• Esa

Någon runt Trollhättan/Vänersborg/Uddevalla som har svårt att få barn och vill träffas och prata av sig?

Hej på er,

Jag och min man har försökt få barn i över ett år nu och har två missfall bakom oss. Jag tycker livet känns väldigt tungt pga detta och känner att det hade varit bra att få träffa andra personer som är i samma situation. Finns det någon mer här i området som känner som jag? Hör av er här i så fall.

• Svar på tråden Någon runt Trollhättan/Vänersborg/Uddevalla som har svårt att få barn och vill träffas och prata av sig?
  • KvillesHopp
    Esa skrev 2008-02-07 21:38:33 följande:
    Hej. Jag tror det är bäst att ha sex någon/ några dagar innan ÄL och på ÄL dagen. Dessa dagar är det störst chans. Bra om spermierna redan ligger och väntar på ägget.Jo, det är väl som vanligt här. Vi kämpar på. Har BIM i början av nästa vecka men vet till 99% att jag inte är gravid då vi tajmade dåligt denna månaden pga min tjänsteresa.Pratade med min läkare i förrgår och han sätter upp oss på kö i slutet på maj så att vi kan påbörja IVF i september. Det måste nämnligen gå ett år från det man varit gravid senast och jag fick ju ett missfall i september 2007. Det är väl bara att vänta...Känns dumt att betala 30 000 kr nu om det bara gäller några månader.Hur gör ni då?
    hej.
    ok ja för vi sa det att vi ska försöka att ha sex dagen innan äl och dagen efter eller på äl. just att jag använde rmig av äl stickor så vet jag ju inte just på dagen jag har äl. jobbigt som tusan utan vet ju bara på en höft om jag har det om 24 eller 36 tim.. vad är vanigast när man får en höjning?
    ja men då förstår jag att ni inte vill betala den summan.. ja men sep det är ju snart h hopaps nu då.. :) gud vad spänande och roligt för er..

vi kommer köra på lite nu och så komemr vi besluta om vi ska köra privat eller inte när vi börjat våran utredning.. kram
  • KvillesHopp
    Emilie85 skrev 2008-02-08 11:49:06 följande:
    hej får jag vara med er? Jag har varit hos mor och dotter och kan starkt rekomendera dom, han är jätte bra.. har aldrig tidigare träffat en så bra manlig gyn. kram på er
    hej ja vist kul med lite nytt folk är du fårn uddevalla med då? ja mor och dotter ska ditt nu den 21 feb. på gyn kontrol. kul att någon mer rekomenderar dom.. försöker ni skaffa barn nu eller? kram
  • Emilie85
    Svar på #22
    ja vi har försökt 1,5år. har haft 4missfall och nu e jag torligen gravid igen. jag har så lågt hormon antal i början så jag får inte veta direkt som mnga andra. men nu e de 6+0 och jag fick ett svagt pluss i förrgår. hoppas att de e så och att de stannar dennna gången. men inne på mor och dotter e dom helt suveräna. kommer aldrig att gå via lanstinget igen. har haft en del manliga gynikologer gnom åren och dom har inte hört hemma där dom är.. men de gör han på m o d. jag såg att du hade varit inne hos mig så då vet du kanske att jag bor i tanum. =) men som många andra och som jag antar även er så hoppas jag att sånt här stannar här på fl. kram på er
  • Esa

Oj då, här har det det skrivits! Tack Ramona för ditt tips. Har tyvärr ingen planerad resa till Tyskland än men det kanske kommer. Ska däremot till USA om några veckor. Du kanske vet om de har något där? Kommer du också från Trollhättan/Vänersborg/Uddevalla området?

Välkommen Emilie85! Vi får verkligen hoppas att det går vägen den här gången! Om du har haft 4 missfall så måste du väl gjort en missfallsutredning? Det låter som att du behöver extra progesteron eftersom du har lågt hormon. Är absolut ingen expert men man har ju hunnit lära sig en del på 1,5 år...

Kvilleshopp, förstår nog inte riktigt din fråga. Menar du när det är vanligast att man får en temphöjning? Isåfall så är mitt svar att det är väldigt individuellt. Det är därför bra att hålla koll med både ÄL-test och temp i ett par månader för att lära sig hur man funkar.

• Emilie85

ESA: ne dom har inte gjort de. de dom gjorde i okt. var att konstatera at jag inte hade nån ägglossning så jag fick gå på vilo kuren i 3mån med skyddat sex. när jag kom till baka så såg allt jätte bra ut och jag hade massa stora fina ägg. hade haft äl i dagarna när jag var där så han vill att vi skulle försöka i ett tag till nu för att se hur de gick. jag skulle haft min men s för 17dagar sedan nu och jag fick ett svagt pluss förra veckan och gjode et igår och fick ett - va e de som händer i min kropp igentligen. skall till bm i morgon för att ta lite prover och så.. får se va dom visar kram på dig

• KvillesHopp

Emilie8
    hej gumman detta var inte bra.. hoppas allt går vägen för dig hos bm.men du har inte haft någon blödninge eller likande eller? kram på dig

• KvillesHopp

esa. hur går det med bim, skulle du inte ha de nu denna veckan???

kram på dig

vad tror ni alla om bislovon?? har testat detta nu denna mån hoppas att detta kan hjälpa mig..

