• teambe

Är Göteborgs Samskola snobbig och är de kommunala innerstadsskolorna maffia-allierade?

Lite tillspetsat kanske?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Göteborgs Samskola snobbig och är de kommunala innerstadsskolorna maffia-allierade?
  • teambe
    Röda skrev 2007-11-26 20:35:39 följande:
    Okej, tillbaks:Varför är Lilla Sam snobbigare?
    Jag tror om jag får gissa att det är så att de föräldrar som är väldigt medvetna om att de vill att barnen ska gå på Sam (läs elitistiska överklassmänniskor ;) ) väljer att låta dem börja tidigt. På högstadiet tillkommer ju elever som inte är nöjda med sina gamla skolor samt elever som hört att Sam är en bra skola och själva väljer den. Det är vad jag tror i alla fall.
  • spiritsinlove
    teambe skrev 2007-11-26 21:19:22 följande:
    Jag tror om jag får gissa att det är så att de föräldrar som är väldigt medvetna om att de vill att barnen ska gå på Sam (läs elitistiska överklassmänniskor ;) ) väljer att låta dem börja tidigt. På högstadiet tillkommer ju elever som inte är nöjda med sina gamla skolor samt elever som hört att Sam är en bra skola och själva väljer den. Det är vad jag tror i alla fall.
    Sant till viss del, skulle jag tro. Men alla de som gått på lilla kommer i regel till stora också, så att sååå "mixat" blir det ändå inte....Och *viskar* det går en del rykten om att en viss rektor prioriterat att ha en "viss typ av elever" framför andra på "sin" skola (läs: från specifika områden, en viss storlek på plånboken osv..) men blandat upp så att det ska "se lite bättre och mer humant ut" (dock tror jag inte den rektorn huserar på skolan längre..) Men mm....jag har hört måååånga historier om mutor, middagar, gåvor och ja...allmänt rövslickande..(och *viskar igen*...visst har det funkat.....)
    - alla stavfel är medvetna -
  • teambe

spiritsinlove; det mer än viskas väl ;) Den gamla rektorn slutade i våras, den nya var rektor på Frölundagymnasiet förrut.

• teambe

Förresten, du har ju koll; tror du Ebbaskolan är lika elitistik och snobbig?

• Röda

spiritsinlove:

Mina öron står som etertallrikar för att höra viskningarna!

• spiritsinlove
    teambe skrev 2007-11-27 08:57:18 följande:
    spiritsinlove; det mer än viskas väl ;) Den gamla rektorn slutade i våras, den nya var rektor på Frölundagymnasiet förrut.
    Haha jo, jag vet. Det var ganska känt (och godkänt) att det fungerade på det sättet..
    Kanske skett en förändring nu då, med ny rektor?
    teambe skrev 2007-11-27 09:09:26 följande:
    Förresten, du har ju koll; tror du Ebbaskolan är lika elitistik och snobbig?
    Tyvärr ingen aning.
    Röda skrev 2007-11-27 12:31:34 följande:
    spiritsinlove:Mina öron står som etertallrikar för att höra viskningarna!
    - alla stavfel är medvetna -
  • Loulo

En sak är säker. Sam skolan är absolut inte snobbig och de har varit samma rektor på skolan ganska länge nu. Så ni inte går och säger saker som ni inte vet och gör så andra tror på er.

• Tryffelalskaren

Godmorgon ni är alla dömande bitchar. sam är jätte bra och ni era fattiga råttor kan gå och bajsa ner er och nej jag är inte tolv

• Tryffelalskaren

Idioter jag pissarr på er och montisoriskolan centrum suger dom glömde min väninas barn på spårvagnen. Samskolan för evigt ´. Järvsen är säkert stolt över mig nu. 

• Samskolan4life

Jag har länge stått i kö men kommer aldrig in på samskolan. Min väninnas barn är jättenöjda över sin plats på Sam så jag tycker inte att nu ska snacka skit bakom ryggen på denna fantastiska skola. Jag själv har mina bran på Göteborgs sämsta skola montessoriskolan centrum. Fuck off

Svar på tråden Är Göteborgs Samskola snobbig och är de kommunala innerstadsskolorna maffia-allierade?