Är Göteborgs Samskola snobbig och är de kommunala innerstadsskolorna maffia-allierade?
Lite tillspetsat kanske?
Lite tillspetsat kanske?
Nä, jag vet. Vet du någon kommunal innerstadsskola som inte är hemsk (du fpr gärna inboxa om du inte vill avslöja)
Återigen, någon som inte är hemsk?! Vi behöver verkligen verkligen tips!!!
fram med era åsikter, det är vårt barn det handlar om !!!
Va kul att ni gillar Montessoriskolan Centrum, vi står i kö dit!
Fast jag pallar inte antroposofer. Tror säkert att skolan är jättetrevlig (ligger ju exv jättefint) men som läkare ser jag rött när föräldrar överväger att inte vaccinera sina barn osv, så det skulle inte klicka mellan oss föräldrar och de andra föräldrarna/personalen.
Kul! Så man blir inte mobbad om man inte har Canada Goose-jacka och sommarhus i Fjällbacka då? ;)
Schysst, då kanske våra mindre bemedlade barn kan passa där. Stämmer det att de är bra på att skapa en trygg miljö och arbetar för att alla ska bli sedda och inte mobbade?
Men jag tror ändå det kan bli konstigt om vi som föräldrar är så helt avståndstagande från hela ideologin. Tåls att tänka på.
Fjällskolan eller Oscar Fredrik. Känner du till dem?
Nä, berätta gärna om Montessoriskolan Centrum! Hur arbetar de med mobbing och barn med problem (både beteendeproblem och inlärningssvårigheter). En negativ sak vi hört är att just Centrum ber föräldrar till barn som inte passar in att flytta sina barn därifrån. Det låter konstigt, eftersom montessoripedagogiken ju ska kunna fungera för alla trots bokstavsdiagnoser och inlärningsproblem. Hur gör de föresten om ett barn faktiskt inte är ett dugg intresserat av att arbeta över huvud taget? Genuint lat och ointresserad alltså ;)
spiritsinlove; gick du på lilla skolan också?
Gick du även på lilla skolan? Är skolan intresserad av att arbeta mot mobbing?´etc? Och att det ska vara en trygg miljö?
Gick du på Lilla skolan?
Sorry! Vi vill ha en trygg och harmonisk miljö där våra barn får vara sig själva utan att bli mobbade, hotade eller trakasserade av resten av eleverna. Vi vill definitivt inte ha grov kriminalitet på skolan. Vi vill att barnen ska bli sedda och få vara sig själva, bli bekräftade. Att det finns vuxna somser om barnen mår dåligt. Att det är bra lärarkontinuitet. Det är det viktigaste. Vi är inte rika (bor i lägenhet i Linné, har inga sommarvillor, är läkare men har ingen lång överläkartradition bakom oss).
Ja, det är inte lätt det här. Tack för att ni delar era edrfarenheter. Spiritsinlove, du har inga andra skoltips i Gbg?
Tack alla för era råd! Det är till stor hjälp för det är inte lätt det h är!
spiritsinlove; det mer än viskas väl ;) Den gamla rektorn slutade i våras, den nya var rektor på Frölundagymnasiet förrut.