Boende i Schweiz, fortsättning.
Tråden som mamba startade stängs imorgon och för att inte tappa bort varandra kommer här fortsättningen.
Tråden som mamba startade stängs imorgon och för att inte tappa bort varandra kommer här fortsättningen.
Hej! Vilken aktivitet det är här *imponerad*. Solen stralar över Zürich och jag är inne med tre barn, ett sjukt och tva friska ,för tredje dagen i rad. Dessutomärdet ju sportlov sa äldste, som ju gar i skolan, är ledig och alla kompisar är bortresta. Phu,det känns som att vi klättrar pa varandra här. mellankillen har influensa . Lever pa minnet av en fantastisk skidvecka i Österrike förra veckan!
Min lille E är ocksa 15manader (nov-06)och han somnar inte pa dagen om jag inte gar en lang promenad-vilket gör att sadana här dagar är det en övertrött kille. Kvällarna fungerar OK,jag gjorde ocksa sa att jag började med nattningsrutiner när min man var bortrest!
Nu ska jag ga och se vad barnen haller pa med...det slamrar lite väl mycket pa övervaningen. Hoppas att lilleman somnar en stund sa jag kan sätta mig pa balkongen iaf. Mannen aker bort ikväll och kommer hem pa torsdag sa jag blir nog inne själv m barnen nagra dagar till.
Ha det bra!
Lycka till med resan Pergobruden, det kommer att ga jättebra ska du se!
/Linda
PS. Anoushka-ursäkta mitt nick; jag menar inte att härma dig. har haft detta inlogg i flera ar. Smeknamnet är en kvarleva sedan mina ar i Moskva!
Anoushka: Lycka till ikväll!
E har alltid sovit daligt, kolik de första fyra manaderna gjorde att nattsömnen rubbades totalt och dessutom var det svart för honom att komma till ro under dagen när de stora skulle lämnas,hämtas för lunch,lämnas igen, hämtas igen osv. Numer är det dock mycket mycket bättre sa jag ska inte klaga!
Jag pluggade ryska i Moskva och skrev färdigt mitt ex-jobb(som inte hade ngt med Ryssland att göra!)och red en väldig massa och gjorde en del voluntärarbeten. Jag var där för att min man jobbade där(han är i bankcirkusen som manga andra)sa jag sysselsatte mig bäst jag kunde.
är mitt inne i "uppdrag avnappning" nu... *puh* Hon är så förbannad på mig att hon viftar med armarna och skriker "pappppaaaaa" när jag försöker trösta henne... gör det ju inte bättre att vi börjat om med "jag kan somna själv"-rutinen...
Giv mig kraft säger jag bara!
Hej på er!
Vilket underbart väder vi har haft här i Zürich i dag, sanslöst skönt! Vi har haft en bra dag på alla sätt, vissa dagar är bara så där bra
Jag tycker vi ska försöka få till en träff, det är ju ganska många som bor i och runtomkring Zürich som vore kul att träffa. Men även er andra så klart
Här är dagen verkligen underbar! Siri har somnat själv OCH utan napp på ca 45 minuter!!! Det är ju inte ens längre än vad det kan ta i vanliga fall för henne att somna med mig brevid sängen
Som sagt, en underbar dag!!! Hoppas natten blir bra...
Härligt Anna! Det tog Max en timme att somna, med välling, napp och smek på ryggen, så du gjorde verkligen en strålande insats!
Sov Gott nu alla Schweizmammor!
PS! När stänger vår tråd - är inte det snart?
Kul att Fakke fastnade Det fár bli en fakketräff snart!
Fullmáne...kanske sätter det igáng nágot?! Sköterskorna pá BB berättade att Triemli (BB) är knökfullt under nätterna med fullmáne.
Godnatt godnatt, och lycka till med avnappning/somna, Anna!!
Hej alla i Schweiz! Jag hoppas att jag inte klampar in och stör i tråden. Jag har helt nyligen flyttat till Schweiz med min familj som består av min man och vår son som snart fyller två. Det skulle vara kul att få kontakt med andra i landet som kan ge lite tips om lite smått och gott. Själv bor jag i kanton St Gallen. Hittills har jag inte stött på andra svenskar här, men det kanske finns någon? Zürich är inte jättelångt bort heller, så jag skulle gärna komma med på någon barnträff där om det finns någon. Hoppas att någon hör av sig.
Nu är det läggdags för mig! God natt!
Johanna i skrev 2008-02-19 22:29:02 följande:
Här kommer länken till fortsättningstråden. Denna stängs senare idag efter 3 månaders intensiv aktivitet!
Vi ses här:
www.familjeliv.se/Forum-3-45/m29922776.html
Kram!
fakke låter bra! vi bor ju strax utanför zürich o kan ta oss nästan överallt
min son är 3 så han har spring i benen oxå, ifall att det finns ett bra fakke-ställe med lekplats/ lekhörna.
pergobruden: om du går in på www.svenskamammor.com o kikar under tips o trix hittar du massor med tips för flygning med barn. det ska gå utan att man är medlem. det är faktiskt inte så hemskt att flyga själv med ett barn (med två barn är man i mina ögon en hjältinna!), bärsele är nästan ett måste för små barn som inte kan eller orkar gå själv, för det är sällan eller aldrig får tag i en vagn när man kommer fram o när man ska igenom passkontrollen är det skönt att ha händerna fria.
anouschka: hur gick nattningen?
Tack Amazon för att du tar hand om oss och startar upp tráden innan den gár ut, sá vi kan fortsätta tjata! Hur är det med dig?Jag fixar gärna ihop en fakketräff här i Zürich sá fort bäbis är ute och jag har fátt tillbaks lite energi. Sá kan vi ta en större träff med alla ocksá, för vi vill ju träffa alla!
Hej på er!
Nattningen gick över all förväntan Trodde det skulle vara betydligt svårare än vad det till slut var. Siri blev lite pass när hon inte hittade nappen i sängen (kröp omkring och letade efter den i ca 10 minuter, såg lite förvirrad ut
). Accepterade dock väldigt snabbt att nappen var borta. Att somna själv var lite jobbigare... men det var det förra gången det introducerades också. Det tog knappt 45 minuter för henne att somna, med en del gråt dessförinnan, men sedan sov hon HELA natten utan ett pip
Jag sov däremot inte alls eftersom jag låg och väntade på att hon skulle börja gråta hysteriskt då hon inte hittade nappen... vad knäpp man är
I morce letade hon lite efter nappen efter det att hon fått sin välling. Var ledsen i en minut och sedan gick hon och hämtade dagens bok (vi läser alltid en kvart efter vällingen på morgonen). Resten av morgonen var faktiskt lugnare än vanligt (eller inbillar jag mig bara det???) och lämning på dagis gick hur lätt som helst. Hon stod och vinkade i fönstret med Pippi under armen. Utan napp Som tur är är vårat dagis helt med på noterna om man säger att man inte vill att ens barn ska få ha napp. De accepterar (och tycker det är bra) att man vänjer av med napp även på "dagisdagar", jag hoppas bara att det inte blir för mycket gnäll vid middagsvilan... vi får väl se vad som kommer fram vid hämtningen
Jag är så stolt över SIri (och mig själv som äntligen tog tag i saken)! Min stora lilla tjej
Ha en skön dag allesammans! (Nu ska jag gå in på fortsäättningstråden och lägga in den bland favoriterna)
Många smileys blev det i mitt föregående inlägg :-P
Bara en (dum?) fråga - vad är fakke som det skrivs så mycket om???
felskrivning av kaffe tror jag