Em02 skrev 2008-01-16 14:34:34 följande:
Jag är helt inne på någon typ av "välkommen" för våra barn, men jag känner lika dant att dikter och dyl. inte är så mycket för mig. Jag hade nog tänkt mig mera som ett födelsedagskalas i utformningen. Släkt och vänner på middag eller lunch eller när man nu vill ha det, och sedan hälsar man bara välkommen och tackar för att det kommit dit för Leos och Loves skull. Sedan kan man ju tala om för gästerna att om de vill så får de säga några ord om eller till pojkarna. Några bekanta till mig hade köpt "omålade" tavlor (kommer inte på vad det heter)i olika storlekar och oljefärg och så fick alla gästerna måla en tavla till den lilla. De skulle senare hängas i barnkamaren. Fin gest tycker jag och roligt att ha senare när barnet blir stort!
Vilket bra tips med dukarna!
Vi kommer ha det så som du beskriver, vi har bjudit närmsta släkten, föräldrar och syskon, plus syskonbarn, och våra vänner. Vi bjuder på smörgåstårta, presenterar faddrarna och berättar varför Lilly har fått sitt namn.
Min pappa ville väldigt gära hålla tal, men det känner jag inte alls passar, barnet fattar ju inte om någon vill säga nåt till den, och "känner" barnet gör ju ingen så de kan stå och tala om det, så den planen satte jag stopp för. Jag kände även att det blir uppstyltat om folk ska stå och tala, jag vill ha en kort och trevlig sammankomst bara.
Däremot ska jag ha en tom bok, som folk kan skriva hälsningar i, som Lilly har som minne när hon blir större.