• Fru CL

Oförklarligt barnlösa som gör/gjort IVF

Finns det fler här inne som gör eller gjort IVF?

Själv har jag en utredning samt inseminationer bakom mig utan resultat.

Har nu äntligen påbörjat IVF, privat då jag har drygt 1,5 år kvar i landstings-kön.

Hoppas det finns fler här inne, så att man kan stötta varandra med denna (enligt mig) jobbiga diagnos där man ej vet vad som är fel!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-19 10:08:46:
    Jag lägger till denna lista. Ni får gärna lägga till er, även om ni bara planerar eller om ni redan gått igenom IVF och fått ert efterlängtade barn.

Hoppas att vi tillslut har många i de två nedre punkterna!!

Planerar:

Sprayare:

Sprutare:

Äp:

Ruvare:

Gravida:

Fött barn:

• Svar på tråden Oförklarligt barnlösa som gör/gjort IVF
  • Pysslig

Så har jag tagit mig igenom en tung arbetsdag. Men jag passade på att åka på smyckesparty nu på kvällen, tänk vad lite shopping kan göra underverk för själen!! Har pratat med CvL idag och vi kan göra FET redan i denna cykel så det känns jätte bra. Det blir ostimulera så vi ska använda ÄL stickor. Nu hoppas jag att inte mensen ska strula eftersom den nu ska komma så kan den lika gärna komma på en gång!!!

Majimaj, jag förstår, men det är ju härligt att embryot finns kvar i frysen i 5 år! Stort lycka till!

Kram kram

• Missne

Här blev det också ett stort fett minus. Men jag får inte göra FET förrän på tredje mensen. Då är man ju inne i maj kanske. Åhh så frustrerand

• Champagne77
    Missne skrev 2008-02-22 16:56:41 följande:
    Här blev det också ett stort fett minus. Men jag får inte göra FET förrän på tredje mensen. Då är man ju inne i maj kanske. Åhh så frustrerand
    Varför måste du vänta till tredje mensen? Tidsbrist eller för att du ska få bort hormonerna? Var går du nånstans? Kram
  • Missne
    Champagne77 skrev 2008-02-22 19:03:51 följande:
    Varför måste du vänta till tredje mensen? Tidsbrist eller för att du ska få bort hormonerna? Var går du nånstans? Kram
    Kliniken säger att det är för att kroppen ska komma i balans igen efter alla hormoner man proppat i sig. JAg är dock skeptiskt och tror att det beror på att det är landstinget och att de helt enkelt inte har tid att ta emot en med en gång utan då ska man vänta ett tag för att de ska kunna ta in andra medan man väntar. På andra kliniker, tex pyssligs som är privat, så får de ju köra på direkt.
  • Lilla Hönan

Pyssling: Man fick se det på tvskärmen innan dom stoppa tillbaka det på ET-dagen, o sen den dagen vi va inne för blodprovstagning så fick jag vara kvar för jag blev överstimulerad o bli tömd på vätska. Då passade vi på att fråga o då fick vi det. Jag går på RMC i Malmö, helt underbar personal . Beklagar - för dig, hoppas att det tar sig nästa gång....

• Pysslig

Lilla hönan, då ska jag fråga om det när vi gör vårt FET för det ska lyckas och det ska det göra även för Missne!!!

Ha en trevlig lördag!

• Majimaj

Ush så tråkigt Missne. Ger dig en bamse kram. Hoppas på att det lyckas bättre nästa gång.
    Vet du om det blir stimulerat eller ostimulerat?
    Vilket fall som helst fet är lugnare att gå igenom, man slipper ju äggplocket.

