Åh, jag skrev ett långt inlägg, sen blev jag utloggad eftersom jag varit inaktiv så länge... argh! Jaja...
höstfru skrev 2008-01-15 21:46:42 följande:
Vill bara säga att ni är fantastiska här som går igenom allt detta för att hjälpa andra kvinnor! Starkt av
er.Själv ska jag och mannen förhoppningsvis göra ÄD utomlands, eftersom jag passerat åldersgränsen i Sverige. Men det är väntetid även utomlands, då det verkar vara många överallt som är i behov av ägg.
Tack! Och lycka till!

Singeladopt skrev 2008-01-26 11:21:17 följande:
Hoppar in här om jag får. JAg ska på första "mötet" på Tisdag. För provtagning, samtal mm.Jag funderar på, hur det funkar med jobbet. Nu kan jag ju lägga in så jag åker på ledig dag, men det kommer ju inte gå när det är dags för äggplock mm. Hur gör jag då? Har man rätt att vara "ledig" från jobbet?Läste att jag som donator får ge upphov till högst 6 barn. Är det inräknat syskon till barn som jag gett upphov till, eller kan det bli högst 6 barn? Kan det bli så att man får donera flera gånger? Ifall det inte blir tillräkligt med ägg första gången?Massa frågor från en gröngöling.
Hej och välkommen!

Du får ge upphov till 6 barn via donationen, dina egna barn räknas inte in i det. Du får donera flera gånger om du vill det. Lycka till!

Vet inte om man har "rätt" att vara ledig från jobbet, men ledig måste du ju vara. Prata med din chef i tid så ska det nog inte vara några problem.
veronicaq skrev 2008-01-28 22:03:05 följande:
jag va här inne förut o tjata på er!!!måste bara få "skryta".hehe. jag är så glad på mej själv!Min mama 44år och hennes kille ska få hjälp av mej!idag var vi i finland på AVA-klinik...fick all info o när vi ska starta osv..jag är så glad/stolt/younameit för att jag gör denna sak!Det finaste man kan ge någon, ger JAG!!Lilla jag men vad gör man inte för sin mamma som man älskar mest i världen och som alltid ställt upp 110% i alla lägen!!Äntligen har ja fått berättat för "nån"...tack för mej!
Wow, vad fint av dig!

Det skulle inte jag kunna göra.
Alyssa skrev 2008-01-29 15:33:26 följande:
Jag har inte fått tillbaka min men sen donationen och jag börjar bli uppriktigt orolig nu! Tänk om det blivit något fel? Tänk om jag kommit i klimakteriet pga sprayen? Kan det hända? Jag läste aldrig riktigt om biverkningarna eller riskerna med donation.nån som vet om riskerna som kan berätta lite?Har inte råd att gå till privatläkaren nu då de inte skickar faktura och gyn vägrar ta emot mig fören det har gått 6månader.
Vet faktiskt inte om riskerna. Kan du inte få någon information alls från kliniken? Hur länge sedan var det du donerade? Hoppas du får svar snart! Kram kram
Själv så är jag nu på plats på mitt nya jobb i Uppsala (på en fertilitetsklinik). Jag skabörja spraya nästa vecka sånu börjar det närma sig. Spännande!