du skriver den här trâden? Inte helt kul om de upptäcker att en massa folk kommenterar deras val av namn om de inte själva bett om det....

• skrattigtjej
    Utlandssvensk skrev 2007-11-11 13:40:41 följande:
    Vet din kompis att du skriver den här trâden? Inte helt kul om de upptäcker att en massa folk kommenterar deras val av namn om de inte själva bett om det....
    FORTF HON HAR BETT MIG STARTA EN INNAN
    TÄNKER INTE FÖRKLARA ÅTER IGEN,...¨

INTRESSERAD VAD JAG SKREV, LÄS BAKÅT I TRÅDEN...
    Emmy
  • lövet2

Jag tror att en av de kurdiska pojkarna som bott här hette det. På honom passade det fint, men det är ju inget svenskt namn ...

• ALisaE

Röstade övrigt. Jag tycker det är fint, men kan tänka mig att det är svårt för många i sverige att uttala det rätt (antar att det ska uttalas med betonat s, som inte existerar i svenska språket).

• Kurdiskt

Det är ett kurdiskt namn för frihet o kommer för ordet azadi som betyder frihet på kurdiska. Alla utländska namn ni hör är inte Arabiska

Svar på tråden vad tycker ni om namnet Azad?