• Pappa Olle

Någon mer som tatuerat in sina barns namn m.m

Hallå grabbar, har precis gaddat in min dotters namn på min höger underarm och undra om det är fler som har gjort några snygga minnen, namn likså porträtt. Då min dotter inte är så gamal så var ett porträtt inte att tänka på enligt tatueraren då hennes ansikts drag skulle ändras så mycket upp till hon var 4år.

• Svar på tråden Någon mer som tatuerat in sina barns namn m.m
  • stolta andreas

Fasiken va nice, sitter också på jobbet just nu.....

Dryorophus skrev 2007-12-20 07:16:15 följande:
    Hhe, jo jag såg det igår då jag gick in och kollade på din presentation. Fick även fram hur det skulle se ut.Skall göra om det när jag kommit hem från jobbet och lägga up en bild på det.
  • santos deluxe

Jag har iåf hela kroppen full men jo jag har min sons namn Zeke på armen. Tänkte kanske köra en av knogarna också, dock körde jag en vigselring på ena fingret så det får bli någon annanstans

• Dryorophus
    stolta andreas skrev 2007-12-20 08:26:07 följande:
    Fasiken va nice, sitter också på jobbet just nu.....
    Det jobbiga är att jag slutar jobba 20.30 idag. (12-timmars pass)
    Det jag la märke till igår när jag höll på att leka lite och kolla upp samtidigt så märket jag att det blir väkldigt kort då man lägger vokaler som "prickar", "streck" eller liknande över konsonanten innan.
    Så det är lite tråkigt
  • stolta andreas

Jag tror man kan bygga in namnet i nåt snyggt....eller vad tror du=)

Dryorophus skrev 2007-12-20 15:14:33 följande:
    Det jobbiga är att jag slutar jobba 20.30 idag. (12-timmars pass)Det jag la märke till igår när jag höll på att leka lite och kolla upp samtidigt så märket jag att det blir väkldigt kort då man lägger vokaler som "prickar", "streck" eller liknande över konsonanten innan.Så det är lite tråkigt
  • Dryorophus

Du kan säkert hitta på något.

Sen finns det ju lite olika stilar av Tengwar.
    Är det någon speciell du tänkt dig?
    Själv tycker jag att Tengwar Cursive är snyggast.
    Men när man skriver ett namn så kanske något annat är snyggare.
    Jag har har 4 (tror jag) olika på min dator, men vet en sida där man kan ladda ner flera.
    Jag kan ju lägga upp en del i en och samma bild så får du välja själv. (troligen lättast så)

Sen en annan tanke jag har är att lägga till efternamn då det blir lite längre.
    Men som sagt, jag gör lite olika förslag och lägger upp som bild och kontaktar dig via ett PM

• Apoptygma

Har bokat tid o bestämmt typsnitt :) Sen blir det min dotters o sonens namn på varsin sida om halsen :) nedräkning börjar...16 feb :D

• punkpappa
    SuperMicke skrev 2008-01-03 12:53:47 följande:
    Nu har jag börjat skissa på min nästa tattoo och har lagt upp en bild här www.familjeliv.se/krypin/supermicke/galleri.p...Vad tycks? Nåt som borde ändras/tas bort/läggas till?
    Kanske kunde "banderollens" tre textremsor
    sitta rakt under varandra istället? Och hoppa
    över de svarta kvistarna/bladen, eller gör dem
    mindre, och mindre spretiga?

Det blir lite knepig form på tatueringen annars,
    särskilt om den sitter "ensam" och inte ihopbyggd
    med andra tatueringar
  • punkpappa

Med rakt under varandra menar jag alltså så här...

Theodor
    April 22
    2007

• SuperMicke
    punkpappa skrev 2008-01-04 01:43:28 följande:
    Kanske kunde "banderollens" tre textremsorsitta rakt under varandra istället? Och hoppaöver de svarta kvistarna/bladen, eller gör demmindre, och mindre spretiga?Det blir lite knepig form på tatueringen annars,särskilt om den sitter "ensam" och inte ihopbyggdmed andra tatueringar
    Ja, jag skippar nog kvistarna så länge. Dom kanske får vara med när/om det ska byggas ihop med något annat.
    Ska prova att ändra banderollen som du sa också.
  • Pappa Olle

Kul att så många pappor gaddar sig :D

Väntar ivrigt på att få göra ytterliggare en namn tatuering, hoppas skarpt på en liten bus unge till :D

• Pappa Olle

Det höll ju ganska länge men nu antar jag att denna tråd e död .

• Poa 77

nej då inte död =)
    jag väntar bara till april då jag ska iväg och tattuera in tvillingarnas namn och fotavtryck..

• Dryorophus

Den hoppar nog i liv så fort någon gör något (hoppas iaf)

• Mikkel räv

Har man redan gjort det känns det ju svårt att komma på något nytt att skriva - men det är ju en bra tråd, alla farsor borde gadda sig!

Annars kan ju alla som inte redan kollat in

www.gaddad.se

göra det!

• Biker4ever

Jag var iväg igår och gjorde min sons fot + ett litet namn på underarmen, blev riktigt bra. Finns bild i mitt galleri.

Svar på tråden Någon mer som tatuerat in sina barns namn m.m