• Missne
    Pysslig skrev 2008-02-23 10:30:48 följande:
    Lilla hönan, då ska jag fråga om det när vi gör vårt FET för det ska lyckas och det ska det göra även för Missne!!!Ha en trevlig lördag!
    [/citat]
    Det är bra att du är så positiv Tack! Håller tummarna fördig. Du är ju först ut med FET
    Majimaj skrev 2008-02-23 10:38:13 följande:
    [citat]
    Ush så tråkigt Missne. Ger dig en bamse kram. Hoppas på att det lyckas bättre nästa gång.Vet du om det blir stimulerat eller ostimulerat?Vilket fall som helst fet är lugnare att gå igenom, man slipper ju äggplocket.
    Jag har ingen aning om vad det blir. Sköterskan jag pratade med sa bara att jag skulle ringa när jag får min tredje mens. Antar att jag får veta då.
  • Pysslig

Missne, vilken skillnad det är på privat och offentligt. Sköterskan jag talade med på CvL satt tålmodigt kvar i telefonen och väntade tills jag rusat runt på kontoret för att hitta ett konferensrum att hoppa in i (hamnade tillsist i trapphuset 3 våningar ner...). Sedan berättade hon om hur FETen gick till och postade direkt papper till oss som beskrev allt hon berättat. De fick vi i posten igår. Fasiken att det ska vara så stor skillnad mellan landstinget och det privata! Kram på dig igen!!!

• Majimaj

Då var det precis som när jag skulle göra min fet. De är ju helt otroliga i Linköping.
    Men om du har regelbunden mens kan du räkna med att det blir ostimulerat, så sa de till mig iallafall när jag ringde iför mitt fet.
    Man ska visst få papper hemskickat iför fet, de fick jag först när jag ringde och det var dax. De sa att jag skulle haft dom tidigare. Så du får väl se om du får någon info från dom.

• Pimpinellan

Missne: ja,det beror helt klart på att det är landstingets regi du går i. PÅ CvL sa dom en mens mellan,sen kan man köra t.o.m ett ET nästa gång. Lycka till när det nu blir då!

• Missne

Hur snabbt kan få börja på privat kinik? Funderar på om man ska anmäla sig privat också och köra det parallellt eller medan man väntar.

• Pimpinellan

Missne: privata kliniker har ingen kö alls. Till CvL hade vi kunnat få tid veckan efter vi ringde i princip. Det enda de behöver är alla gamla journaler så man inte behöver börja om från början så att säga. Det låter inte som en dum ide´att gå parallelt,det vet jag många som gör. Dessutom är bemötandet i de flesta fall betydligt bättre än inom landstinget,även om man går på en ivf-klinik inom landstinget.

• Pysslig

Missne, vi fick också komma till CvL mer eller mindre direkt och så var det bara att köra igång direkt på dag 21 med nässprayen. Jag har noll tålamod för kön i Stockholmslandsting.

Kan du inte ringa din klinik och ifrågasätta varför du måste vänta i 3 cyklar när privatklinikerna inte har det som rekommendation. Du kanske kan "tjata" dig till en tidigareläggning?!!

• Missne
    Pimpinellan skrev 2008-02-23 12:38:41 följande:
    Missne: privata kliniker har ingen kö alls. Till CvL hade vi kunnat få tid veckan efter vi ringde i princip. Det enda de behöver är alla gamla journaler så man inte behöver börja om från början så att säga. Det låter inte som en dum ide´att gå parallelt,det vet jag många som gör. Dessutom är bemötandet i de flesta fall betydligt bättre än inom landstinget,även om man går på en ivf-klinik inom landstinget.
    [/citat]

Men om de behöver alla journaler så kanske RMC (landstinget) inte låter mig stå i den kön. Man kanske kan få kopia på dem och säga att de är till en själv så slipper man säga att man går privat. Tror ni det går?
    Pysslig skrev 2008-02-23 12:52:10 följande:
    [citat]
    Missne, vi fick också komma till CvL mer eller mindre direkt och så var det bara att köra igång direkt på dag 21 med nässprayen. Jag har noll tålamod för kön i Stockholmslandsting.Kan du inte ringa din klinik och ifrågasätta varför du måste vänta i 3 cyklar när privatklinikerna inte har det som rekommendation. Du kanske kan "tjata" dig till en tidigareläggning?!!
    JA, jag får nog ringa och fråga dem. Tycker nämligen att jag fick så lite info när jag ringde för att lämna det negativa beskedet. Vore ju fantastiskt att få börja om på dag 21.
Svar på tråden Oförklarligt barnlösa som gör/gjort IVF