• Emilie85

hej kvilleshopp nä de har jag inte inte en ända droppe. hur går de för dig då?

• KvillesHopp

men hur kan du då få ett neg konstigt.. men det första testet du gjorde fick du ett plus när tiden hade gått ut?? för så blev det för mig denna mån gjorde två test  lör och sön fick plus på båda men det syntes efter typ 30 min.. men gravid är jag ju tyvär inte. :(

annars är allt bra här tror jag har äl nu på ons eller tor.. :)  då blir det mys men vis ka köra med en dag i mellan så harsex i dag och sedan ska vi ha sex den dagen jag får stegring hoppas på ons. '

• Esa

Hej!

Jo, jag har BIM denna veckan men min BIM kan numera vara mellan 28 och 32 dagar, vanligtvis 29 dagar men förra månaden var det 27 dagar. Har inte fått mensen ännu...

• KvillesHopp

esa: ja men då får vi hoppas pådet bästa :)  men vet ju aldrig..

• Emilie85

hej tjejer. de var ingen bebis i min magen. min kropp mår nog inte så bra som de verkade när jag var i u-a sisst. men nu blir de paus i bebis verkstan från till sommaren hösten eller nått sånt. har dessutom fått svar på mitt cellprov och de var inte så bra så nu blir de nytt om ett tag. ja ja de löser sig nog de finns ju hjälp att få. hoppas ni plussar nu snart. kram på er.

• Esa

Jag är nu inne på dag 32. Gjorde ett gravtest i morse som var negativt. Har aldrig någonsin haft en cykel som är längre än 33 dagar och det har jag haft en gång. Min mens har inte heller uteblivit någon gång. Min cykel har det senaste halvåret varit 28-31 dagar. Det känns verkligen inte som att mensen är på väg men om jag var gravid så borde jag väl fått ett positivt test idag?

• Emilie85

esa: vänta några dagar till sen testa.. om du har en liten längre cykel så kan ju äl varit lite senare. men vänta å testa så får du säkert ett plus.. kram

• Esa

I dag var det dag 14 efter att tempen höjdes så mensen borde komma idag.

• KvillesHopp

hej på er tjejer, har inte varit inne nu på några dag..ser att det hänt lite..

emelie85: gud vad tråkgit att det inte var något. men ni är hundra på att ni kommer ta ett uppehåll nu ett tag? kanske kan va skönt det med. men vem vet det kanske tar sig när ni lägger bort alla tankar. ? :) när ska ni ta tya prover då. styrke kramar till dig gumman.. tänker på dig.

esa: konstigt att din mens inte kommit än. men du fick en temp höjning i dag.? behöver ju inte va mens kan ju va något annat med som gör att den blir hög. men som emelie 85 säger testa om någon dag om inte mensen kommit

har en fråga.. äl testa mig nu i tis och fick max utslag betyder det att jag hade äl i ons då eller? för i ons hade jag ont i huvudet mådde illa ont i svanken och i ägg ledarna.? är såå dåligt på detta.. *leR*

• Esa

Kvilleshopp: Det är svårt att säga när du har ÄL. Det bästa är att du tempar ett par månader samtidigt som du använder ÄL tester. Med tempmetoden kan du dubbelkolla att du haft ÄL för tempen stiger 0,2-0,5 grader dagen efter att du haft ÄL. Det står ju på ÄL testerna att ÄL ska inträffa 36-48 timmar efter stegringen men man kan ju aldrig vara riktigt säker så ni får väl mysa till det både dagarna före och efter ÄL.

Har fortfarande inte fått min mens men jag har haft menskänningar i dag och så har jag haft en gulbeige färgad flytning. Tänkte då att ja, ja nu kommer mensen i alla fall men den har inte dykt upp än. Nu i kväll har färgen på flytningen försvunnit igen. Ska kolla tempen i morgon bitti igen. Är den fortfarande hög så är det ju jätteknepigt. Ska isåfall göra ett gravtest till...

• KvillesHopp

esa:
    ja vi får se om jag träffa äl eller inte hoppas..

ja men du får göra ett grav test i morgon om inte mensen kommit..  :kram

• KvillesHopp

hej esa :hur går det för dig ??? kram

Svar på tråden Någon runt Trollhättan/Vänersborg/Uddevalla som har svårt att få barn och vill träffas och prata av sig?